Gå til innhold

sengehimmel eller ikke?


Gjest Gjest_siri_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_siri_*

Er usikker på om jeg skal kjøpe sengehimmel til sprinkelsenga. Mamma sier hun hørte en lege som snakket om at det var totalt unødvendig og at man skal ha minst mulig _dikkedari_i og rundt senga til nyfødte pga krybbedød...

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sengehimmel er ikke noe man har oppi selve senga da, den skal jo henge utenpå :)

Vi har sengehimmel. Det er pent å se på, og så innbiller jeg meg at det føles lunt og fint for babyen :)

EDIT: Kan nevne at jeg har lest masse om krybbedød på siden til foreningen for uventet krybbedød og har ikke sett sengehimmel nevnt noen sted.

Endret av Renesmee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengehimmel har vi aldri hatt, kan ikke helt se hva det skulle være godt for. Imidlertid har jeg vanskelig for å tro at den har noen sammenheng med krybbedød all den tid en sengehimmel henger et godt stykke over sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også sengehimmel.. Oppi sengen har vi kun sprinkelbeskytter av "ekstra" ting..

Vi hadde det også på en kurv vi hadde i begynnelsen, men denne var laget av stoff.. Janta vår likte ikke å ligge i den, og det skjønte jeg veldig godt etter at jeg en dag bøyde meg ned for å gi hun en suss etter at hun hadde sovet.. Det var kjempedårlig luft der!

På sengen vi har nå, så er det et myyye tynnere stoff (gjennomsiktig og luftigere, det som er til stokke sengene), og i denne merker jeg ingen ting.. Så pass på og ikke ha av et for tykt stoff..

Nå var det vel å merke et hjemmesydd trekk til både kurven og himmelen, så det kan hende de ikke selger med vanlig stoff, det har jeg ikke sett etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det er så farlig med tanke på krybbedød, men jeg har kommet frem til at jeg ikke skal ha det, siden jeg ikke helt ser vitsen, og det må samle endel støv tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg ser ikke helt for meg at en sengehimmel er farlig, ettersom den bare er utenpå og over senga. Men jeg har aldri sett helt sjarmen. For meg er det pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe farlig når den henger et stykke over babyen og er av tynt stoff. Men vi har heller aldri hatt det, har ikke sett poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...