charliene Skrevet 4. mars 2010 #1 Del Skrevet 4. mars 2010 Min Prøvedagbok Etter et par mnd nå, med å ha følt meg ganske alene om å "prøve" har jeg bestemt meg for å dele min tid som prøver med dere. Det er kanskje lettere om man får litt støtte og innspill fra forskjellige kanter? Har vært litt på BIM, men det var ikke noe for meg. Blir like skuffet hver gang alle andre går videre til 1. tri, og jeg henger fortsatt på bli gravid siden. Jeg blir også veldig glad på vegne av de heldige jentene/damene som får det til! Av å være på den siden merket jeg jeg eg ble stresset og nesten "avhenging" haha! Så nå prøver vi noe nytt.. Det skal også selvfølgelig nevnes at mange prøver i lang tid før det endelig klaffer, og ALL respekt til alle damene som takler dette. På en eller annen måte har vi kvinner noen superkrefter som kicker inn, slik at vi klarer det meste uansett hvor hard og tøft det blir. Jeg ahr bare prøvd i 2/3 pp og er gal allerede! Hahaha.. Jeg kan jo fortelle litt om meg.. Jeg er 23 år gammel dame, med en fantastisk samboer. Vi har kjøpt oss leilighet for 6 mnd siden med ekstra soverom til lille nurket som vi venter så inderlig på! I februar i fjor ble jeg ufrivillig gravid..(Bytte av p-piller osv) dagen etter at jeg fant det ut, spontan aborterte jeg. Etter dette fikk jeg et lite savn og vi snakket om å begynne å prøve om ikke så lenge. I august brukte vi ikke prevensjon og fant ut i begynnelsen av september at jeg var gravid igjen. Denne gang var det lykke! Jeg var redd, spent, glad, sprudlende og helt gira. Sambo var og veldig glad.. vi begynte å glede oss, pratet om navn, han koste magen,..(haha selv om et bare var et lite egg).. men denne lykken varte dessverre ikke lenge. 4 dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid, oppdaget jeg farget utflod.. da var det gjort tenkte jeg.. dette er en ny SA. Slik holdt det på i noen dager.. ikke noe ordentlig blødning, men jeg dro til slutt til en privat gynekolog på Oslo City. Der fikk jeg beskjed om at det var en ny SA. Livmoren var tom , og blødning på vei fikk jeg beskjed om. Jeg var knust.. begynte å gråte på legekontoret til og med. Og jeg som aldri griner! Denne blødningen jeg gikk og ventet på kom jo aldri! Tilslutt ble jeg redd, og gikk til legevakten og sa at jeg hadde smerter på siden av magen. Hadde jo egentlig ikke det, men sa dette for å få en henvisning til ullevål, for det var jo ikke noe grunn til at jeg skulle få det in the first place.. Smerter på siden og sparsom blødning er jo symptomer på exu, og derfor fikk jeg henvisning. Etter ul fikk jeg samme beskjed.. livmor er tom. Ble fulgt opp med HCG prøver. Ventet noe helt sykt spent på den siste prøven for å få info om den hadde doblet seg. (Noe de gjør ved en vanlig graviditet.) Legen ringer og sier: "prøven din har steget…. Men ikke nok. Den har steget fra 360 til 433." Det var da mistanke om en exu!! Og jeg som fant på dette med smerter på siden, bare for å få en ul! Dette kan jo ikke skje meg, tenkte jeg. Dette er jo bare sånn man leser om! HCG sank og steg litt om hverandre en stund.. helt til jeg virkelig fikk smerter! Jeg vil kalle det veer(selv om jeg aldri har hatt det før). I tillegg til smerter fikk jeg en kraftig blødning. Ble lagt inn på sykehuset og de fant ut at jeg hadde blod i buken. De så ikke noe foster i egglederne mine elle noe annet sted, men kunne utifra HCG prøver og andre symptomer, bekrefte at ette var en exu! Heldigvis slapp jeg å operere bort eggledere eller noe slikt. Jeg fikk behandling med Methotrexate(Cellegift). Etter tre uker var "graviditets – produktet", som de kaller det, gått bort av seg selv. Jeg fikk karantene på 3 mnd. Ikke lov å bli gravid før etter 3 mnd hvis man får cellegift, da dette bryter ned folsyre og kan skade et evt nytt foster. I Jan 09 var jeg endelig good 2 go... og prøvingen er endelig i gang! Har hørt at så lenge man ikke fjerner eggleder etter en exu, er et en viss risiko for at det er arrdannelser og at neste foster vil feste seg i "arr-gropen" igjen.. Men det er større sjanse for at det ikke skjer enn at det skjer, for å si det sånn! Så vi prøver! Har hatt to mnd nå, med uendelig lesing om "å bli gravid" testing av damiana, wild yam og you name it. Jeg har gått til innkjøp av EL tester, folat og hvertfall 9 stk G-tester (som nå er oppbrukt)! Haha, må nesten le litt av meg selv altså.. Sambo sier: "prøv å ikke tenk på det. Det er da det klaffer" men det er så J**** lett å si! Selvfølgelig kunne jeg ønske jeg ikke tenkte på det og var helt relaxed mtp å lage barn. Men det går rett å slett ikke… Jeg klarer ikke! Nå har vi bare prøvd ordentlig i 2 pp, og er inne i den 3 pp nå. All props til alle kvinner der ute som prøver i mange mnd og år for den saks skyld. Ingen fortjener å ha det sånn! Det mener jeg altså. Men livet er så urettferdig. Jeg bare ber om at jeg slipper å vente så lenge.. Fruktbar er jeg tydeligvis…så det går nok snart! HÅPER JEGJ Ja det var en laaang innledning om meg og vår avgjørelsen om å prøve å bli foreldre. Dette er like nervepirrende hver mnd, men også utrolig spennende. Håper dere vil følge meg, og gleder meg til å bli bedre kjent med alle dere som er i noen lunde samme situasjon som meg!!!: Klem te alle dokker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 7. mars 2010 #2 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Velkommen inn hit du har gått gjennom noe ganske tungt, kan jeg tenke meg til! Og vil nok tro at det kan hjelpe å få litt innspill fra andre i nogenlunde samme situasjon som deg Får håpe det går mye bedre neste gang! Endret 7. mars 2010 av frkhøne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charliene Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 9. mars 2010 Tusen takk:) Hyggelig med innlegg altså!!! Ja, vi satser j på at det går bedre denne gangen. Hadde EL på Søndag. Positiv test både fredag og lørdag, så nå har vi jobba for harde livet! Heheh..i går begynte jeg å ta noe som heter Wild Yam. For at egget skal feste seg bedre. Får se om det fungerer da:) to spennende uker i vente hvertfall Må jo si gratulerer med spire til deg da:):) Så utrolig gøy.. kan jeg spørre om du brukte lang tid? KLEM KLEEEEM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 9. mars 2010 #4 Del Skrevet 9. mars 2010 Å så spennende! Jeg brukte også Wild Yam et par mnd men det funka ikke for meg Men nå er jo jeg litt distre, så å skulle ta piller flere ganger om dagen var ikke helt lett å huske på Vi har brukt akkurat over 1 år vi Litt for lang ventetid da Men med en gang vi hadde fått vite at jeg har EL, mannens svømmere er HELT i orden og fått time til videre utredning, så klaffet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charliene Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 9. mars 2010 Hehe det er jo så typisk! Har hørt om fler som har kommet til utreding, og da klaffer det vettu. Jeg syns det er for trist at noen skal måtte bruke så lang tid, mens andre som kanskje ikke er egnet en gang klaffer det for med en gang. men sånn er nå livet! Nå sitter spira di hvertfall! OG GODT ER DEt:) Har faktisk prød wild yam for et par mnd siden.. det funket ikke da nei. Prøvde da sammen med Damiana og fikk en uendelig lang syklus- noe jeg aldri har! Denne mnd har jeg drukket grapefruktjuice og bestemte meg for å gi Wild Yam en sjanse til.. hehehe håper WY ikke svikter denne gangen.- jeg har å vært litt usikker på om jeg har EL etter exu'en. Men nå fikk jeg jo smileyface på CB i helgen. Det var litt artig å se må jeg si... Brukte du noen metoder denne gangen? Føler meg nesten litt småcrazy jeg, men alt må jo testes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 9. mars 2010 #6 Del Skrevet 9. mars 2010 Alt må testes! Jeg brukte også både damiana og WY, men funka som sagt ikke helt for meg.. Men endra ikke noe på syklusen min, ikke som jeg merka iallefall :klø: Denne mnd har jeg for det første slappet litt mer av. Ble tante for første gang like før mnd skifte jan-feb så tror det har hjulpet litt. Eneste vi gjorde, var hver gang vi hadde så låg mannen "inni" meg helt til han var slapp.. Kom veldig lite væske ut etterpå da, i forhold til hvis han hadde trekt seg ut med en gang. Så kan jo hende det hadde noe å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charliene Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 16. mars 2010 ehhh Hejjj heeeej! I dag er jeg 9 DPO.. Dagen startet med å miste den forbannade tempen i dass! Er det mulig?! Og den sklei jo selvfølgelig rett ned, og det var klinumulig og få tak i den! Etter EL Hadde jeg 36.68, 36.70,36.84 og på lørdag var den plutselig på 37.20. Nå har den holdt seg rundt der de siste dagene.. 37,09, 37.15 og i dag var jeg über spent på tempen min og mister selvfølgelig hele greia i do!! Åhhh! JAja.. Har ikke peiling på om det har klaffet denne pp heller.. Har litt ømme pupper,men det har jeg jo alltid før mens. har og fått en driiit vondt innebygt KVISE på haka! Kan man få mensen "kviser" selvom man er el pregnento? har hatt litt stikkinger i den ene lysken og itt på ene siden av eggstokken, men jeg vet ikke om det har noe å si! IKM på Søndag.. veldig spent..! tempen min fikk et stort hopp 6 dpo. Er det et bra tegn? Har forresten prøvd tipset ditt frkhøne! Lå bom i ro med mannen i meg i nesten 10 min! hehehe,.hva vi kvinenr ikke gjør! ha en flott dag folkens :O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charliene Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 18. mars 2010 Dpo 11! Ingen symptomer som teller noe særlig her tror jeg. Fortsatt bittelitt ømme pupper, litt halsbrann når jeg legger meg, og små murring på kveldene. Dette er vel så å si normalt i en vanlig syklus. Var så STUPID å kjøpe en CB digital og en CB vanlig 9 DPO! Selvfølgelig blenda hvit test og negativt svar! Vet at det ikke er så veldig veldig vanlig å teste positivt så tidlig, men i følge mitt hode, ville disse vært positive dersom jeg var gravid nå. Har egentlig gitt opp denne pp nå. Småkjipt, og kjenner at jeg blir skuffet over kroppen min og de små rumpetrollene til sambo, men sånn er det! Bare frustrerende å ha en følelse av at dette kommer til å ta lang tid. Men jeg har ett håp! Og det håpet er min trøst når jeg ser negative tester gang på gang! Håper dere her inne får positive tester denne mnd! Hadde vært kos med litt happy stories Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå