Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg drømmer regelmessig at jeg tar ett oppgjør med en person som såret meg for ca 2år siden. Har ingen kontakt med personen.

Ville du ha tatt kontakt for å ta ett oppgjør?

Fikk ingen mulighet til å forklare meg eller forsvare meg selv da dette skjedde i det virkelige liv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Nei. Ikke lurt å invitere folk inn i livet sitt igjen (åh jeg elsker den setningen der!) når de har laget faenskap for deg før.

De kommer til å gjøre det igjen.

OG, de kommer til å merke deg som total psyko som ikke kommer over det.

Si til deg selv; "Det der BLÅSER jeg i! Sånn PPFFFFFT" Og tenk på noe annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hatt mange oppgjør i søvne :fnise:

Jeg tror ikke alltid det er en så bra idé i virkeligheten og det kan bli langt ifra like tilfredsstillende som du tror. Denne personen har kanskje glemt denne situasjonen helt eller bryr seg ikke så mye som du skulle ønsket. Så står du igjen og har rippet opp i noe som bare sårer og ødelegger deg selv, og sier alt du ville si til en person som driter i det og bare irriterer deg enda mer enn før. Nå vet jeg ikke hva situasjonen var da, men..

Tror du skal jobbe med å komme over det selv, bli ferdig med saken og personen i ditt eget hode. Ikke bruk energi på å tenke mer på det, det er faktisk bare deg selv det går utover. Prøv å tilgi og glemme, skriv det ned som noe du har lært av til fremtidige situasjoner. Dagen kan komme når du kan konfrontere, men synes ikke du skal gjøre det på denne måten hvor du fyrer deg veldig opp til det.

Når man møter igjen folk man har kranglet mye med i hodet så er det mye deiligere å kjenne på følelsen at man har kommet over det og kan drite i det enn å kjenne behovet for å ta et oppgjør.

I tillegg så er det først når man er i den likegyldige modusen at man faktisk kan ta et skikkelig og ryddig oppgjør om man ønsker, for da er man avbalansert, rettferdig, rasjonell og ikke for emosjonell.

Skrevet

Skriv et brev til personen - som du ikke sender :)

Skrevet

Når du sover og drømmer, bearbeider underbevisstheten ting som foregår i livet ditt. Som regel merker vi ikke at det skjer, medmindre vi prøver å tyde det, og ofte husker vi ikke engang at vi har drømt noe som helst. Men det er en av funksjonene ved at vi trenger søvn, ikke bare fysisk, men også psykisk. Så det at du har slike oppgjør i søvne er jo bra, og tyder på at du er inne i en prosess med å bli kvitt det som plager deg. Det kan ta tid, og du kan sikkert ha samme drømmen igjen om mange år, men det blir nok sjeldnere og sjeldnere etterhvert :)

Om du vil påskynde prosessen ved å gjøre noe aktivt med situasjonen i våken tilstand, så bør du vurdere om sjansen er stor for at det vil hjelpe.. eller risikere å få enda mer å gruble på..

Gjest Gjest
Skrevet

Ta kontakt, så slipper du å tenke "enn hvis..."!

Og det er ikke sikkert at ting er slik du tror de er heller

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for gode svar :)

Det som skjedde var et ganske enkelt,stille men brutalt brudd.

Og etter å ha vært en sabla god venn i mange år for så å bli bare kuttet ut på en måte som om du ikke eksisterer mer gjorde jævlig vondt. Jeg var en sabla god venn som stilte opp i tide og utide men som...

Nei huff,jeg orker ikke utdype det mer her for da blir innlegget veldig langt og detaljert..

Så forslaget om å skrive et brev som jeg ikke sender kommer nok til å bli tatt i bruk :)

Gjest Gjest
Skrevet

jeg har opplevd akkurat det samme, men vært for feig til å ta kontakt selv! Skulle ønske motparten gjorde det, hadde vært mye enklere:P

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ingen som kutter ut noen sånn uten videre! Gå i deg selv, noe du kunne gjort annerledes?

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ingen som kutter ut noen sånn uten videre! Gå i deg selv, noe du kunne gjort annerledes?

Jeg begynte vel å stå på krava og si mine egne meninger noe jeg ikke turde i den grad før. Det var vel det som var feilen.

Tro meg,jeg har kværna rundt dette mye,og ga meg selv skylden til å begynne med men innså at det var ikke jeg som grunnen til dette.

I denne personens øyne så var jeg vel grunnen siden jeg begynte å si imot og komme med egne meninger istedenfor bare Ja og nikk.

Gjest Gjest
Skrevet

Og en annen ting,jeg trudde heller ikke dette var mulig..med tanke på hvor mye jeg har stilt opp for denne personen igjennom mange år.

Men enkelte er tydligvis veldig kalde og har ikke problemer med å kvitte seg med enkelte til tross for et nært vennskap i mange år.

Om dette vennskapet i bunn og grunn var noe bra vennskap er ett annet spm..man gjør bare ikke slikt etter så mange år. Man kan iallefall være tøff nok til å gi en forklaring og snakke ut.

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Jeg leste at endel av det man drømmer om er ting underbevisstheten din ikke 'gidder' å ta opp i besvisst tilstand, men sorterer ut til drømme istedet for å kunne bearbeide det ferdig der.

Dvs at du egentlig ikke ser på dette som viktig nok til å ta ut i virkeligheten, men gjør deg ferdig med i drømme istedet.

Men bruker du mer enn noen år på dette hadde jeg ikke brydd meg døyten om å vedkomende synes om at du evt bringer det på bane,- tenk på deg selv og bli ferdig med det på den måten som passer deg best- om det er en konfrontasjon eller ikke er helt opp til deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner hva du mener. Har selv opplevd det samme. Drømmer hjelper deg til å bearbeide ting.men så er det kanskje greit å se hva det er drømmene forsøker å fortelle?Noen ganger betyr det kanskje at en må våge å ta eit oppgjør i virkelig liv, slik at man får lagt ting bak seg en gang for alle. Tenker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...