Gå til innhold

Hvilken kake vil du anbefale?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Husk på at ts skal ha med seg kaken på buss og t-bane i rushtrafikken om morgenen! Kanskje ikke så greit å dra på en kake med krem osv. når du skal rundt på offentlige kommunikasjonsmidler :)

Jeg ville valgt en kake som du kan dele i to (evt. muffins eller boller). Det er det enkleste å få med seg når du ikke har tilgang til bil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Husk på at ts skal ha med seg kaken på buss og t-bane i rushtrafikken om morgenen! Kanskje ikke så greit å dra på en kake med krem osv. når du skal rundt på offentlige kommunikasjonsmidler :)

Jeg ville valgt en kake som du kan dele i to (evt. muffins eller boller). Det er det enkleste å få med seg når du ikke har tilgang til bil.

Jeg synes kake som kan fraktes i formen er det enkleste å ta med seg... (Rundform aller enklest, men har tatt med meg små langpanner på buss også)

Skrevet

Verdens Beste er det enkleste jeg lager i alle fall. Men suksessterte er også knallgodt, og samme med hvetebakst. Nå fikk jeg lyst til å dra hjem og bake... :)

Skrevet

En god gjærbakst er også supert som andre har nevnt ja :) Veldig lett å forsyne seg av gjærbakst, og de aller fleste liker vel boller hehe...

Du får fortelle hva du finner ut :D

Skrevet

Prinsessekake er jo kjempegodt, og det synes jeg absolutt bør gå som kake, til tross for at det er gjærbakst... Jeg tar heller det enn en kjedelig formkake! ;)

Skrevet
En god gjærbakst er også supert som andre har nevnt ja :) Veldig lett å forsyne seg av gjærbakst, og de aller fleste liker vel boller hehe...

Du får fortelle hva du finner ut :D

Det ble tidenes bollefest :ler:

Laget en gigantisk grunndeig og lot fantastien løpe litt rundt i skapet (og butikken), dermed ble det sjokoladeboller, kanel i svingene, vaniljeboller, daimboller, rosinboller og vanlige boller.

Og jeg kan love dere at det var en suksess :enig:

"Endelig noen som tar med seg boller, deilig med noe annet en kake", var sjefens kommentar før han fikk med seg en pose til hytta i helgen :)

Men andre ord; tusen takk for gode tips folkens, neste gang skal jeg prøve meg på en enkel kake, men man skal ikke undervurdere effekten av varme, nystekte boller :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan du legge ut oppskriften til grunndeigen du bruker samt smilbollene? Høres godt ut!

Skrevet
Kan du legge ut oppskriften til grunndeigen du bruker samt smilbollene? Høres godt ut!

Grunndeigen er vanlig søt gjærbakst, noen bruker egg i, jeg pleier ikke å bruke det, ser ca sånn ut:

200 gram margarin

6 dl melk

50 gram fersk/tørrgjær

200 gram sukker

1/2 ts salt

2 ts kardemomme

Ca 1 kg hvetemel

Smelt smør og hell på melk, og la det bli lunka (rundt 40 grader).

Smuldre gjæren i melken og smøret om du bruker fersk gjær.

Bland alt det tørre utenom alt hvetemelet.

Spe på med melk og hvetemel til deigen kjennes fin ut. Jeg har ikke kjøkkenmaskin og bruker dermed hendene mest til å elte deigen.

Hev på lunt sted i 45 min. Bak ut. Etterhev i 20 min.

Stek bollene på 220 grader midt i ovnen i ca 10 min.

Uansett om du vil ha smilsjokolade, daim, rosiner eller kanelboller så passer denne oppskriften. Smilsjokoladen legges inn i bollen, pakkes litt inn slik at den smelter inne i bollen. Smaker superdigg. Vaniljeboller er også en slager. Bruk fingrene til å lage en liten grop i bollen, fyll ferdig vaniljekrem inni gropen og pakk deigen forsiktig rundt igjen.

Nammis, enkelt å lage og nesten alltid populært :)

Skrevet

Det var jo kjempefint at det slo an :) Er ikke mange som kan takke nei til boller nei hehe. FIkk lyst til å bake boller selv nå ja :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...