Gå til innhold

Wide Awake


*Numi*

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth

Mornings!

Hvordan går det med eksamenen din? Får du gjort noe med det?

Det fine med at du er så skolelei er at du har lever bacheloroppgaven og har dermed lov til å være ferdig på skolen! :danser:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

Jo, jeg har nå i det minste kommet meg til side to i dag alt. Hadde egentlig håpet å ha ferdig tre sider i går, men det går sjelden som jeg planlegger under disse eksamnene.. :gjeiper: Så i går fikk jeg ikke skrevet noen ting... Måtte lese en del. Men satser på å komme sterkere tilbake i dag! C skal være lenger på jobben i dag også, så da burde jeg virkelig ha muligheten til å komme noen vei. :jepp:

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne og sniker litt!

Ser du sitter med med eksamener, det er jo spennende! Jeg pleide å syns det var vanskelig å motivere meg til de, men så tenkte jeg at ... det er bare akkurat her og nå jeg kan gjøre noe med dette. Jeg har ikke lyst til å sitte etter innlevering og angre på ting jeg ikke fikk gjort. Det hjelper for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du titter innom, Supramundane! :)

Ja, du har rett. Det er bedre å få gjort ting nå, enn å angre. Men dette er to fag jeg mest tar for å få studielån ved siden av bacheloroppgaven, for jeg hadde egentlig fullt opp med fag til graden. Og siden det er sommer og varmt, så skorter det maksimalt på formuleringsevne og motivasjon. Synes alt bare blir rot.

Men, men. Det går da framover. :) Håper jeg i det minste klarer å hove inn en C. Hadde vært fint å få gjort om litt av lånet til stipend.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt Numi, tror jeg.........ikke lett å hente frem motivasjon bestandig.

Ha en flott uke :):goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, FruFrue! :klem: Det blei nå ei råd til slutt.

Nå har siste eksamen begynt, i Norsk filmhistorie. Gleder meg til torsdag kl.14, for da er jeg helt ferdig! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter med siste eksamen nå.... som skal leveres i morgen kl. 14. Og med motvasjon på minus 50% så går det så tregt og seigt at jeg ikke vet min arme råd.... :sur:

Ikke vet jeg hva analysen min handler om, og det gjør det ekstremt vanskelig å fortsette. Helst vil jeg bare kutte ut hele greia. Trenger ikke faget.... Men hadde vært greit å få omgjort 17 000 til stipend.

:bond: 6 sider med vrøvl hittil, og det bør helst bli 2-3 sider til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med alt som heter bachelorgrad. Skal til veileder for å ordne noe små formaliteter, og så har jeg en grad. Rart. Og snålt. Har søkt et par jobber, men har ingen nå for ingen av ekstravaktjobbene mine har råd til å ha sommerhjelp. Så da sitter jeg her da. Og føler meg som i limbo. Jeg har "sommerferie", men ingen planer, ingen jobb og ikke så alt for mye penger. Og må nok bruke litt tid på å summe meg og finne ut hva som skal skje videre, om ikke jeg får noe svar på de stillingene jeg har søkt på. Pengene forsvant fort forrige måned, men vet ikke helt på hva? Kanskje var det bare en av de månedene?

Jeg hadde rimelig dårlig matlyst i dag også, men kom heldigvis på at jeg kunne lage ommelett, så i formiddag har jeg spist:

- 1 eple

- 1 rislunsj

- 1 ommelett av to egg med skinkeost, tørket persille og revet jarlsbergost

- 1/8 vannmelon

- 1 bixit

Etterpå skal jeg kanskje møte C etter jobb og dra ned til byen, for han skulle se på noe hettejakker. Egentlig skulle jeg møte en venninne i dag for en kaffedate, men hun avlyste...igjen. I morgen skal jeg i det minste møte en annen venninne, og det blir koselig. Har ikke sett henne på en stund, så det blir nok bra.

Akkurat nå sitter jeg nå bare her og glor. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Skal du studere videre til høsten eller er du helt ferdig nå? Det dukker nok opp en jobb skal du se, og hvis ikke får du bruke sommeren til å bli brun og blid! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Mahareth :vinke:

Jeg tenkte jeg skulle jobbe noen år før jeg evt tok master, for nå har jeg vært på uio i 5 år og er utrolig skolelei. Skal ta noen kurs tenkte jeg, for å gjøre meg mer attraktiv på markedet.

Ellers fant jeg jo ut hva som hadde vært utgift denne måneden da, og det var halvårspakka mi på linser. Og det må man jo ha.

Brun og blid er kanskje ikke en verst måte å tilbringe sommeren, men nå er jeg en sånn en som bare blir rosa (i meste fall gyllen) og ikke brun. Hehe... Men jeg kan jo nyte sola for det, og kanskje raide gjennom noen bøker, nå som jeg ikke har noe forefallende skolearbeid som venter på meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær i dag. :sol: og jeg skal snart til frisøren for å friske opp hårfargen og klippe luggen litt. Det blir bra.

Jeg har blitt glad i flytende frokost om dagen skjønner jeg, sitter og drikker frokostsmoothie nå, og i går spiste/drakk jeg:

- 1 frokostsmoothie med frosne bringebær, halv banan, havregryn, jorbær/appelsin juice, kesam.

- 1 stor kakao med krem

-1 kebab

- 1 skål med cheerios.

Overraskende hvor mettende den smoothien var. Ble ikke sulten igjen før like før middag. Men i dag prøvde jeg meg med litt honning også, for den ble ikke så veldig søt i går. Det hjalp. :)

Mulig jeg spiser litt lite om dagen, men har ikke all verdens med matlyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har vært fin. Vi var ute en tur på lørdag og tittet i litt butikker, C endte opp med å kjøpe litt klær og stæsj, og så kjøpte vi oss en duftoljebrenner som er formet som en drage som holder oljeholderen i munnen over der lyset skal stå. :strix: Fiiine dragen!

Søndag hadde vi besøk av mine foreldre, og fikk shina huset før de kom og jeg bakte muffins. Det ble en suksess. Og så fortsatte vi helgas filmmaraton seinere på kvelden med filmen "The Passengers", som føyet seg i rekken etter "The Road", "The Crazies" og "Antichrist".

Denne uka her er "min" uke. Har ingen planer og skal bruke denne uka til å ta vare på meg selv. Bake litt, sulle litt, trene litt og lese litt. Tenk det! Lese bok uten å bry seg om all slags pensumstress... Deilig! Må få lest ferdig "Real World" av Natsuo Kirino, som jeg vel begynte på i fjor, men aldri blir ferdig med, enda det er en av de tynneste bøkene jeg har lest... :klø: Skal ta meg mer tid til bøker nå, ja...satser jeg på.

I dag sto jeg opp kvart over åtte, etter å ha ligget en stund og hørt på radioen. Radbrekking av "Hurt" ved Kristian Valen fikk meg brått opp av senga for å skru av radioen. Så leste jeg litt på macen før jeg:

- syklet et kvarter på ergometersykkelen akkopagnert av god musikk.

- rocket 10 minutter med rockeringen.

- dusjet

- og drakk frokostsmoothie med frosne jordbær, juice, banan, mager kesam, havregryn og isbiter.

:nigo:

Denne uka skal brukes flittig til trening, for det er virkelig på tide å bli kvitt noen av disse kiloene som begynner å balle på seg, uten at jeg er noe spesielt overvektig. Men jeg har lagt på meg, og har virkelig ikke vondt av å gå ned en 3-4 kilo, tror jeg. Eller i det minste stramme opp litt. Vil jo ta meg ut for C, og samtidig holde meg sunn for min egen del. :jepp:

Nå skal det leses en stund, før det snart er tid for lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vekta ja.................hater alle vekter.

Men, selv om jeg har flere kg for mye bruker jeg å passe på å få mer enn nok med sol på kroppen.

For brun blir jeg i hvert fall :)

Kos deg i denne uka :)

Godt å få lov til å kun tenke på seg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så herlig med Numi-uke! :bolledeig: Alle fortjener sånne uker inni mellom, og spesielt etter å ha fullført bachelorgraden sin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei FruFrue og Mahareth! :kose:

Ja, det er godt med en uke der man kan fokusere på seg selv.. :) Må bare ikke tenke på at det er så mye som skal gjøres/rekkes, for da blir det plutselig stress likevel. :ler:

Matinntak i går:

- smoothie

- 1 grovt rundtstykke med kyllingsalat.

- 1 omelett med revet jarlsberg og skinkeost.

- 10 små spanske kjøttboller med ris og salat til.

- 3 små sjokoladekjeks

- 1 liten saftis

- 1 bolle med cheerios.

I dag har jeg også hatt:

- 1 kvarter på sykkel

- og 10 minutter med rockering.

Håper jeg klarer å holde det hele uka. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...