Frua Skrevet 10. mars 2010 #21 Skrevet 10. mars 2010 Jeg likte det ikke. Fikk assosiasjoner til teletorg annonser av ulik karakter.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #22 Skrevet 10. mars 2010 Ser ikke noe problem med det, nei. Helt greit navn etter min mening. Og jeg kunne nok godt tenkt å gjøre det selv bare for å provosere gjest nummer 2. Så tror jeg kaller mitt andre barn Kal-El med nickname Superman. Oisann, synes jeg kjente lufttrykket av en stein suse forbi hodet mitt nå. Eller hvar det Superman kanskje? Det var jo en som kalte sønnen sin for ESPN (sportskanal i USA) og folk lurte på om mennesket var vettugt. Veldig spesielle navn kan foreldre synes er fint, men det er barna som skal ha dem. Spesielle navn kan være en byrde. Lily er ok, men synes sammenblandingen var litt vel spesiell. Allana er forresten en ekstremt sjelden variant av Alana som er den feminine varianten av Alan. Betydingen er usikker, navnet kan enten bety "liten stein" eller "pen", men man vet ikke.
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #23 Skrevet 10. mars 2010 Allana er faktisk Indisk. Jeg tenker ikke en gang over artisten Lilly Allen. Allana er ikke indisk. Allana er engelsk. Allana
Gjest Dainty Skrevet 10. mars 2010 #24 Skrevet 10. mars 2010 Jeg synes Lily er en pent navn på en engelsktalende pike. Her i Norge synes jeg det blir rart, da det er et veldig engelsk navn (lily er jo det engelske ordet for lilje). Hvis dere i tillegg har et typisk norsk etternavn, blir det lett en uheldig mismatch. Hva med den norske versjonen av dette navnet, Lilly? Jeg er ingen stor tilhenger av dobbeltnavn, og Allana synes jeg ikke er så pent i seg selv heller. Får litt "trashy American college girl"-vibber.
kisskissbangbang Skrevet 10. mars 2010 #25 Skrevet 10. mars 2010 Jeg syntes det sto Anala jeg helt til jeg fikk på neg brillene1 Dét skal jeg kalle mitt barn!!
Gjest imli Skrevet 10. mars 2010 #26 Skrevet 10. mars 2010 Fæl kombinasjon. Lilly er greit nok, men Allana var fælt. Og veldig vanskeleg å uttale saman. Blei for mykje L'ar! Havnar i kategorien "jåle-harry" for min del...
einna Skrevet 11. mars 2010 #27 Skrevet 11. mars 2010 Synes ikke det var spesielt fint. Heller Lilly Alana som skrivemåte iallefall. Enig med Imli om vanskelig uttale og for mye L.
Gjesten Skrevet 11. mars 2010 #28 Skrevet 11. mars 2010 Er enig med mange andre her at du i det minste burde legge til en "l" i Lily og fjerne en fra Allana. Jeg sier meg også enig i at det er et ganske jålete navn, og noen over nevnte "trashy college girl" og jeg ser faktisk den. Lilly Alana er brukbart, men helt ærlig synes jeg det er på grensen til teit hvis dere er norske. Begge de navnene høres ganske engelske ut, selv om jeg vet at Lilly har blitt vanligere her. Jeg er veldig for norske navn til norske barn.
Djungelvrål Skrevet 11. mars 2010 #29 Skrevet 11. mars 2010 Har et sært navn på sønnen min og ville evt kalt en jente Aline eller Mina. Synes de jentenavnene er så bedårende Allana Miles, black velvet.......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå