Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #21 Del Skrevet 3. mars 2010 OK, først nå forsto jeg faktisk poenget ditt med å blande inn de som ikke er etnisk norske. Beklager at jeg er litt treig. Det blir jo bare grovt og generaliserende. Når jeg er i London så ser jeg mange som ikke ser britiske ut, og mange som ser typisk britiske ut. Jeg vil sikkert ta en del feil, men jeg føler fremdeles det er noen typer utseende som er "typisk britisk". Selv om ikke alle ser slik ut, selv om London er fullt av briter, franskmenn, amerikanere, indere osv osv Men det blir urettferdig. Fordi du da ubevisst "luker ut" de fra gata du ikke tror er etnisk norske når du vurderer kvinnene i Norge, og da vil du uunngåelig luke ut de du ikke synes er pene (men de kan være etnisk norske, det vet du ikke!), mens når det gjelder i utlandet så gjør du deg ubevisst inntrykk av hva som er "typisk britisk/tysk" enten det er rødt hår, lærbukser, fregner e.l. Du gjør deg altså opp mening uten å dømme områdene likt. Og det er jo også en naturlig konsekvens av det du sier at f.eks. kvinnene i Oslo blir styggere og styggere som følge av innvandring om du mener ingen er så pene som etnisk norske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #22 Del Skrevet 3. mars 2010 Kvinner fra østeurpa er ikke penere.Jeg er selv fra øst-e de har finere kropper enn norske jenter,men er ikke penere.Norske kvinner har pene annsikter som regel veldig perfekte neser og tenner.I øst-e er det ikke sånn.Hilsen en som vet Hvor er du fra? Armenia, Albania eller Estland? Tennene arves av både far og mor og jeg har aldri hørt at nordmenn har noe bedre tenner enn folk flest i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #23 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvorfor må ts være et troll? Det er faktisk en grunn til at hver eneste musiker som holder konsert her til lands lirer av seg den forslitte frasen "norwegian girls are so beautiful!". Jeg er temmelig bereist og kan skrive under på at norske jenter er veldig vakre, spesielt de som er tenåringer nå. Her i Oslo ser jeg jenter og kvinner som er penere enn meg overalt, men når jeg bodde i Tyskland så hadde jeg omtrent null konkurranse Forsøk på å være morsom? Tyskere er av germansk herkomst som nordmenn og ser helt like ut. Dette må være det mest lavpanna og ignorante forumet jeg noen gang har støtt på. Må vel bli sånn når halvparten er gamle tanter som nylig har fått internettforbindelse og resten fjortisejenter. IM out Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #24 Del Skrevet 3. mars 2010 Hvor er du fra? Armenia, Albania eller Estland? Tennene arves av både far og mor og jeg har aldri hørt at nordmenn har noe bedre tenner enn folk flest i verden. Jeg er fra kroatia det er ikke noe galt med tennene mine,jeg har vokst opp i Norge er født her.Jeg snakker gennerelt om befolkningen har dårigere tenner pga de ikke tar vare på dem der.Jeg ser mer av det der når jeg er på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Supermimz Skrevet 3. mars 2010 #25 Del Skrevet 3. mars 2010 Tannreguleringer, gjest. De er vanlige i norge de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_blablabla_* Skrevet 3. mars 2010 #26 Del Skrevet 3. mars 2010 helt enig med deg du.. Det går fint an å se sånn ca hvilket land en person er i fra. vertfall england, tyskland, russland eller norge. Det er vesntlig forskjeller i utsenedet, selvom det er litt vanskelig å forklare:) Norske jenter er pene! Skandinaviske jenter generelt er penere. sånn er det bare.. skjønner ikke hvorfor folk gidder å diskutere det en gang! look around people! sammenlign litt.. spør turister fra usa feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #27 Del Skrevet 3. mars 2010 Jeg er fra kroatia det er ikke noe galt med tennene mine,jeg har vokst opp i Norge er født her.Jeg snakker gennerelt om befolkningen har dårigere tenner pga de ikke tar vare på dem der.Jeg ser mer av det der når jeg er på ferie. Men det finnes svært mange andre land i Øst-Europa enn Kroatia da. Kan ikke si at det som gjelder for Kroatia gjelder for Estland eller Russland. Når vi snakker utseende, så snakker vi jo genetisk og naturlig. Om de ikke tar vare på tennene i Kroatia så får det selvsagt konsekvenser. Men det kan jo også være et bygdefenomen hvor mange eldre kvinner ikke har tenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #28 Del Skrevet 3. mars 2010 helt enig med deg du.. Det går fint an å se sånn ca hvilket land en person er i fra. vertfall england, tyskland, russland eller norge. Det er vesntlig forskjeller i utsenedet, selvom det er litt vanskelig å forklare:) Norske jenter er pene! Skandinaviske jenter generelt er penere. sånn er det bare.. skjønner ikke hvorfor folk gidder å diskutere det en gang! look around people! sammenlign litt.. spør turister fra usa feks. Men gjelder dette bare jentene? Hva med guttene? De er jo samme genetiske opphavet som jentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_aline_* Skrevet 3. mars 2010 #29 Del Skrevet 3. mars 2010 Men det finnes svært mange andre land i Øst-Europa enn Kroatia da. Kan ikke si at det som gjelder for Kroatia gjelder for Estland eller Russland. Når vi snakker utseende, så snakker vi jo genetisk og naturlig. Om de ikke tar vare på tennene i Kroatia så får det selvsagt konsekvenser. Men det kan jo også være et bygdefenomen hvor mange eldre kvinner ikke har tenner. Øst euorpeske damer er penere enn norske.Feminine,Sexy,alltid stylet:)oppfører seg pent;)Jeg er fra Montenegro og digger det.Dere bør lære fra oss:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #30 Del Skrevet 3. mars 2010 Men det blir urettferdig. Fordi du da ubevisst "luker ut" de fra gata du ikke tror er etnisk norske når du vurderer kvinnene i Norge, og da vil du uunngåelig luke ut de du ikke synes er pene (men de kan være etnisk norske, det vet du ikke!), mens når det gjelder i utlandet så gjør du deg ubevisst inntrykk av hva som er "typisk britisk/tysk" enten det er rødt hår, lærbukser, fregner e.l. Du gjør deg altså opp mening uten å dømme områdene likt. Og det er jo også en naturlig konsekvens av det du sier at f.eks. kvinnene i Oslo blir styggere og styggere som følge av innvandring om du mener ingen er så pene som etnisk norske. Nei, jeg vil ikke luke ut de som ikke er pene, resonnementet ditt er feil. Det er mer sannsynlig at jeg (feilaktig) regner alle med hvit hud som ikke "åpenbart" ser utenlandske ut som norske. Uansett så er det for det første ingen her som har sagt at dette er en korrekt vitenskap, og for det andre så kjenner jeg naturligvis veldig mange norske jenter personlig så det er ikke bare basert på folk jeg ser heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #31 Del Skrevet 3. mars 2010 Forsøk på å være morsom? Tyskere er av germansk herkomst som nordmenn og ser helt like ut. Dette må være det mest lavpanna og ignorante forumet jeg noen gang har støtt på. Må vel bli sånn når halvparten er gamle tanter som nylig har fått internettforbindelse og resten fjortisejenter. IM out Har du noensinne vært i Tyskland? Norge og Tyskland er kanskje de vanskeligste å sammenligne, for det er jo virkelig ikke mange forskjeller. For noen lavpanna folk så er vi vel like fordi vi har samme hud- og hårfarger. Men det er noen nyanser/fellestrekk som kunne fortalt et våkent øye om det var i Bergen eller Berlin bare ved å se på menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #32 Del Skrevet 3. mars 2010 Men det er noen nyanser/fellestrekk som kunne fortalt et våkent øye om det var i Bergen eller Berlin bare ved å se på menneskene. En av disse tingene er at det er flere pene jenter i Bergen enn Berlin. Men faktisk mange flere pene gutter i Berlin synes jeg Har litt med stil og sånt å gjøre også det da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #33 Del Skrevet 3. mars 2010 Tennene arves av både far og mor og jeg har aldri hørt at nordmenn har noe bedre tenner enn folk flest i verden. Vel, det har vi faktisk. Studier viser at vi er et av landene som ligger på toppen når det gjelder akkurat dette. Har selvsagt med at vi har gode ordninger med gratis tannlegebehandling frem til fylte 18 og en kultur for tannpuss. Og kanskje at vi drikker mye melk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #34 Del Skrevet 3. mars 2010 Har du noensinne vært i Tyskland? Norge og Tyskland er kanskje de vanskeligste å sammenligne, for det er jo virkelig ikke mange forskjeller. For noen lavpanna folk så er vi vel like fordi vi har samme hud- og hårfarger. Men det er noen nyanser/fellestrekk som kunne fortalt et våkent øye om det var i Bergen eller Berlin bare ved å se på menneskene. Det har vel mer å gjøre med klesstil enn det meste annet. Berlin er jo også en typisk innvandrerby, så det er ikke akkurat slik at man kan dømme lett uten videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #35 Del Skrevet 3. mars 2010 En av disse tingene er at det er flere pene jenter i Bergen enn Berlin. Men faktisk mange flere pene gutter i Berlin synes jeg Har litt med stil og sånt å gjøre også det da.. Det kan jo være at grunnen til at det er flere pene kvinner i Norge er at i Norge har man mer feminine trekk. Lyse, myke trekk. Altså skyter norske menn seg i foten når de skryter av at norske jenter er pene fordi det betyr at norske menn får veldig feminine trekk, og blir styggere, noe du også sier at de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #36 Del Skrevet 3. mars 2010 Det har vel mer å gjøre med klesstil enn det meste annet. Berlin er jo også en typisk innvandrerby, så det er ikke akkurat slik at man kan dømme lett uten videre. Ja, klærne spiller inn, en typisk Berliner er ganske lett gjenkjennelig på stilen! Men jeg mener fremdeles at man også kan se en forskjell ved at de norske jentene jevnt over vil være penere enn de tyske. Kanskje ikke så lett å si om EN person er tysk eller norsk, men ser man en gruppe på 100 jenter så blir det nok enklere for de fleste å peke ut nasjonaliteten. Hint: Den gruppa med flest pene er norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #37 Del Skrevet 3. mars 2010 Det kan jo være at grunnen til at det er flere pene kvinner i Norge er at i Norge har man mer feminine trekk. Lyse, myke trekk. Altså skyter norske menn seg i foten når de skryter av at norske jenter er pene fordi det betyr at norske menn får veldig feminine trekk, og blir styggere, noe du også sier at de er. Hehe, blir veeeldig generaliserende det da og jeg er egentlig ikke helt enig. Men om det hadde stemt så passer det litt med min teori, for jeg synes tyske jenter er mer maskuline enn norske. Altså så vil vel mennene være penere der, fordi tyskerne generelt har mer av de mandige trekkene. Men dette innlegget regner jeg med vil hisse opp en hel del, det er altså ikke fullstendig seriøst ment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #38 Del Skrevet 4. mars 2010 Hehe, blir veeeldig generaliserende det da og jeg er egentlig ikke helt enig. Men om det hadde stemt så passer det litt med min teori, for jeg synes tyske jenter er mer maskuline enn norske. Altså så vil vel mennene være penere der, fordi tyskerne generelt har mer av de mandige trekkene. Men dette innlegget regner jeg med vil hisse opp en hel del, det er altså ikke fullstendig seriøst ment Faktisk så blir det så ille at om man sier at norske jenter er penest i verden, så vil norske menn være styggest i verden, fordi det er så mye feminine trekk der. Og får du en datter med en tysk mann så er det høyst sannsynlig at hun ikke blir særlig pen. Det er selvsagt generelt sagt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #39 Del Skrevet 4. mars 2010 Det kan jo være at grunnen til at det er flere pene kvinner i Norge er at i Norge har man mer feminine trekk. Lyse, myke trekk. Altså skyter norske menn seg i foten når de skryter av at norske jenter er pene fordi det betyr at norske menn får veldig feminine trekk, og blir styggere, noe du også sier at de er. Hmmm.... Jeg synes menn med lyse, feminine trekk er veldig vakre, jeg. Kanskje det er fordi jeg selv har relativt mørkt hår og blågrønne øyne... Motsetninger tiltrekker hverandre noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #40 Del Skrevet 4. mars 2010 Norske jenter er penere enn andre vest-europeisek jeneter (fordi de strengt tatt ikke er vest-europeiske, men nordeuropeiseke, og nordeuropeere har mindre blodblanding i seg, så de har beholdt sine særegne trekk, som ja, er fine). Men jeg skjønner ikke debatten om Øst-Europa. Folkeslagene som bor der er jo helt forskjellige utseendesmessig! Tjekkere, latviere og russere er jo helt forskjellig fra f.eks. montenegro og balkan . De første er lyse med lyse øyne (og hvis ikke de er det, da ER de ikke rene russere, latviere eller tjekkere, men blandet med andre folkeslag), de andre er mørke med helt andre ansiktstrekk. Blir som å sammenligne sverige med italia eller noe....Helt latterlig debatt. Jo lenger nord man kommer i Øst-europa, jo mer lyse er menneskene genetisk. Selvfølgelig er dette ikke helt sant lenger pga at folk flytter mye, men sånn opprinnelig. mens innbyggerne fra Balkan/sørøst-europa har vært under det Osmanske riket (Tyrkia) og har et mye mørkere utseende og annerledes ansiktstrekk. mange av dere som skriver her sier jo tull...går det an å være så kunnskapsløse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå