Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Min samboer og jeg deler en tomannsbolig med moren hans. Vi i første etasje, hun i andre. Hun eier huset, og vi betaler husleie til henne. For et år siden flyttet moren og faren hans fra hverandre. Hun ble boende, og ville bo der, så lenge vi gjorde det. Nå har vi undersøkt mulighetene for huslån. Fordi vi studerer begge to, trodde vi ikke at vi kom til å få noe særlig. Derimot fikk vi lån, og ønsker derfor å flytte. I går fortalte vi dette til henne. Hun fikk sjokk, og hadde ikke regnet med at vi kom til å flytte før vi var ferdige på skolen (om et år). Hun sa at vi hadde gitt henne et stort problem nå. Når vi flytter har hun ingen til å betale husleie, og da har henne ikke råd til å bo her selv heller. Mitt argument til henne var at vi synes det er bedre og betale vårt eget huslån enn hennes... Det var ikke aktuelt for henne og leie ut til noen andre. Huset blir sikkert heller ikke solgt så lett, og det er jo ikke så enkelt at både vi og henne finner et sted å bo med en gang... Det ville jo blitt et problem uannsett når flyttingen ville skje. Hun ble veldig stille, og sa nesten ingen ting. Jeg gikk inn til meg selv med en dårlig følelse. Men jeg føler jo ikke at det er riktig at vi må bli boende her for hennes skyld heller. Nå er forholdet mellom oss meget anspent, og det er ganske slitsomt å bo her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 hvorfor kunne hun ikke leie det ut til noen andre da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Tror ikke hun ønsker å ha noen andre i huset. Det er i grunnen ganske "tett" med felles hovedinngang, og felles kjeller etc. Det er også felles uteplass. Det er heller ikke særlig lydisolert her. Ellers er det ikke så mange andre grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #4 Del Skrevet 9. september 2003 Som du sier, så er det ikke rimelig å kreve at dere blir boende bare for at hun skal få leieinntektene. Hun må antakelig gjøre det samme som andre mennesker må, hvis de finner ut at de ikke har råd til å bo der de bor: Finne noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 9. september 2003 #5 Del Skrevet 9. september 2003 Gjør som dere vil, svigermødre spiller på følelser av og til, snakker av erfaring, det er deres liv og ikke hun som skal styre det. Gjør det nå, ellers så blir det svigermor og full pakke, når det kommer barn inni bildet, har hørt om endel forhold som splittes pga dumsnillhet, med husbygging på svigerforeldrenes tomt etc. Hun vil nok sikkert være vanskelig en stund men det går over. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #6 Del Skrevet 9. september 2003 Hva med at dere blir boende, men at dere skriver husleien som en slags arv-innbetaling, dvs at dere skal arve så og så mye mer penger ekstra etter henne når hun faller fra? Jeg vet ikke om mannen din har søsken....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. september 2003 #7 Del Skrevet 14. september 2003 Det er et dårlig argument at dere skal bli boende pga. husleien. Hun må leie ut til andre. På en annen side så kan det hende det kom litt brått på hnne. Så er det at det er greit å ha kjente å leie ut til. Husleie må dere betale uansett og det beste er nok at dere betaler til dere selv. Om duin mann er enebarn noe du ikke skriver om, så betaler han egentlig til seg selv der dere bor nå. Siden dere er studenter kan jeg kansje gå ut i fra at svigermor er et ungt menneske enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå