*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #241 Del Skrevet 22. januar 2011 Tusen takk, jenter! Hei Sequax! Hyggelig å se deg her. Helga har begynt bra, og i dag laget jeg ostesufflé til oss til frokost, med kakao ved siden av. Siden vi bare er to stk blir det alltid en del igjen, så snart skal vi har resten. Og ja, den er faktisk god etter at den har stått en stund også. I dag kom det slike grønne og blå plastikkposer på døra her, til kildesorteringen. Noen som har vært borti sånne, og har noen bra tips til hvordan vi løser søppelkasseproblematikken nå? Har søkt litt rundt på nett, men det var ikke mange ulike kildesorteringsløsninger for innomhus, akkurat. Nå skal vi snart ha andre runden med ostesufflé. Håper dere andre har en fin helg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 22. januar 2011 #242 Del Skrevet 22. januar 2011 Gog helg, Numi Står det ingenting på posene? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. januar 2011 #243 Del Skrevet 22. januar 2011 Ostesufflè høres veldig godt ut, men er det ikke veldig vanskelig å lage? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #244 Del Skrevet 22. januar 2011 Jo da, det står at man skal ha plast i de blå posene og matavfall i de grønne, men vi trenger noen ekstra søppelkasser når vi skal begynne med slik sortering. Får ta en dag og titte litt i diverse butikker. Nei da, Icing. Det er ikke så fryktelig vanskelig. Jeg lager utfra bestemors oppskrift, stekt i panne, og det er overraskende enkelt. Sikkert lettere enn de suffletene som skal som skal blåse seg opp en halv meter i ildfast form i ovnen. Kan legge ut oppskriften etterhvert, om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 22. januar 2011 #245 Del Skrevet 22. januar 2011 Planer for kvelden da eller blir det rolig? Herlig å slappe av litt også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #246 Del Skrevet 22. januar 2011 Det blir vel noe film og knasking (av frukt og nøtter, vel og merke, er blitt så kjernesunne. haha.. eller vi forsøker ihvertfall) foran tv'en etter hvert. Hørte rykter om at vi var i skrekkfilmhumør i kveld her som vanlig. Så vi får se hva vi finner. Men rolig kveld blir det helt sikkert ja. Er et ganske hjemmekjært par jeg og C. Har hatt så mange jobbhelger nå, at det er godt å ta det helt piano. Jeg har lånt meg "Bly" av Lars S. Christensen og "Sult" av Hamsun på biblioteket, så tenkte å få begynt på en av dem i løpet av helga også. Te og ei god bok er lenge siden nå, merker jeg. Og i morgen skal jeg møte ei venninne og spise lunsj ute. Så det blir kos. Hva med deg, Al? Noe sprell i helga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 22. januar 2011 #247 Del Skrevet 22. januar 2011 Det blir kg og film på meg i kveld Selv om jeg lengter litt ut egentlig så trenger jeg å slappe av litt Ai, ai, skrekkfilmer ja! Det elsket jeg før. Nå er jeg blitt mer pysete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 22. januar 2011 #248 Del Skrevet 22. januar 2011 Ja, gjerne oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #249 Del Skrevet 22. januar 2011 Hihi, Alyah. Er du blitt mer pysete med åra? Det skal sies at jeg ikke for alt i verden ser skrekkfilmer når jeg er hjemme alene. Det er uaktuelt. Må være minst to stk av oss. Men da er det gøy, så lenge filmen er bra, så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #250 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Da var oppskriften fjernet. Endret 24. januar 2011 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 22. januar 2011 #251 Del Skrevet 22. januar 2011 Ja, jeg har det Jeg kan se dem alene hvis jeg vet at handlingen finner sted på en plass der jeg ikke oppholder meg. Ikke selve byen eller sånn da, men skjer tingene i en hule i fjellet klarer jeg meg fint for jeg er aldri i en hule i fjellet. Skjer det skumle hjemme hos noen, på byen, på et hotell, da er jeg plutselig litt mer 'jumpy' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. januar 2011 #252 Del Skrevet 22. januar 2011 Får jeg også lov å skrive ned oppskriften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #253 Del Skrevet 22. januar 2011 Kjør på, Mah! Den er veldig god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 22. januar 2011 #254 Del Skrevet 22. januar 2011 Done! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 23. januar 2011 #255 Del Skrevet 23. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #256 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei Al! Nå sitter jeg og spiser frokost. For selv om jeg har fri i dag, og egentlig så fram til å ha en avslappende dag hjemme, så skal mine foreldre utenbys for å besøke mormor på sykehjemmet og jeg skal være med. Hun er visst i så dårlig form nå at det nesten ikke står til liv. Så da har jeg ikke samvittighet til å ikke bli med. Huff... Jeg savner sånn det var før jeg. Når begge bestemødrene mine var friske nok til å ha besøk av oss én gang i måneden. Det er først når ting endrer seg at man skjønner hvor mye slike ting egentlig betydde for en. Men det er visst ikke til å komme unna når man blir eldre. Livet er skiftende og det vil det aldri slutte å være, hverken på godt eller vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 24. januar 2011 #257 Del Skrevet 24. januar 2011 Ja, man vet det ikke før det svinner Det er vondt å se dem visne vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lalle Skrevet 24. januar 2011 #258 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei Numi. Håper det er greit at jeg også skriver av oppskriften? Vi skal ta vare på våre eldste, plutselig er de borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 24. januar 2011 #259 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg har laget suffleen din nå, og den var kjempegod Hadde i litt pepper også, for det synes jeg all mat trenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #260 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Ja, man vet det ikke før det svinner Det er vondt å se dem visne vekk Takk, Al! Ja, det er sant.. Hei Numi. Håper det er greit at jeg også skriver av oppskriften? Vi skal ta vare på våre eldste, plutselig er de borte. Skriv den av du, Lalle. Men nå tar jeg den snart vekk. Har du forresten tenkt til å starte dagbok igjen, eller har du slått fra deg ideen? Enig. Må ta vare på dem så lenge de er med oss. Jeg har laget suffleen din nå, og den var kjempegod Hadde i litt pepper også, for det synes jeg all mat trenger Så bra! Pepper ja. Hehe.. Klarer ikke helt å tenke meg den med pepper, men hver sin smak er det uansett. Endret 24. januar 2011 av *Numi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå