Rufus Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Har et plommetre i hagen som i år overgår seg selv med frukt!! :D Har allerede syltet 4-5kg med gule plommer og det er liksom ikke noe vits i og sylte mer – da blir det ikke spist opp… :oops: Tror ikke jeg har flere venner som vil ha plommer heller… Så jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med noen gode forslag/oppskrifter som inneholder (gule, søte) plommer??… Man kan jo hermetisere bl a pærer…går det ann med plommer – og hvordan gjøres det egentlig?? :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Plommevin plommelikør hermetiserte plommer går kjempefint - søk etter oppskrift på nettet. Plommekompott -søk etter oppskrift, eller send meg en PM/mail, så skal jeg gi deg den jeg bruker Det er det jeg husker i farten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 9. september 2003 #3 Del Skrevet 9. september 2003 Kommer gjerne og spiser plommekompott! :sulten: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 9. september 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 9. september 2003 Takk for gode ideer!!Viste jeg kunne stole på dere... :D Tilstår med en gang - er nok ingen racer i kjøkkenet....Men om jeg får til plommekompott skal jeg med glede dele med meg!! :D Fant en oppskrift på hermetisering, så jeg tror jeg skal prøve den... Hørtes godt ut med plommelikør også...men jeg har aldri laget likør heller, jeg... :oops: en gang må jo bli den første.... Flere gode forslag tas imot med stor takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 9. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2003 Oooops - to ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 9. september 2003 #6 Del Skrevet 9. september 2003 Takk for gode ideer!!Viste jeg kunne stole på dere... :D Tilstår med en gang - er nok ingen racer i kjøkkenet....Men om jeg får til plommekompott skal jeg med glede dele med meg!! :D Fant en oppskrift på hermetisering, så jeg tror jeg skal prøve den... Hørtes godt ut med plommelikør også...men jeg har aldri laget likør heller, jeg... :oops: en gang må jo bli den første.... Flere gode forslag tas imot med stor takk!! Jeg kan sende deg en PM med "min" oppskrift på både vin, likør og plommekompott når jeg kommer hjem i morgen. (Dersom jeg glemmer det må du sende meg en PM og minne meg på det) (Innrømmer at jeg er litt glemsk til tider) Jeg er heller ikke noen kløpper på kjøkkenet, men plomekompott er kjempeenkelt - du bare vasker plommene, tar ut stenene (med en kniv) - fyller en langgform med plommer og har på sukker. Inn i ovnen, og *trylle trylle trylle* FERDIG!!!! (SÅ egentlig er det bare hvor mye sukker, og tid og "styrke" i ovnen jeg trenger å sende deg) Plommelikør er også enkelt, men alikevell litt mer arbeid; Vask plommene, ta ut steinene i minst halvparten av dem og ha dem på et stort norgesglass. Ha på sukker og sprit (25%, eller 40% etter eget ønske). Steng glasset og la det stå og "trekke" i 2-3 mnd. Vend på glasset en gang hver dag (ikke SÅ nøye om det er akurat hver dag, men annenhver bør det vel være). Vel, egentlig kan jeg vel legge oppskriftene ut her så andre kan finne dem også... OG så legger jeg inn oppskriften i magasinet i tillegg - DA burde det bli mulig å finne oppskriftene, vel *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #7 Del Skrevet 9. september 2003 Send gjerne noen plommer oppover hit, jeg kjøpte plommetre i fjor og det kom ikke så mye som en bitteliten blomst på det i år...... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå