jaffa Skrevet 29. april 2002 #1 Del Skrevet 29. april 2002 Jeg og forloveden min skal være faddere i en barnedåp til helga, men er skikkelig usikre på hva vi skal kjøpe i dåpsgave. Synes en del av de gavene som blir gitt til dåp er litt "tåpelige", og de blir gjerne bare stuet bort i et skap etter en stund. Har lyst til å gi noe som barnet kan ha glede av hele livet. Har vurdert en flott modell av en bil eller noe (det er en gutt), men vet ikke helt... Blir kjempeglad for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 29. april 2002 #2 Del Skrevet 29. april 2002 Hva med en bok? Anbefaler "Den lille prinsen", som vel egentlig er en barnebok, men som voksne har stor nytte av å lese... eller Den store Ole Brumm boka, eller barnebibel. Eller hva med bilde. Et grafisk trykk eller flott fotografi? Det vil han ha glede av hele livet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #3 Del Skrevet 29. april 2002 Hei, begge mine barn fikk en ganske stor bamse av min søster i dåpsgave, og begge barna bruker denne som hodepute idag Ellers så fikk sønnen min en skikkelig flott kniv, som jeg har tenkt at han snart skal få (han er nå 5 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medusa Skrevet 29. april 2002 #4 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! En av mine sønner fikk "Den store barnesangboka" til barnedåpen. Den har vært til stor glede for hele familien. Jeg syns det var en veldig god ide. En av de andre sønnene mine fikk et håndlaget tinnkrus med navnet sitt på. Det er også et fint minne, syns jeg. Slipsnål har vi også fått til eldstemann. Han syns det er stor stas å bruke den. Ellers fikk eldstemann en flott foldekniv i sølv med navnet sitt inngravert på. Den ligger godt forvart foreløpig, men han verker etter å bruke den. Han er nå 7 år, men jeg syns han er for liten til å bruke den. Tror at den blir kjær for ham når han blir eldre. Et godt tips kan være å åpne en konto for barnet. Ellers har alle tre fått hver sitt barneservise med kopp, asjett og dyp tallerken. Det er i daglig bruk. Lykke til med barnedåpen! Husk at det er en ære å få være faddere til et lite barn. Håper dere får det fint sammen i årene som kommer. Jeg tror at det viktigste dere gjør for barnet, er å vise at dere er der for barnet opp igjennom nå. Vis det at dere er noe ekstra for barnet. Mine tre gutter er veldig bevisste på hvem som er faddere for akkurat dem. Det gir dem noe i hverdagen. Alt for mange sier ja til å være fadder uten at de følger opp senere. Engasjementet dere viser for barnet MÅ ikke være religiøst. Jeg tror det er viktig at barna har flere voksne som er der for dem. Medusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laura Skrevet 29. april 2002 #5 Del Skrevet 29. april 2002 Min sønn fikk sølje til dåpen. Det var den flotteste presangen synes jeg. Ellers synes jeg forslaget om slipsnål var godt. Bare husk å få sikkerhetslenke på den. mvh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 29. april 2002 #6 Del Skrevet 29. april 2002 Hva med knapper ol. til bunad. Evt start en bunad-konto. Kanskje er det nok penger på den til konfoirmasjonen eller 18-års dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 29. april 2002 #7 Del Skrevet 29. april 2002 Jenta mi fikk også sangbok, der "tante" hadde skrevet en hilsen. Er mye brukt og flott å ha syns jeg.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofen Skrevet 29. april 2002 #8 Del Skrevet 29. april 2002 Hei! Jeg har alltid (nesten) gitt sølje i dåpsgave, både til jente og gutt. Mine to barn (jente og gutt) fikk også søljer til dåpen. Jeg er som regel den eneste som gir sølje, og det har alltid blitt godt mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 29. april 2002 #9 Del Skrevet 29. april 2002 Hva med mansjettknapper og slipsnål? D er jo noe han vil ha glede av hele livet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2002 #10 Del Skrevet 29. april 2002 Få noen til å male et lekkert fat med personlige data Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 30. april 2002 #11 Del Skrevet 30. april 2002 Hva med fondssparing??? Eller en aksje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yatzy Skrevet 30. april 2002 #12 Del Skrevet 30. april 2002 I dag så jeg at de solgte en pakke i en fotobutikk, der man kunne lage en slags gipsavstøpning for eksempel av hånden og foten til barnet. Fin gave det vel? Kostet ca 300 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå