Rapitap Skrevet 10. september 2003 #21 Del Skrevet 10. september 2003 Det hjelper ikke uansett hvor søt du er -(svart under øynene av sminke og buksesmekken åpen)-, om du ikke har litt av flaksen- (...som Fetter Anton....) -på din side, så tar ting lengre tid før de går din vei. Det er av og til stress å høre om alle disse "Dynasti" folkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 10. september 2003 #22 Del Skrevet 10. september 2003 Det hjelper ikke uansett hvor søt du er -(svart under øynene av sminke og buksesmekken åpen)-, om du ikke har litt av flaksen- (...som Fetter Anton....) -på din side, så tar ting lengre tid før de går din vei. Det er av og til stress å høre om alle disse "Dynasti" folkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #23 Del Skrevet 10. september 2003 En gang gikk jeg midt under et intervju her også..arbeidsgiveren satt bare og sa negative ting om jobben. Jeg skulle bl.a ikke få opplæring - da fikk jeg nok. :oops: Dette hadde jeg faktisk glemt...For - personalsjefen var nemlig enig med meg. Hun syns jeg ble dårlig behandlet, og mente at jeg sikkert kunne ha greid jobben bra. Så jeg ble da også tilbudt - om ikke akkurat "direktørjobben"- så noe "lignende"... Huff så glemsk jeg er og så sjofel mot bygda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 10. september 2003 #24 Del Skrevet 10. september 2003 Det pinligste intervjuet jeg har vært med på skjedde da jeg var nyutdannet. Vel, det vil si det var morsomt for meg og litt pinlig for bedriften. Bedriften var på den andre siden av landet og de spanderte flybillett noe jeg syntes var veldig stort den gangen. Da jeg kom inn på møterommet fikk de tre menneskene som var der totalt hakeslepp. De rotet febrilsk med papirene sine og lurte på om jeg virkelig var Litago. "Joda" sa jeg "det er meg". De presenterte seg høflig og fortalte at de var henholdsvis styreformann, administrerende direktør og HR direktøren. "Om det var slik at jeg søkte på Teknisk Direktør stilling?" Måtte jo bare innrømme at det hadde jeg ikke gjort og alle pustet lettet ut. Det viste seg nemlig at personalkontoret hadde rotet med søknadene og oppført meg som søker på feil stilling. De hadde ventet seg noen som var litt eldre ja. Møtet ble rask avlsluttet og som plaster på såret fikk jeg en fin omvisning og en bedre lunsj i kantinen før de sendte meg hjem på neste fly. Jeg ble faktisk også senere innkalt til intervju på den jobben jeg egentlig hadde søkt på, men takket nei da jeg allerede hadde fått jobb. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 10. september 2003 #25 Del Skrevet 10. september 2003 Egentlig har jeg ikke vært på noen SKIKKELIG pinlige intervjuer. De fleste har gått ganske bra, samme om jeg har fått jobben eller ei. Av en eller annen grunn liker jeg å gå på intervjuer jeg :-? . Men jeg husker at jeg søkte masse jobber da jeg flyttet til Oslo. Hadde dårlig med arbeiderfaring og var på en drøss med intervjuer i diverse dagligvarebutikker m.m. Og den ene gangen var jeg delvis på flyttefot og bodde hos kjæresten min. Var egentlig på "ferie" hos foreldrene mine, men dro en snartur til byen da jeg fikk en telefon og ble innkalt på intervju dagen etter. Problemet var at jeg ikke hadde andre klær enn de jeg hadde på meg og antrekket var avklippet ola-bukse (slitt og stygg) og en t-skjorte som jeg hadde sølt på. Måtte låne en t-skjorte av kjæresten og møtte opp på intervju. Var ikke særlig høy i hatten da. En annen gang fikk jeg masse spørsmål om mitt forhold til foreldrene mine :o . Nesten hele intervjuet dreide seg om dette. Og denne jobben var også i en dagligvarebutikk. Jeg begynte å fnise litt da jeg fikk spørsmålet, men han som intervjuet meg eide visst ikke humor... Fikk ingen av disse jobbene. En annen gang hadde jeg søkt en drøss med barnehagejobber. Jeg ble innkalt til intervju i en barnehage på beste vestkant og dette skulle være hjemme hos styreren. Det første spørsmålet jeg fikk var om jeg ville ha pannekaker . Deretter dukket det opp en eller annen avdelingsleder og de to (styreren og avdelingslederen) satt og fniste og var veldig interne i over en time. Jeg fikk nesten ingen spørsmål. Og samme kveld ble jeg tilbudt jobben. Takket pent nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #26 Del Skrevet 11. september 2003 Når jeg tenker meg om så er det jo mye "rart" som kan skje på slike jobbintervjuer. Det har f.eks hendt at jeg har forsynt meg godt av wienerbrødene(jeg ble servert da), og skikkelig kost meg med kaffe attåt.. jeg regnet ikke med å få jobben.. En gang fikk jeg høre at en av de andre søkerne kom helt fra USA.. :o det viste seg at han bare var der på ferie da..man ventet sågar på at personen skulle komme hjem igjen, selv om fristen ble oversittet. Kom jo fra bygda... En annen gang ble jeg bedt om å oppgi andre referanser enn de jeg hadde nevnt i cv'en min...Det ble ikke akkurat bedre av at jeg måtte oppgi folk fra bygda..Syntest jo at jeg liksom måtte si noen da, selv om jeg ikke akkurat hadde "nære venner" der..Så i ren "desperasjon" oppga jeg en tidligere kollega...Det var neppe særlig lurt..Vedkommende har siden aldri hilst på meg, og snur ryggen til meg når hun ser meg..(vet ikke om det er derfor men..) Jeg må ærlig talt si at jeg synes det står mere respekt av å få seg jobb i byen, der man ikke kjenner hverandre fra før, enn på bygda der det virker som om mye går på "trynefaktoren". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cawarra Skrevet 11. september 2003 #27 Del Skrevet 11. september 2003 Fælt så opphengt du var i dette med livet på bygda da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 11. september 2003 #28 Del Skrevet 11. september 2003 Don Pedro! Han kompisen din skulle jo svart med et smil at det nok var en grunn til at var blitt anbefalt, og at det måtte bety at en eller annen mente at han passet til denne jobben. Og at dersom han fikk muligheten, skulle han nok bevise at han ville kunne gjøre det meget godt i den stillingen. (Det er jo helt idioti å si noe slikt til en persom du tross alt har kalt inn til intervju. Det må jo være noe de tross alt var nysgjerrig på. Kanskje hadde de en annen stilling i tankene? ) Men han burde kanskje forhørt seg om det var slik at de hadde godt kvalifiserte interne søkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 11. september 2003 #29 Del Skrevet 11. september 2003 Dette skulle være en morsom tråd for de som tok feil av utgangsdøren og inn i bøttekottet og slike ting på intervju.... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #30 Del Skrevet 11. september 2003 Fælt så opphengt du var i dette med livet på bygda da! Ja, det er jeg. Jeg står nemlig i den "pressituasjonen" at jeg MÅ ha meg jobb her pga delt omsorg..Min eks kan IKKE flytte herifra. Men tror du noen arbeidsgiver her på bygda bryr seg om det..Utifra tidligere erfaringer ser det vel ikke akkurat slik ut. JA, jeg mener at det er et ELENDIG jobbmarked her.. :evil: Jeg antar at jeg MÅ flytte, og da må jeg nok også flytte uten barna. Det er ikke lett å være innflytter på bygda!! Jeg har ikke noe nettverk her og kjenner ingen..... Derfor tenker jeg MYE på dette. Jeg har også jobbet i byen. MYE MYE bedre arbeidsforhold og miljø, ikke minst med skikkelig opplæring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 11. september 2003 #31 Del Skrevet 11. september 2003 hehe Tilbake til deg. Hehe ! Ler så jeg griner bare jeg tenker på det ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #32 Del Skrevet 11. september 2003 Til moderator: Kan du slette mine innlegg da jeg føler at jeg ødelegger hele diskusjonen her.... :cry: Kommer ikke til å være her mere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 15. september 2003 #33 Del Skrevet 15. september 2003 Da jeg var nyuttdannet og bodde i Oslo, søkte jeg på masse jobber. RIngte på annonser i fleng, i håp om å gi et godt inntrykk. Den ene telefonsamtalen ble litt pinlig, for arbeidsgiveren spurte meg "Men siden du bor i Oslo, hvordan vil det da være for deg å jobbe i (Halden eller noe sånt..)" jeg var et stort spørsmålstegn. "Ja, for du har vel lest i annonsen at vi skal flytte til (Halden)?" ...det hadde jeg ikke, nei :oops: Den samtalen ble raskt avsluttet - ikke av meg :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 15. september 2003 #34 Del Skrevet 15. september 2003 Da jeg var nyuttdannet og bodde i Oslo, søkte jeg på masse jobber. RIngte på annonser i fleng, i håp om å gi et godt inntrykk. Den ene telefonsamtalen ble litt pinlig, for arbeidsgiveren spurte meg "Men siden du bor i Oslo, hvordan vil det da være for deg å jobbe i (Halden eller noe sånt..)" jeg var et stort spørsmålstegn. "Ja, for du har vel lest i annonsen at vi skal flytte til (Halden)?" ...det hadde jeg ikke, nei :oops: Den samtalen ble raskt avsluttet - ikke av meg :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå