monja Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Har akkurat tatt ut av oppvaskmaskina og oppdaget til min store forundring at det har kommet et hvitt "belegg" på alt som har vært i den. Hva er dette?? Det sitter skikkelig fast på plastdupeditter, som visper og en trakt som lå der, men på metalloverflater og glass er det bare å tørke av og så skinner det som vanlig?? Er det noen andre som har opplevd dette? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Ja jeg har opplevd det, håper noen kommer med svar om hva dete r jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Tror rett og slett det er kalken fra vannet. Pleier å bli borte hvis du fyller på glansemiddel på oppvaskmaskinen. *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 9. september 2003 #4 Del Skrevet 9. september 2003 Det kan visst også være nyttig å bruke havsalt i oppvaskmaskinen, dersom man har mye kalk i vannet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 10. september 2003 #5 Del Skrevet 10. september 2003 Det kan være kalk i vannet, ja. Moren min, som har vann fra egen brønn med høyt kalkinnhold, hadde det problemet, og kjøpte en oppvaskmaskin med en egen saltbeholder. Med den har problemet forsvunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. september 2003 #6 Del Skrevet 10. september 2003 Har det slik selv. Kalk er årsaken, salt er svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 10. september 2003 Tror neppe det er kalken i vannet som gjør det. Har hatt samme maskina på samme vann i ett år, og det er først nå det har blitt sånn. Har ikke bytta pulver heller, og det er fullt med skyllemiddel i den. Gjorde ren siler og filtre igår, så jeg satser på at problemet blir mindre..... *den som lever får se* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå