Gå til innhold

P-piller? litt usikker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heia

har i dag begynt på yasmin p-piller- har gått på trionetta, har nå hatt en pillefri uke og begynta da i dag på yasmin, på samme måte som jeg ville gjort på trionetta.

Er dette riktig, og er jeg sikker nå da fra 1 dag???

dessuten ble jeg litt i tvil om d var noen spesiell plass på brette jeg skulle begynne(ingen av dagne var merket start) så jeg regner med at d er d samme. ettersom d er like piller på hele brettet.

ble litt kluss dette, men er så redd for å drite meg ut når d gjelder pillene

Takker for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok ganske sikker på at du er trygg fra dag 1.

Du kan begynne hvor som helst på brettet (brettet med 21 piller) da alle pillene er like. Men på 28 pillers brettet er det lure piller på de 7 pille frie dagene. Men de er hvite om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med legen din om du er usikker, så slipper du å bekymre deg... Bedre å spørre en gang for mye, enn - ja you know... :)

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å spørre helsesøster eller lege.

Jeg ville bere fortelle at jeg har hatt dårlige erfaringer med p-pillen 'Yasmin' og jeg har hørt om flere som har fått ganske store bivirkninger av denne..hodepine,store humørsvingninger m.m.Det er selvfølgelig veldig individuellt,men vær obs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har hatt lenger pause en en uke mellom bretten skal su være sikker fra første dag.

Yasmin er monofasiske (samme hormonmengde i alle pillene), så det er samme hvor på brettet du begynner. Men start på riktig ukedag! Da blir det i hvert fall litt lettere å holde oversikten over om man har husket å ta pillen eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...