Gjest clothes Skrevet 8. mars 2010 #61 Del Skrevet 8. mars 2010 hva som er vakkert og hva som er stygt ER en smakssak! Det betyr ikke at hvem som helst kan skape mote, eller at hvem som helst kan vite hva mange kommer til å like og ikke. Så selvklart har man forskjellige evner og talent, det betyr at man er spesiellt flink til noe, det betyr derimot ikke at alle som ikke har det talentet har feil eller kler seg stygt. Akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #62 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) At en person er jævlig god til å spille gitar betyr ikke at han er god på mote Og selv om en tilfeldig person synes Beethovens verker er grusomme mens han digger eminem, så betyr det ikke at han kan noe som helst om musikk. Det sitter folk (ofte uten musikkutdanning) i vg og anmelder musikk, utifra sin egen smak. Du synes kanskje dette er feil? Likevel, så er det slik at en som holder på med mote skal få lov til å bestemme hva som er dårlig/bra om andre? Endret 8. mars 2010 av ¤Pernille¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #63 Del Skrevet 8. mars 2010 hva som er vakkert og hva som er stygt ER en smakssak! Det betyr ikke at hvem som helst kan skape mote, eller at hvem som helst kan vite hva mange kommer til å like og ikke. Så selvklart har man forskjellige evner og talent, det betyr at man er spesiellt flink til noe, det betyr derimot ikke at alle som ikke har det talentet har feil eller kler seg stygt. Neivel. Da er de andre mindre flinke da! Kall det hva du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #64 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvorfor er denne tråden inne på samliv og rlasjoner :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. mars 2010 #65 Del Skrevet 8. mars 2010 Neivel. Da er de andre mindre flinke da! Kall det hva du vil det er noe helt annet ja, og det kan godt hende det er mange norske kvinner som er mindre flinke på mote. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #66 Del Skrevet 8. mars 2010 Dette handler om utdanning, noe helt annet altså. Jeg kan foreksempel ikke male et bilde og selge det for 5000 kr, bare fordi jeg synes det er pent. En kunstner derimot, som har lang utdanning, må ha betalt i en rettferdig sum med dette i tankene, en tilsvarende timelønn. Det handler ikke kun om utdanning, men en hel rekke faktorer fra arv og miljø og interesser og whatnot. Men om du anerkjenner at det går an å utdanne seg til å få en "god" smak, så anerkjenner du jo samtidig at det finnes en forskjell på utviklet og uutviklet smak, flink/ikke flink eller hva dere nå ønsker å kalle det. Det er jo nettopp det som er mitt poeng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #67 Del Skrevet 8. mars 2010 Men om du anerkjenner at det går an å utdanne seg til å få en "god" smak, så anerkjenner du jo samtidig at det finnes en forskjell på utviklet og uutviklet smak, flink/ikke flink eller hva dere nå ønsker å kalle det. Det er jo nettopp det som er mitt poeng. Det var overhodet ikke det jeg sa, du Jeg prøvde å si at designere selger klær dyre, fordi de har en utdanning som rettferdiggjør prisen, da de også må ha en timelønn. Hvis ikke kunne man jo ikke vært designer av yrke uten deltidsjobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #68 Del Skrevet 8. mars 2010 det er noe helt annet ja, og det kan godt hende det er mange norske kvinner som er mindre flinke på mote. Jeg forstår at det på mange måter ikke er helt korrekt å si god/dårlig smak, og i hvert fall ikke stuerent, men du forstår vel at dette ikke akkurat er milevis fra det å være flink/mindre flink mtp å kle seg? Jeg har jo også brukt ord som evner og talent her. Men greit, bra vi er litt enige i hvert fall, begynte å lure på om folk bare var uenige for å være uenige (og fordi førsteinnlegget til ts var veldig usympatisk ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 8. mars 2010 #69 Del Skrevet 8. mars 2010 Etter og lest åpningsinnlegget sitter jeg bare og lurer på hva fake sminke er. Tusj? Vannmaling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. mars 2010 #70 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg forstår at det på mange måter ikke er helt korrekt å si god/dårlig smak, og i hvert fall ikke stuerent, men du forstår vel at dette ikke akkurat er milevis fra det å være flink/mindre flink mtp å kle seg? Jeg har jo også brukt ord som evner og talent her. Men greit, bra vi er litt enige i hvert fall, begynte å lure på om folk bare var uenige for å være uenige (og fordi førsteinnlegget til ts var veldig usympatisk ) om det er stuerent eller ikke er vel ikke så viktig, men personlig synes jeg det er en god forskjell på å si at noen ikke er flink til å følge moten, og på å si at noen har dårlig smak om det ikke er tatt utifra egen personlige smak. At mote er noe man kan både utdanne seg innenfor og bli flink til å tolke/forutse og skape, det er noe helt annet en at alle de som ikke er det har dårlig smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #71 Del Skrevet 8. mars 2010 Det var overhodet ikke det jeg sa, du Jeg prøvde å si at designere selger klær dyre, fordi de har en utdanning som rettferdiggjør prisen, da de også må ha en timelønn. Hvis ikke kunne man jo ikke vært designer av yrke uten deltidsjobb. De tjener ikke penger basert på hvor mange år de har som utdanning! Du kan bruke tusenvis på å utdanne deg og floppe helt om du ikke har evnen/talentet/teften. Det finnes også de som har begrenset utdanning innen mote og som likevel kan få suksess. Designere tjener jo alt fra å gå i minus til flere millioner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #72 Del Skrevet 8. mars 2010 At mote er noe man kan både utdanne seg innenfor og bli flink til å tolke/forutse og skape, det er noe helt annet en at alle de som ikke er det har dårlig smak. Akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #73 Del Skrevet 8. mars 2010 De tjener ikke penger basert på hvor mange år de har som utdanning! Du kan bruke tusenvis på å utdanne deg og floppe helt om du ikke har evnen/talentet/teften. Det finnes også de som har begrenset utdanning innen mote og som likevel kan få suksess. Designere tjener jo alt fra å gå i minus til flere millioner Det er selvfølgelig riktig, men du ser innlegget mitt litt vel svart/hvitt. Jeg mente, som jeg skrev, at en designer må ta mer penger enn meg om vi begge skulle lage klær. Om folk synes det er fint/stygt er irrelevant der. Akkurat som man teknisk sett ikke har lov til å kalle noe kunst, med mindre det er en kunstner som har laget verket (dette er jo en helt annen debatt, og en påstand jeg synes er litt trist, selv om jeg ser poenget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #74 Del Skrevet 8. mars 2010 om det er stuerent eller ikke er vel ikke så viktig, men personlig synes jeg det er en god forskjell på å si at noen ikke er flink til å følge moten, og på å si at noen har dårlig smak om det ikke er tatt utifra egen personlige smak. At mote er noe man kan både utdanne seg innenfor og bli flink til å tolke/forutse og skape, det er noe helt annet en at alle de som ikke er det har dårlig smak. Jeg har ikke sagt noen av de delene du henviser til her, og begynner å bli litt lei av stråmannsargumentasjon. Flink til å følge moten er ikke det mest interessante, det er hvor flink man er til å kle seg helt generelt. Og alle som ikke har utdannelse innen det er ikke dårlige til å kle seg, det var ikke jeg som dro inn utdannelse engang. Jeg har null utdannelse men mener jeg er flink til å kle meg pga min interesse for klær og mote. Og jeg ser folk som er mindre flinke til det. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #75 Del Skrevet 8. mars 2010 Et annet eksempel som kanskje gjør det lettere å forstå: En sanger, som har gått fem år under musikkutdanning og en doktortittel i sang, kan ikke ta en hundrings for privatsangtimer. Du ser den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 8. mars 2010 #76 Del Skrevet 8. mars 2010 Vel, for min del da, så dreier smak seg om personlige meninger og det finnes ingen fasit på hva som er god smak og dårlig smak annet en utifra hva en selv synes. Så de som ikke synes du kler deg pent, trenger ikke ha dårlig smak, men de har ikke samme smak som deg. en som kler seg i noe DU synes er dårlig smak, og ikke etter din smak er god til å kle seg, kan en annen synes har god smak og like måten vedkommende kler seg på. Hvordan kan du da si at det er du som har rett, i forhold til smaken? at du kan mer om hva som er å følge mote pga din interesse tviler jeg ikke på i det hele tatt, men ikke alle er enige i at mote er det samme som god smak. Men det er da greit at vi er uenige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. mars 2010 #77 Del Skrevet 8. mars 2010 Halla Åffer er det så mange kjerringer som tripper rundt i billige klær? Damer med fake sminke, og som nesten ikke vet å oppføre seg. Som farger håret i en fake farge, og som har på seg fake sminke? Jeg er lei av disse Cubus-kjerringene som vandrer rundt i "siste kjøpesenter"-skrik. Gud som jeg hater kjøpesentre og barnefamilier. Hva skjedde med å ha litt selvinnsikt? Feks tightsene. Ingen ser bra ut med dem, til nød barn. Men ingen over 12 år vil jeg si kler disse avkappede strømpebuksene. Når skal dere forstå at smaken deres er et resultat av massesuggesjon? Forstå dette: når klær er å få kjøpt på Lindex og Cubus så er klærne allerede UT. Skjønner? Ikke det, nei ... Før dere beskylder meg for å være en bitter nyskilt mann så er jeg faktisk en kjerring sjæl, men ikke en Cubuskjerring. Cubus/Lindex-kjærringer er det verste jeg veit. Halla på deg harrydama!! Åssen klesbutikk er det det du handlær klær i da atte liksom?? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_frøken_* Skrevet 8. mars 2010 #78 Del Skrevet 8. mars 2010 Det er selvfølgelig riktig, men du ser innlegget mitt litt vel svart/hvitt. Jeg mente, som jeg skrev, at en designer må ta mer penger enn meg om vi begge skulle lage klær. Om folk synes det er fint/stygt er irrelevant der. OK. Vel, jeg har hele tiden diskutert hva som er fint/stygt, ikke hvem som kan ta penger for å lage klær. Det er det du skriver som er irrelevant. Og de som har lang utdannelse får ikke den lønna i kraft av utdannelsen, men også pga hvor flinke de er og at folk synes det de produserer er fint! Ikke ta den "lettere å forstå" og "du ser den?", det er du som er ute på viddene her og trekker inn irrelevante ting. Bare fordi du taper en debatt så trenger du ikke begynne med hersketeknikker og stråmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NovaFlare Skrevet 8. mars 2010 #79 Del Skrevet 8. mars 2010 Nei, nå må jeg dra, kællen kom hjem Vi skal på Cubus Heidå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 8. mars 2010 #80 Del Skrevet 8. mars 2010 OK. Vel, jeg har hele tiden diskutert hva som er fint/stygt, ikke hvem som kan ta penger for å lage klær. Det er det du skriver som er irrelevant. Og de som har lang utdannelse får ikke den lønna i kraft av utdannelsen, men også pga hvor flinke de er og at folk synes det de produserer er fint! Ikke ta den "lettere å forstå" og "du ser den?", det er du som er ute på viddene her og trekker inn irrelevante ting. Bare fordi du taper en debatt så trenger du ikke begynne med hersketeknikker og stråmenn. Var ikke meningen å bruke hersketeknikk, jeg ble bare frustrert over at du ikke forstod hva jeg mente. Og ja, det er irrelevant i akkurat denne saken, men jeg svarte kun på noe du skrev tidligere. At vi fortsatt diskuterte dette, er fordi du misforstod meg. Og om noen her inne egentlig taper noen debatt er vel en anne sak som kan diskuteres. Jeg føler det i hvert fall ikke slik, men det er min mening. Ha en god dag du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå