Gå til innhold

Sikkerhet for familien

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei,

Jeg har installert et lokaliseringssystem (http://www.DondeEsta.com) til sønnen min.

Det er greit å bruke foreldrekontroll systemer?

Veldig smart!

Gjest navnelapp
Skrevet

Kva går dette systemet ut på, og kor gamal er sønnen din?

Skrevet (endret)

Hvor gammel er sønnen din, og vet han om det?

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er greit -barn har også rett på privatliv.

Kommentar fra Dagsavisen i dag

Endret av Daria
Gjest Gjest
Skrevet

Så du kan finne ut hvor han er, når som helst, uten at han vet det? Hvor gammel er han? Om han er under ti, er det kanskje forståelig. Om ikke: Nei, jeg synes ikke det er greit. Om det faktisk er nødvendig har du/dere som forelder/foreldre allerede gjort noe såpass galt at det skal mye forandring til før du/dere evner å vite hva som er riktig videre, og om ikke er du/dere ekstremt kontrollerende tulling(er).

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit å bruke sånne systemer. For meg spiller det ikke noen rolle hvor gammel sønnen din er. Det du beviser for han er at du ikke stoler på hva han sier og dette kommer bare til å slå tilbake på deg selv.

Hadde jeg funnet ut at foreldrene mine hadde installert noe sånt på tlf min hadde jeg blitt mildt sagt rasende. :kjefte:

Skrevet
Hvor gammel er sønnen?

13

Gjest navnelapp
Skrevet

Då syns eg du går langt over streken. Han kjem til å lure deg uansett. Han har også krav på sitt personvern.

Skrevet

Jeg har generelt veldig lite til overs for "sporingssystemer", og det blir ikke bedre av at det er barn det er snakk om. Når jeg sender sønnen min alene på fotballtrening er det fordi jeg faktisk stoler på at han kommer seg dit alene og i god behold. Og såpass med sjanse synes jeg man som forelder er nødt til å ta, hvis ikke får vi jo helt "Storebror ser deg"-tilstander.

Så nei, jeg synes ikke det er greit. Det kan KANSKJE være en tanke for utagerende, veldig vanskelige barn på institusjoner som kan rømme og gjøre ting som setter deres egen sikkerhet i fare, men for gjennomsnittsungen i gjennomsnittsgata? Nei takk.

Skrevet
Då syns eg du går langt over streken. Han kjem til å lure deg uansett. Han har også krav på sitt personvern.

Han vet det!!!

Jeg fortalte ham er det bare manglende sikkerhet

Skrevet

Hvorfor i helsike skal du overvåke en 13-åring?!?

Hadde det vært meg på den alderen (jeg vokste heldigvis opp uten mobiltelefon og andre snasne overvåkningsmetoder), hadde jeg da sluttet å ta med meg telefonen utenfor husets fire vegger. Mine foreldre hadde ingenting med hvor jeg befant meg til enhver tid.

Skrevet
Hvorfor i helsike skal du overvåke en 13-åring?!?

Hadde det vært meg på den alderen (jeg vokste heldigvis opp uten mobiltelefon og andre snasne overvåkningsmetoder), hadde jeg da sluttet å ta med meg telefonen utenfor husets fire vegger. Mine foreldre hadde ingenting med hvor jeg befant meg til enhver tid.

behage, være høflig.

Jeg vil ikke spore ham. Jeg har mulighet til å vite hvor han er i tilfelle noe går galt.

Skrevet

Sorry, men jeg ser virkelig ikke poenget. Du har mulighet til å overvåke sønnen din, og sannsynligheten for at noe går galt er mikroskopisk.

Skrevet

Ingen forståelse fra meg heller.

Trenger jaggu ikke være redd for storebror-samfunnet (staten), rekker med familie tydeligvis.

Nei la barn være barn. Med mindre barnet har en diagnose og ikke er 100% funksjonsfrisk så er det der helt unødvendig.

Synes det er utrolig synd på barn som vokser opp i overbeskyttet miljø.

Gjest Gjest
Skrevet

Du hørest både Gal og Kontrolerende ut.

KJempe glad for at jeg ikke har vokst opp med så syke foreldre og at jeg faktisk klarer å la mine barn/ungdommer få leve sine liv uten at mor sitter på skulderen og følger med på alt.

Skrevet

Jøss...var jeg alene om å synes at dette var en fantastisk oppfinnelse!!Tenk når du skal ut å reise og hvis sønnen din på 5 hadde blitt borte!Hva med kidnapping, skiturer hvor de kan gå seg bort etc...nei, dette skal ihvertfall jeg skaffe meg sporenstreks!!!BTW sønnen min blir 5 år.

Skrevet

Og, det kan jo faktisk tenkes at unge mennesker synes det er betryggende at mamma og pappa alltid kan finne dem. Altså fra 5 år og oppover. Min store angst da jeg begynnte på skolen var at noen skulle kidnappe meg og at jeg aldri skulle se mamma og pappa igjen. Hadde jeg visst at foreldrene mine hadde installert dette på min mobil skal jeg love dere at det hadde vært veldig betryggende.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ser poenget med å kunne spore små barn (under skolealder), da disse skal være "under overvåkning" hele tiden uansett. Men disse barna er jo for små for mobil, så da har man ikke denne muligheten.

Ender altså opp med at jeg tenker at de som er gamle nok til å ha en mobil er for gamle for denne typen overvåkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...