Gå til innhold

Kasseroller og komfyr. Hvilken er best?

Tiger

Anbefalte innlegg

I første omgang skal jeg kjøpe kasseroller, og lurer på hvilke dere synes er best. Komfyr kommer senere, men kasseroller og hvilke type plater man har henger jo på en måte sammen, så hvilke bør jeg velge? Vi er veldig glade i å lage god mat, og gjerne til mange. Har tenkt litt på en komfyr med to gassplater i tillegg til noe annet, da det er vanskelig å holde en jevn lav temperatur på gass. Har hørt om en slags ny type topp hvor kjelene må være magnetiske. Noen som har peiling på den?

Hva har du, og hva er du fornøyd/ misfornøyd med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vanlig elektrisk komfyr med keramisk topp, og er veldig fornøyde med det. Teflonkjeler skal jeg aldri kjøpe igjen, samme hva man rører med dem i så går belegget av etter alt for kort tid (er min erfaring ihvertfall). Kjøpte nylig en stekepanne med titanbunn - og det er saker det. Mye bedre enn teflon.

Til gass må man kanskje bruke helt andre typer kaseroller, men det har jeg ikke så mye peiling på. Disse magnetiske kjelene er vel til induksjons komfyrer? Det er visst det siste store, men det er det helt sikkert noen andre her som kan fortelle mer om enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kasseroller fra leverandør som heter circulon eller noe sånt! Beste kasserollene jeg noen gang har vært bort i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Induksjonskomfyrer er kjempefine, og bruker mye kortere tid på å varme opp ting enn vanlige komfyrer. Altså "risikerer" du å spare strøm på det i tillegg. Stemmer at grytene må være magnetiske. Det som går an å gjøre, er å ha f.eks. to plater med induksjon og to plater uten. Så kan du bruke dine gamle gryter også.

Mange muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Induksjonsplater er veldig bra, og har den fordelen at de er ekstremt brannsikre. De vil ikke bli varme med mindre det står en kasserolle MED innhold og magnetbunn på plata. Plata vil altså bli kald hvis du f. eks. glemmer en kasserolle og den koker tørr.

Gass er også suverent å koke på - får fort høy temperatur, og blir fort kaldt igjen.

Min neste komfyr kommer nok til å ha to gassbluss og to induksjonsplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemte jeg å si at titangryter er fantastiske! Har en av merket Gastrolux som er utrolig bra. Kan brukes til alt, selv bruning av kjøtt, og ingenting svir seg i den. Kommer til å velge titan når jeg skal kjøpe nye kasseroller og panner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cappo!

KAn du ikke beskrive kaserollene dine nærmere. ble litt nysgjerrig. de jeg har er jeg ikke fornøyd med. Jeg har hatt ulike kjeletyper. De med teflon blir belegget fort ødelagt. Stekepanna mi er jeg fornøyd med. den er en god gammeldags jernstekepanne. der kan jeg ha skarpe redskaper i og den er like fin. de fleste kaserollene mine har for tynn bunn slik at den blir bulkete etter hvert pga varmen og maten brenner seg fort.

Er ute etter kasseroller eller annet som kan brukes til alt både steking og koking osv. Helst solid bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...