Gå til innhold

Mokkon83`s lukkede graviditetsdagbok

Mokkon83

Anbefalte innlegg

Hyppige turer til Trondheim sier du? :lur: Neida, vi får krysse fingrene for at du slipper det! Høres heldigvis ikke særlig sannsynlig ut..

Håper det gikk fint å komme seg til og fra jobb i dag. Har skjønt at det er et skikkelig ufyselig vær hos dere for tida. Heldigvis ikke lenge til vinteren er over! :)

Jeg tenkte på deg, Mazilla! :fnise: at det ville jo vært et lyspunkt å kunne treffe deg der borte :)

Har en fetter som bor i sentrum også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har Mannen og jeg vært og avlevert 3 svære sekker med tøy+sengetøy som skal sendes ned til litauen :)

Sto i avisa at de skulle være der mellom 16-19 i dag... men der var det ingen gitt.. pga været sa de da jeg ringte.. men jeg skulle bare sette sekkene utenfor døra. så vi gjorde det.

Er det feil av meg å bli litt "snurt" når de ikke en gang sier takk for veldedigheten i telefonen når jeg ringer?? :kjefte:

Skal innrømme at det passet innmari bra for meg å bli kvitt en del tøy og sengetøy som vi ikke bruker, men jeg tenkte nå faktisk talt på at noen andre kunne trenge det istedet for å pælme det på søppelhaugen... gi meg litt cred... :fnise:

Nå sitter jeg og irriterer meg over hunden som har sutret i timesvis fordi han har lyst til å gå tur... masleif...

vi pleier aldri å gå før mellom 19-20 tida, så hvorfor han da sutre fra kl 17.30??? blir gaaaaaal... hver gang jeg snur meg i sofaen eller tenker på å dra meg opp så løper han mot døra. sukker og stønner, okker og oier.. GUD, den hunden kommer til å irritere meg om noen mnd... tålmodigheten er ikke den sterkeste i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 cm til med snø siden Mannen var ute og måket (ære være snøfres...)

i går kveld...

spent på hvor lenge snøen ligger i år... for all del, et er pent og koselig med snø.. men det er helt utrolige mengder av den nå...!

jobbe fra 7-11 i dag, deilig med formiddagsjobbing, i morgen er det fra 16-20 så er det helg :)

er bedt i bursdag hos ei venninne lørdag, spise pizza og kose oss :)

Mannen har bedt min bror på besøk, han snakket om å lade opp batteriene til wii kontrollene så jeg tror ikke de kommer til å kjede seg nei :P

Nei, da får jeg ut og ake kjelke (kjøre bil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det gikk bra med kjelkekjøringa i dag også! :fnise:

Kjedelig med folk som ikke sier takk, enig med deg der. Men dere ble heldigvis kvitt sekkene selv om det ikke var noen der! :)

Håper du har hatt en fin dag hittil, og at kvelden blir like bra! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk bra med kjelkekjøringa i dag også! :fnise:

Kjedelig med folk som ikke sier takk, enig med deg der. Men dere ble heldigvis kvitt sekkene selv om det ikke var noen der! :)

Håper du har hatt en fin dag hittil, og at kvelden blir like bra! :klem:

Gikk veldig greit :) men har falt sikkert 30cm til.. tilsammen sikkert 1 meter snø...!

Glad de sekkene forsvant fra gangen vår... deilig å føle at iallefall noe blir gjort...!

Hadde akkurat en powernap på sofaen, herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat sms fra jobb.. om jeg kunne jobbe i morgen fra 6-14 i den avdelinga som er tyngst av alle.... hun som egentlig jobber måtte avgårde pga syk bestemor.

Føler jeg har konstant dårlig samvittighet pga jeg klarer å jobbe så lite, selv om jeg vet at jeg ikke burde ha det... de har ingen å ta av.. jeg svarte at jeg ikke klarer det fordi det er for tungt... må sette ned foten..

skal til legen i dag og fornye sykemeldingen, går ut mandag... blir iallefall ikke mer jobbing enn 60%. kjenner at det blir tyngre og tyngre nå, gleder meg til lillejenta kommer :rodmer:

begynner på jobb kl 16 i dag, så håper jeg får gjort litt småtterier hjemme. fikk vasket og ordnet i stua i går, herlig :)

i dag skal jeg rydde og kaste masse som står i skapene under vasken på badet... ting som ikke har blitt rørt det siste året pælmes... jeg samler opp alt for mye ræl på badet...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du satte ned foten! :Nikke: Jeg synes i grunnen det var dårlig gjort av dem å spørre deg, de burde da vite at du ikke er i form til hard jobbing i så mange timer??! :fy_fy: At de ikke har noen andre å ta av er heldigvis ikke ditt problem, så der skal du ikke ha dårlig samvittighet.. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du satte ned foten! :Nikke: Jeg synes i grunnen det var dårlig gjort av dem å spørre deg, de burde da vite at du ikke er i form til hard jobbing i så mange timer??! :fy_fy: At de ikke har noen andre å ta av er heldigvis ikke ditt problem, så der skal du ikke ha dårlig samvittighet.. :klemmer:

ja.... det som er utrolig er at hun som spurte også er gravid... hun har termin to uker etter meg og er enda kleinere i formen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen....

Ble forbannet på han! Han var skikkelig nedlatende mot meg fordi jeg skulle ha forlenget sykemeldingen... Sa : jaja, det er ikke noe jeg kan si for å snakke deg bort fra sykemelding tydeligvis...

Jeg fortalte han at jeg føler meg mindre sliten i ryggen, har overskudd til å ha et liv utenom å ligge på sofaen og at selv om jobber 4,5t om dagen så føles det som full vakt slik det var før jeg ble gravid..

Sa at selv om jeg har time den 7 mars ( rhesus negativ blodprøve) så ønsker jeg å ta svangerskapskontroll hos jordmoren. Da lurte han på om jeg ble fornærmet for det han sa... JA!! herregud... sa at han burde se an pasientene sine for hvem de er, jeg har hele tiden gitt uttrykk for både med ord og handlinger at jeg har en høy arbeidsmoral og at jeg synes det er trist at jeg ikke kan gi 100% lengre.. Han sa at han syntes det var alt for mange gravide som sykemeldte seg, at det er et problem. Jeg ser den, men dette er meg og hadde han hørt på det jeg sa så hadde han skjønt at det ikke var tilfelle... tårer og snørr rant da jeg reiste ut fra det kontoret... han kommer ikke til å se meg der borte før det er ytterst nødvendig. neste forlengelse av sykemelding skal jeg få av en annen lege.. spurte han om jeg måtte inn til han først før jeg tar blodprøve, må visst det... dritt... :kjefte:

I byen jeg bodde før var jeg SÅ fornøyd med legen min, håper jeg finner en sånn lege igjen... Mannen er heller ikke fornøyd med sin lege, så tenker vi bytter.. Ingen av legene på det legesenteret er spesielt godt likt som jeg har fått med meg.. får prøve å høre meg litt rundt, få en lege som bryr seg om pasientene sine istedet for å fylle opp fastlegekvoten sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg! :troest:

Kjipe leger er virkelig noe dritt...og at det skal være så himla vanskelig å finne en normal fastlege der ute! :kjefte:

De tre jeg har hatt til nå er absolutt ikke noe å samle på...men jeg føler nesten at jeg har kapitulert.. :frown:

Håper resten av dagen din blir bedre! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Uff, så kjipt. Får håpe han hadde en dårlig dag og at det var derfor han var så nedlatende. Urettferdig å si noe sånt. Og helt unødvendig også. Vet han forresten hva du jobber med? :klem:

Jeg er forresten superfornøyd med min fastlege. Hun er dame og spesialist i allmenmedisin. Men det er her i Oslo da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en lege!! :hakeslepp: Godt du fikk satt han litt på plass! Jeg vil gjerne vite hvem det er før vi flytter nedover, så jeg slipper å bytte til han! ;) Jeg var kjempefornøyd med min forrige lege der nede, men han ikke ledige plasser for øyeblikket.. :sukk:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig satt ut selv... det var jo bare det siste jeg trengte... syntes det var vanskelig å ta det steget å be om sykemelding fordi jeg føler meg utkjørt.. :(

Skal forhøre meg litt for å finne en lege som ikke er arrogant og som faktisk er medmenneskelig... Kommer nok til å bytte både Mannen og jeg. Han er ikke fornøyd med sin lege heller (samme legesenter...)

Nå har jeg endelig fått sett Avatar, og vi har spist taco :)

Kjenner at det straks er natta her! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med fri!! :)

Har lyst til å finne på noe... se om jeg får med meg Mannen for å se på tapet og farger til soverommet :)

Oi, et solglimt ute!! fint når det snør og kommer sol samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stikker jeg på gravid-trening på sykehuset :)

Ganske så sliten etter ei natt med dårlig søvn, så jeg sovna i flere timer på sofaen da jeg kom hjem fra jobb....!

Fikk litt energi og reiv ned tapeten på det gamle soverommet... så nå er vi endelig i gang med oppussing! Fikk Mannen til å fjerne senga der inne, så endelig fikk en begynt...

da stakk jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du hadde en god treningsøkt :klemmer:

Den var krevende! :)

Men det er bra for både mor og barn, så kan ikke klage :)

Var en annen instruktør der i går, hun tok jo heeeelt av! :fnise:

hopp og sprett!

i morgen er det temakveld med jordmor. temaet er svangerskap og fødsel... tør jeg???! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...