Gå til innhold

celleforandringer i livmorhalsen

Gjest Calexica

Anbefalte innlegg

Gjest Calexica

Nettopp fått vite at jeg har celleforandringer, og skal derfor inn på sykehuset for biopsi, et-eller-annet-skopi, samt å brenne vekk et eller annet med laser. (husker ikke alle detaljene fordi jeg ble satt ut da gynekologen ringte)

Noen her som har opplevd dette? Hvordan opplevde du behandlingen? Ble du frisk? Var det vondt? Noen som faktisk hadde kreft? Fikk du noe beroligende før inngrepet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hei. :yvonne: Jeg har også hatt dette og jeg fikk narkose når de skulle ta laser på meg.

Kroppen leget seg fort og jeg tror det holder med vanlig smertestillende de første ukene, så er du fin igjen.

Jeg oppdaget at min selvtillit i forhold til mine medmennesker var ikke helt i balanse, da jeg ikke kjente meg selv så godt, så det var så mye følelser som jeg fikk smakt på i meg selv, den tiden jeg fikk det.

Utrygghet i meg selv i forhold til alle mine medmennesker, fant jeg ut var årsaken til at jeg fikk celleforandringer på livmortappen. Jeg fikk forandret selvtilliten min drastisk, jeg ble tryggere på meg selv, jeg ble ærligere og friere og idag elsker jeg alle jeg treffer og setter pris på at de er der med meg slik at jeg blir mer kjent med mine fordommer og gleder jeg opplever i meg selv når jeg møter de.

Livet handler bare om å forstå og akseptere hele seg selv og stå i seg selv og være sin egen trygge klippe, mennesker kommer bare å viser meg hvor jeg er i balanse av meg selv eller ikke.

Kroppen er laget slik at enten så behandler vi oss selv dårlig med dårlig følelse og da tærer kraften på indre organer, men hvis du lærer deg å behandle deg med vennlighet og tolmodighet og ydmykhet, da begynner du å trives, du blir glad igjen og da øker livskraften som igjen gjør at celleforandringen går som den skal.

Kroppen har 7 energipunkter som styrer livskraften i kroppen, de heter shakra. De sender ut energien i noe som heter meridianpunkter.

Det er tankene våre som styrer måten vi puster på og det er pusten som styrer energisentrene og det er blodomløpet som fører oksygenet ut til alle cellene og fornyer de.

Holder vi pusten i hverdagen så krymper livskraften vår og vi låser musklene ubevisst, derfor er det viktig å kjenne seg selv, og det er bare du selv som vet hva som gleder deg.

Kjenn deg selv og bli trygg totalt igjen i deg selv, da skal du se at du får verdens beste helse.

Roen er også viktig i livet for å finne ut hva som gleder deg, for roen fjerner negative tanker.

En dag skal vi se at kreften blir helt borte, den dagen alle starter med å ta vare på seg selv og kjenner seg selv, for det finnes ingen sykdom i kjærlighet til seg selv.

Jeg driver å studerer kroppen med å legge merke til hva den forteller meg. Jeg merker idag fort når jeg ikke er tilstede i meg selv og er meg selv, i alt jeg opplever, og det er så deilig idag og klare mer for hver dag å gi slipp på tanker, som ikke har noe med virkeligheten jeg befinner meg i. Stopp tankene dine, begynn å snakk med folk eller deg selv , gjennom dagbok osv. Vann er også veldig befriende og rensende. Lær deg å bli mer ydmyk ovenfor deg selv, så skal du se at du vil stråle som en sooool :regn:

Du har ubalanse i det 2 energipunktet ditt, det som styrer følelser som er relatert til alle medmenneskelige forhold, dette senteret styrer også vesken i kroppen din og alt i underlivet. Senteret sitter 2 fingerbredder under navelen din.

Elsk deg selv og du vil bli elsket for det. Kjenn deg selv og nyt deg selv, så skal du se en som blomstrer. :yvonne:

Bare slik kan vi alle bli healet igjen. :klemmer: Ta vare på deg selv for meg, for da får jeg det bedre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter vel konisering, og jeg har vært gjennom det. Jeg fikk kun lokal bedøvelse under inngrepet, men jeg tror det var med kniv/slynge på meg - har hørt om flere som har tatt det med laser og alle jeg har hørt om har fått narkose (men jeg vet ikke hvordan dette er).

På meg ble det rett og slett satt noen sprøyter med bedøvelse i selve livmorhalsen og så fjernet de det som skulle fjernes. Jeg fikk beskjed om at det var "no big deal" og ingen sykemelding, bare å fungere som normalt fra jeg gikk ut av døren. Andre rundt meg har fått en ukes sykemelding med beskjed om å ta det veldig med ro.

Selv om det gikk å fungere som normalt var det langt fra optimalt, skulle nok helst ha en dag eller to på å summe meg litt neste gang! Jeg ble litt satt ut, egentlig, men det var ikke mer vondt i ettertid enn at jeg tok det med smertestillende.

Ellers er jeg mer av den skole at noen ganger skjer det ting i kroppen, uavhegig av "hvordan du har det med deg selv". Selvsagt innvirker hvordan du har det på mange ting i kroppen (og omvendt), men jeg har ikke tro på at det meste som er galt kan tilskrives sinnstilstander. Med alle prosesser som foregår til enhver tid skulle det bare mangle at man får litt hickup innimellom.

Jeg fikk påvist hpv virusinfeksjon - og det var årsaken til min celleforandring. Det er visst veldig, veldig vanlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celleforandringer på livmorhalsen kommer utelukkende av infeksjon med HPV (humant papillomavirus), noe som de fleste som er seksuelt aktive smittes med en eller annen gang i løpet av livet. Det finnes ulike typer HPV, noen fører til kjønnsvorter og andre til celleforandringer som igjen KAN bli til kreft - men som regel går tilbake av seg selv (tror man). Problemet er bare at man vet ikke hos hvem de utvikler seg til kreft og hos hvem de går tilbake. Derfor er det viktig å oppdage det tidlig, slik at man kan fjerne de før det utvikler seg til kreft. Det er altså ikke din egen feil, eller hvordan du føler deg eller hvordan du har tatt vare på deg selv som er årsak til dette.

Du skal nok til kolposkopi, dette er et slags forstørrelsesglass som ser ut som et mikroskop. Du ligger som vanlig i gyn-stolen og det blir satt inn et spekulum (som ved vanlig gynekologisk undersøkelse), og legen ser med dette kolposkopet inn på livmorhalsen, da får man et mye større bilde av livmorhalsen. Kanskje blir det penslet med eddik (vanlig eddik, dette kan svi litt, men går fort over), dette gjør at stedene med celleforandringer blir hvitfarget, slik at man får et bedre overblikk. Noen steder pensles det også med jod, dette farger på en annen måte. Så tas det små biopsier med en liten tang. Noen leger anbefaler å gjøre dette uten bedøvelse, fordi det er fort gjort og det ofte er vondere å sette bedøvelsen. Men hvis det skal gjøres konisering/laserfjerning, vil du nok få lokalbedøvelse først. Det er også mulig å gjøre dette i narkose. Hvis du skal i narkose, må du snakke med anestesilege på forhånd og helst være fastende, så det kan kanskje være lurt av deg å ringe gynekologen på forhånd og avklare dette hvis du er usikker.

Det er et lite inngrep, men det er mulig du bør bruke litt smertestillende etterpå. Jeg regner med du får et brev med innkallelse og litt informasjon før du skal dit, hvis ikke bør du ringe og spørre etter dette. Skjønner godt du blir satt ut av en slik beskjed, men det positive er at dette er oppdaget og at du har muligheten til å forhindre at det utvikler seg kreft. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calexica

Tusen takk for gode og utfyllende svar :)

Vet ikke helt hva det var jeg skulle gjøre, siden hjernen min har en tendens til å nekte å motta informasjon når jeg er litt satt ut.

Vil også si at jeg er enig med både den alternative gjesten, og dere andre. Følelser og somatisk sykdom henger sammen, men jeg tror på forklaringen som sier at dersom man opplever en form for psykisk stress så skilles det ut mer kortisol som igjen setter ned immunsystemet. Og vi blir derfor mer utsatt for sykdom.

Dette med chakraene har jeg ikke tenkt så mye på, selv om to andre personer har sagt til meg at det muligens kan være noe muffens i livmorområdet mitt på bakgrunn av kunnskap om chakraer og auraer og slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Annonse

jeg var inne i går å fjernet en del av livmorhalsen med laser. Jeg hadde celleforandring grad tre. Jeg syntes det var utrolig vondt, de sprøytene man blir bedøvet med er helt grusomme. Jeg anbefaler alle til å spørre om narkose. Tenkte det var vondt, men hadde aldri trodd det skulle gjøre så vondt og det er en veldig ekkel følese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var inne i går å fjernet en del av livmorhalsen med laser. Jeg hadde celleforandring grad tre. Jeg syntes det var utrolig vondt, de sprøytene man blir bedøvet med er helt grusomme. Jeg anbefaler alle til å spørre om narkose. Tenkte det var vondt, men hadde aldri trodd det skulle gjøre så vondt og det er en veldig ekkel følese.

Har gjort det jeg og. Er livredd for sprøyter og besvimer nesten av det, men vondt var det IKKE. Ikke nødvendig å skremme unødig, absolutt ikke alle som synes det er vondt. Lokalbedøvelse, hjem etter et par timer, ingen sex eller badekar på 14 dager. Ingen problem :-) Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...