Gå til innhold

Cubuskjerringer og annet rusk

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

kjedelig og litt trist at norske kvinner ikke kan kle seg.

Som sagt så handler jeg klær der jeg finner klær jeg liker, og det er ofte jeg får komplimenter for klærne mine. Men det er jo fint at sånne som deg vet at jeg ikke kan kle meg, helt uten å ha sett meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest funny

Jeg handler ikke på Cubus selv, men klarer ikke å se på folk hvor de har kjøpt klærne. Det jeg ser er om klærne er kledelige eller ikke, og da kan like gjerne det kledelige komme fra Cubus som en annen og dyrere butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være deilig å ha så lite bekymringer og plager i livet at det verste man vet er folk som handler på Cubus... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll, håper jeg...

Gud for en teit holdning. Jeg handler der jeg har råd til å handle, der de har klær jeg liker, og føler meg vel i. H&M fyller disse kravende mer enn de fleste andre butikker, og jeg handler derfor der.

Jeg driter i hva "fine fruer" tenker om mine klær, samtidig som jeg driter i hva de går i.

Det er så deilig å være udramatisk!

hahaha, helt enig! Irriterer meg for folk som ikke greier å si hva de egentlig plages for istedet for å late som om det handler om damer i cubus klær..lol. Jeg kan ikke tro han seriøst henger seg opp i en så ubetydelig ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ikke på Cubus selv, men klarer ikke å se på folk hvor de har kjøpt klærne.

ikke jeg heller. Det er sjelden det står butikknavnet midt på brystet på genseren man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Morsomt at alle brukerne her må "bevise" hvor lite de bryr seg om hva TS mener, eller hvor latterlig de synes det er.

"Jeg handler på Cubus og driter i hva andre synes" eller "Jeg er fornøyd med klærne på Cubus og de sitter fint på meg".

Hvis jeg ser en lignende sytatråd så gidder jeg ikke å lese, skjønner jo med en gang at det er et troll, evnt at nivået er så lavt at jeg ikke orker å begi meg inn på temaet.

Norske kvinner kan virkelig ikke kle seg. Spesielt ikke Cubus- og Lindexkjærringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Dette er det teiteste jeg har hørt. At du kan skrive et slikt innlegg og samtidig snakke om selvinnsikt?!

Det høres ikke ut som du vet hva det betyr engang :fnise:

Du burde derimot skaffe deg litt selvrespekt!

Hva klær folk går med, hvor de kjøper det og hvilken farge de har på håret er det noe å bry seg om. Vi er mange millioner mennesker her i landet, og alle er forskjellig!

Du snakker om klær og utsene som om det skulle være det livet handlet om. Vell, du kan ikke være særlig voksen, tror knappen du er 14 år. Og da skal du NESTEN være unnskyldt.

Verden er blitt alt for fokusert om utsene ja! men hvis ikke har annet å syte over enn at du irriterer deg over "kjerringer i cubus klær" Så ligger du dårlig ann til livets lange løp.

Kanskje du burde ta en titt på verden med andre øyne og faktisk skaffe deg litt kunnskap! Man kommer ikke særlig langt i livet med en slik formulering og innstilling!!

På tide du inser det er viktigere ting i livet enn merkeklær, mote og pappas lommebok lille venn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ser en lignende sytatråd så gidder jeg ikke å lese, skjønner jo med en gang at det er et troll, evnt at nivået er så lavt at jeg ikke orker å begi meg inn på temaet.

Da er det jo litt merkelig at du både har giddet å lese OG svare i denne, siden du skryter av at du ikke engang gidder lese slike tråder som dette.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frøken_*
Som sagt så handler jeg klær der jeg finner klær jeg liker, og det er ofte jeg får komplimenter for klærne mine. Men det er jo fint at sånne som deg vet at jeg ikke kan kle meg, helt uten å ha sett meg.

Du misforstår.

Som sagt så kan jeg selv finne på å kjøpe noe på Cubus, men begrepet "Cubuskjerringer" handler mer om en stil enn om akkurat hvilket merke klærne er.

Når jeg sier at norske kvinner ikke kan kle seg så sikter jeg også mer til stil enn til hva klærne koster eller hvor IN de er. Jeg har selv et veldig lavt klesbudsjett, men som deg får jeg ofte komplimenter. Det gjelder å ha øyne for estetikk og bra kombinasjoner, gjerne følge litt med på motene (ikke essensielt for å kle seg bra, men det kan gi verdifull inspirasjon) og klare å kombinere antrekk som er både flatterende og ser litt interessante og gjennomtenkte ut. Å være velkledd, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg handler ikke på Cubus selv, men klarer ikke å se på folk hvor de har kjøpt klærne. Det jeg ser er om klærne er kledelige eller ikke, og da kan like gjerne det kledelige komme fra Cubus som en annen og dyrere butikk.

Jeg kan tydelig se at klærne kommer fra typisk kjøpesenter-butikk ut ifra stoff og snitt. Alle som vil leve et langt og lykkelig liv, unngå for all del kjøpesentre, der er alle de vemmelige barnefamiliene som bomser rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Da er det jo litt merkelig at du både har giddet å lese OG svare i denne, siden du skryter av at du ikke engang gidder lese slike tråder som dette.... :ler:

Fordi jeg starta tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Sitter og lurer på om jeg skal starte en ny tråd med tittelen "Feilskrivingskjerringer og annet rusk". Spørsmålet der kan jo være hvorfor det er så mange kjerringer som lirer av seg masse dritt om andre, men som verken klarer å skrive riktig eller formulere seg på en fornuftig måte. For egen del kan jeg tilføye at jeg glatt foretrekker damer som handler klær på Cubus fremfor damer som overhode ikke klarer å formulere seg på sitt eget morsmål...

Hva sa du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rattata

Jeg skjønner ikke hvorfor folk biter på, og bruker energi på på dette :) Helt bortkastet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror nok at TS kanskje satte det hele på spissen her. jeg må faktisk si meg enig i hovedpoenget til TS; Norske kvinner hadde hatt godt av opplæring i hvordan en skal kle seg (sier selvsagt ikke at jeg kler meg bedre enn andre, det har jo ikke jeg noen formening om :fnise: ). men la oss sammenlikne norske kvinner med våre f.eks syd europeiske søstre. Der nede kler de seg flott og feminint, bruker skjørt og kjoler, ser velstelte ut når de går ut, og klærene ser flotte ut (være seg om de er fra billig kjeder eller fra den dyreste butikken i området), og det er tydelig å se at de ønsker å fremheve alt det flotte kvinner kan fremheve. Så kommer vi til Norge, og hva ser vi der? jenter som daffer rundt i slike kosedresser, slitte bukser, hårete støvletter som ser ut som at de har muttert fra et merkelig dyr, boyfriend klær, og jenter som tydelig har gått ut uten å se seg i speilet.

Nå mener jeg selvsagt ikke at alle er slik, men flertallet går dessverre slik kledd virker det som. Poenget mitt er at hvor klærne kommer fra skal en gi blaffen i, så lenge de kler bæreren og en kan se noen som minner om stil i antrekket. jeg handler selv der jeg har råd, men jeg er ikke ukritisk av den grunn. jeg har skapet fult av klær fra alle mulige slags butikker, og prisklasser, men jeg føler i det minste at de passer meg. selvsagt kan jo andre mene noe helt annet :jepp:

Så billige klær kan absolutt se pent ut, men en "billig stil" slik jeg føler TS beskriver er langt fra pent.

beklager hvis noen føler seg støtt av innlegget mitt, det var ikke min intensjon :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer trist av våre medsøstre å si at norske jenter "ikke ser seg i speilet før de går ut", enn at vi kler oss i joggebukser og ikke sminker oss hver gang vi dår ut døra.

Jeg sliter med kronisk sykdom, samtidig som jeg elsker farger og ser på meg selv som mitt eget lerret. Likevel, fordi jeg er så mye syk, så er ikke alltid det å sminke meg før jeg går noe sted er øverst på lista. Men vet du hva? Jeg vet godt at jeg kan fremheve mine pene trekk, og jeg liker veldig godt å pynte med - men hvordan jeg føler meg er rett og slett viktigere om hva folk tenker når de ser meg på gata.

Jeg går heller ikke rundt og ser på andre jenter og tenker "dæven, hun har ikke ordna håret i dag," eller "shit, der har vi mensenantrekket, ja..."

Endret av ¤Pernille¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min egenverd stikker dypere enn hvilke klesmerker jeg bruker, hehe. Glad jeg ikke er så dum at jeg ser på dyre merker som status i en verden der alt er så overpriset i forhold til kvalitet at den som faktisk kjøper det er nokså... uintelligent, hehe. Noen VIL tydeligvis betale for mye. Ofte betaler man kun for navnet, ikke varen i seg selv :)

Og du er ganske grunn om du tenker negativt om mennesker utfra hva slags merker folk kler seg i... Men det kan du jo forsåvidt ikke noe for. Men kom deg ut og reis litt, kanskje en tur til fattige land i Afrika kunne satt ting litt i perspektiv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frøken_*
Hva betyr det å "kunne kle seg" da? At man har en smak som passer deg og ts? eller at man følger trenden og kler seg i det som er IN akkurat nå?

Eller har det med prisen på klærne å gjøre? MÅ man kle seg dyrt for å "kunne kle seg"? finnes det ingen IN-klær som koster under en viss sum?

Jeg er virkelig nysgjerrig, for klesstil har med smak å gjøre, og jeg forstår virkelig ikke hvordan det går an å si at folk ikke kan kle seg bare fordi de ikke kler seg slik dere selv liker.

og, har det fallt dere inn at noen kanskje synes det er andre ting som er viktigere å bruke pengene sine på, en klær som er IN? Som f.eks mat go klær til barna? Om man så ikke har råd til å sørge for at barna har det de trenger og i tillegg kjøpe dyre merkeklær som er IN, er man da cubuskjærring som ikke vet å kle seg?

Smak er jo subjektivt, men som med all annen estetikk så finnes det noen som har mer peiling enn andre og som er flinkere til å gjenkjenne/produsere god kunst, bra musikk, vakre bygninger og pen bekledning. Kall det utviklet smak, kall det teft, det finnes uansett noen som har det og noen som ikke har det. Om du interesserer deg for innredning og sluker interiørblader og går på messer og i tillegg har vokst opp i et hjem hvor man var opptatt av det, så har du bedre forutsetning for å si hva som fungerer og hva som ikke gjør det enn flere andre. Sånn er det også for de av oss som er interessert i mote (eller musikk, kunst, arkitektur osv).

Smak er subjektiv, men å totalt avvise tanken på at det finnes noe som kan kalles god/dårlig smak er naivt.

Og uansett hvor lavt budsjett man har så er det ingen unnskyldning for å trekke på seg hvite cellulittfremhevende tights, UGGs og en polyester-tunika i en grell rosafarge. For nøyaktig samme budsjett kan man kjøpe 10 000 andre kombinasjoner av klær som ser en million ganger bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak er subjektiv, men å totalt avvise tanken på at det finnes noe som kan kalles god/dårlig smak er naivt.

Jeg synes det er naivt å si det motsatte. Jeg synes det er trist at folk ikke klarer å forstå at folk liker det motsatte.

Om du liker kaviar, synes du da folk som ikke liker smaken av det har dårlig smak?

Og uansett hvor lavt budsjett man har så er det ingen unnskyldning for å trekke på seg hvite cellulittfremhevende tights, UGGs og en polyester-tunika i en grell rosafarge.

For UGGs er jo billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skal få lov til å kle seg i det de vil uten å måtte bli hakket på. Ikke alle kler ser på en måte for å se ut som en primadonna til hverdags heller. Folk kler seg slik DE synes er behagelig eller pent, fordi de liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...