Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #81 Del Skrevet 8. mars 2010 Vel, for min del da, så dreier smak seg om personlige meninger og det finnes ingen fasit på hva som er god smak og dårlig smak annet en utifra hva en selv synes. Så de som ikke synes du kler deg pent, trenger ikke ha dårlig smak, men de har ikke samme smak som deg. en som kler seg i noe DU synes er dårlig smak, og ikke etter din smak er god til å kle seg, kan en annen synes har god smak og like måten vedkommende kler seg på. Hvordan kan du da si at det er du som har rett, i forhold til smaken? at du kan mer om hva som er å følge mote pga din interesse tviler jeg ikke på i det hele tatt, men ikke alle er enige i at mote er det samme som god smak. Men det er da greit at vi er uenige. Det finnes ingen fasit nei, men det finnes visse "normer" eller hva man skal kalle det. Du har jo selv sagt at noen er flinkere enn andre, da må det jo finnes forskjellige nivåer. Og selv om det er vanskelig eller plent umulig å definere akkurat hva som utgjør "god smak", så er det likevel et fenomen. Er du en av dem som mener at ingen mennesker kan kalles vakre/mindre vakre fordi det alltid kan finnes en liten håndfull personer som er uenige i det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #82 Del Skrevet 8. mars 2010 Er du en av dem som mener at ingen mennesker kan kalles vakre/mindre vakre fordi det alltid kan finnes en liten håndfull personer som er uenige i det? Ja, det er jeg (selv om dette ikke var rettet mot meg). Alle mennesker er vakre. Kall meg hippie om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #83 Del Skrevet 8. mars 2010 Ja, det er jeg (selv om dette ikke var rettet mot meg). Alle mennesker er vakre. Kall meg hippie om du vil. Goddamn hippie! OK, jeg kan også se skjønnhet i alle.. men jeg kan se forskjell på folk og. Jeg kunne ha pekt ut hvem som mest sannsynlig hadde fått en modellkontrakt av Angelina Jolie og ringeren av Notre Dame. Vi har da et samfunn og institusjoner som er bygget rundt at det finnes forskjeller innen estetikk, hvor noe oftere blir vurdert som pent enn annet. Det går ikke an å avvise det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. mars 2010 #84 Del Skrevet 8. mars 2010 Du har jo selv sagt at noen er flinkere enn andre, da må det jo finnes forskjellige nivåer. hva som utgjør "god smak", så er det likevel et fenomen. Er du en av dem som mener at ingen mennesker kan kalles vakre/mindre vakre fordi det alltid kan finnes en liten håndfull personer som er uenige i det? Jeg har aldri sagt at noen er flinkere i god smak, jeg har sagt at noen er flinkere i mote, estetikk og å ha teft for hva som etter reglene passer bedre sammen. Smak er likevel noe annet, smak handler om følelser og følelser finnes det ingen regler på og man kan dermed ikke være flink på smak. Man kan være flink på mote, det er det jeg har sagt, og det å være flink på mote, eller dyktig til å se hva som etter samfunnets normer passer inn i samfunnet, kan man helt klart være. De som har den slags kunnskap interesserer seg ofte for klær, ikke nødvendigvis mote, men klær, møbler eller hva som helst. Hva man liker i klesveien derimot, som denne tråden handler om, er noe helt annet. At de som finner cubusklær fine, har dårlig smak, er en smakssak og ikke en fasit. At man liker noe moteinteressert finner totalt ut, betyr ikke at man har dårlig smak, bare annen smak. og neida, jeg kan godt si at noen er vakre, men jeg går ikke rundt og tror at alle er enige i at de jeg synes er vakre ER det. Også kan du selvsagt velge å si at vakker er å kunne være modell, men jeg synes da så absolutt ikke at alle modeller er vakre!! Noen modeller er i min smak IKKE vakre, men de har vel noe som gjør at de er IN fordet. Det går også an å matematisk regne ut hva som anses vakkert, og at det å ha ett symetrisk ansikt er vakkert, men jeg synes i utgangspunktet det å være vakker kommer av helt andre ting, fordi smak kommer inn igjen. Og selv om noen kan være vakre, så betyr ikke det at de som ikke er det er stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #85 Del Skrevet 8. mars 2010 Er det forskjell på cubus, vero moda og bik bok? Alle kjører samme stil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #86 Del Skrevet 8. mars 2010 Enig med aline. Videre mener jeg det er stor forskjell på "modellpen" og vakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #87 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvorfor er denne på samliv og relasjoner?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #88 Del Skrevet 8. mars 2010 Nei si det, det var et troll som laget den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. mars 2010 #89 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg klær meg i det jeg liker og synes er fint. Om det er vanskelig å takle for andre, så er det strengt tatt deres problem og ikke mitt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #90 Del Skrevet 8. mars 2010 Til TS: Jeg er en middelaldrende dame med tights, og jeg er faktisk flott i tights. Til og med de som er kjøpt på Cubus. Synd for deg at du har så liten selvtillit at du må rakke ned på andre for å føle deg bedre selv. Og synd på deg fordi du sannsynligvis er lite pen i tights, og er misunnelig på oss som er det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marquee Skrevet 8. mars 2010 #91 Del Skrevet 8. mars 2010 Jøss...jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. mars 2010 #92 Del Skrevet 9. mars 2010 Er det forskjell på cubus, vero moda og bik bok? Alle kjører samme stil. TS handler nok i Bogstadveien i Oslo. De kjedene du nevner er billigkjeder alt sammen, og det stemmer jo som TS sier at når klærne kommer til kjedene, så er de egentlig ut allerede. Jeg jobbet for et par år siden i en motebutikk for damer, og jeg ser jo nå at de klærne som jeg finner på Cubus og andre steder i dag er kopier av klærne vi solgte i den butikken for to år siden. Det er ikke dermed sagt at jeg bryr meg, jeg bare nevner det. Til TS: Jeg er en middelaldrende dame med tights, og jeg er faktisk flott i tights. Til og med de som er kjøpt på Cubus. Synd for deg at du har så liten selvtillit at du må rakke ned på andre for å føle deg bedre selv. Og synd på deg fordi du sannsynligvis er lite pen i tights, og er misunnelig på oss som er det :-) Det er noen av oss som faktisk mener at tights ikke er fint på noen, uansett om man har pene ben eller ikke. Til og med ungene mine på 22 og 25 er sterke motstandere av tights i alle former og fasonger. Eldstemann er gutt - Yme - for de som kjenner ham, og yngste er jente. Vi synes bare ikke det er fint, uansett om det er moderne eller ikke. Når det er sagt, så skal jeg innrømme at jeg syntes det var fint på åttitallet da det var moderne forrige gang. Men ikke i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 9. mars 2010 #93 Del Skrevet 9. mars 2010 lurer fremdeles på hva fake sminke er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 9. mars 2010 #94 Del Skrevet 9. mars 2010 lurer fremdeles på hva fake sminke er.... Samme her Er vel den som man kjøper på cubus og lindex. Men TS var jo et troll, som sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2010 #95 Del Skrevet 10. mars 2010 Synes ikke dette er noe morsom lesning. Det er tragisk og fordomsfult. Rett og slett sårende. Hvorfor gidde å bry seg om at en annen går sånn og sånn? Uvitenhet skaper fordommer og fordommer skaper ofte mobbing. Og mobbing ødelegger liv. Slutt å bry deg med hva andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søstertusenfryd Skrevet 10. mars 2010 #96 Del Skrevet 10. mars 2010 Dette inlegget klarer jeg ikke ta seriøst. Sikkert gøy for deg å kaste ut en skikkelig brannfakkel,for å få i gang en diskusjon.Hadde du logget deg inn, hadde du hatt mer troverdighet.Om dette er dine faktiske meninger så synes jeg synd på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå