Gå til innhold

Hvilken kake vil du anbefale?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min nye jobb har de en koselig tradisjon hvor vi er en gjeng som bytter på å lage kake til kaffen hver fredag. På fredag er det min tur.

Nå er jeg ikke den mest erfarne med kakebaking, er en racer på gjærbakst, men har litt lyst til å trø til med en ordentlig god kake til mine nye kolleger :)

Sjefen har imidlertid satt en betingelse; ikke noe ostekake, det liker han ikke :fnise:

Så har dere noen tips til en god kake som kan imponere litt? :)

Kaken skal i tillegg fraktes på både full buss og t-bane så den kan ikke være større enn meg for å si det sånn :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I min nye jobb har de en koselig tradisjon hvor vi er en gjeng som bytter på å lage kake til kaffen hver fredag. På fredag er det min tur.

Nå er jeg ikke den mest erfarne med kakebaking, er en racer på gjærbakst, men har litt lyst til å trø til med en ordentlig god kake til mine nye kolleger :)

Sjefen har imidlertid satt en betingelse; ikke noe ostekake, det liker han ikke :fnise:

Så har dere noen tips til en god kake som kan imponere litt? :)

Kaken skal i tillegg fraktes på både full buss og t-bane så den kan ikke være større enn meg for å si det sånn :gjeiper:

Lag suksessterte/kake. Mandelbunn med gul krem, nyyydelig. Hvis den står kaldt natta over holder den seg fin til du er på jobb.

Skrevet

Jeg er veeeldig glad i skuffekake med sukker og kanel på. Kjempeenkel å lage og kjempegod. Ekstra god hvis man varmer den litt i stekovnen før servering.

Oppskriften ligger på www.detsoteliv.no under skuffekake.

Skrevet
Lag suksessterte/kake. Mandelbunn med gul krem, nyyydelig. Hvis den står kaldt natta over holder den seg fin til du er på jobb.

Mmmm, den er fantastisk god! :) Gul krem kake pleide farmor å kalle den, det var ikke et dumt forslag, takker og bukker :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg laget 'gulkake' i dag, og gleder meg til i morgen da den er enda bedre! Synes du skal gå for det

Gjest Siri K.
Skrevet

Jeg er veldig glad i eplekake!

Enkel å frakte med seg også. Kjøp med en pakke fløte (dere har kanskje et kjøkken på jobben slik at du kan piske krem der), eller stikk ut og kjøp en boks vaniljeis. Nam!

Skrevet

Den beste oppskriften på suksesskake fant jeg på skarvlemix, men jeg steker ikke bunnen i to former men i en også gul krem oppå. Denne oppskriften er litt større enn mange av de andre også.

Skrevet
Jeg er veeeldig glad i skuffekake med sukker og kanel på. Kjempeenkel å lage og kjempegod. Ekstra god hvis man varmer den litt i stekovnen før servering.

Oppskriften ligger på www.detsoteliv.no under skuffekake.

Den kaka er jo knallkjedelig!

Skrevet
Den kaka er jo knallkjedelig!

Hehe, sa vel ikke at det var verdens mest kompliserte kake, men det betyr jo ikke at den smaker fælt. TS sa hun ikke var en racer på kakebaking, så jeg kom bare med et forslag på en enkel kake som de aller fleste liker godt, selv om den er aldri så enkel.

Gjest Dorey
Skrevet

Hvis du er god på gjærbakst; hvorfor ikke lage en prinsessekake? Det er veldig godt :)

Skrevet
Hehe, sa vel ikke at det var verdens mest kompliserte kake, men det betyr jo ikke at den smaker fælt. TS sa hun ikke var en racer på kakebaking, så jeg kom bare med et forslag på en enkel kake som de aller fleste liker godt, selv om den er aldri så enkel.

Var inne å kikket på skuffekaka, og den skuffet ikke for å si det veldig tørt, he he :gjeiper: Den så fantastisk god ut, selv elsker jeg alt med kanel, og ikke minst så virket denne som et greit sted å begynne for en som ikke er mest erfaren på kakefronten :fnise:

Takk for supre tips folkens, har tenkt på prinsessekake også, men falt litt for den skuffekaka :)

Skrevet

Karamellkake. Ufattelig god! :tommelopp:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal slå til med noen knallgode vaniljeboller/skoleboller/kanelboller. Jeg har det likt som deg, er god på gjærbakst, men ikke så god på kakebaking. Bedre å lage noe som du vet blir bra:)

Skrevet

Jeg hadde satt veldig mye mer pris på skikkelig god gjærbakst enn på en kake.

Skrevet
Jeg synes du skal slå til med noen knallgode vaniljeboller/skoleboller/kanelboller. Jeg har det likt som deg, er god på gjærbakst, men ikke så god på kakebaking. Bedre å lage noe som du vet blir bra:)

Jeg vet :) Tenkte det samme lenge jeg også, boller av forskjellige varianter kan jeg nesten lage i søvne, og de blir alltid gode, smilboller er min spesialitet (smilsjokolade som smelter inni), mmm :jepp:

Men jeg har liksom litt lyst ekspandere kunnskapen litt, er tross alt 25 år og bør vel etterhvert kunne lage litt kake også :fnise:

Skrevet

Gulerotkake er alltid en suksess der jeg arbeider.

Kremen er himmelsk!

Skrevet (endret)
Jeg hadde satt veldig mye mer pris på skikkelig god gjærbakst enn på en kake.

Enig!! "Alle" har alltid med seg, ja nettopp KAKE, når de skal ha med kake på jobben. Kan nesten ikke huske at noen noen gang har tatt med seg skikkelig gjærbakst her jeg jobber iallefall. Jeg hadde blitt superlykkelig dersom noen vartet opp med, ja bare vanlige rosinboller hadde varmet mitt hjerte :jepp: ! *ELSKER gjærbakst* :rødme:

Endret av NullHull
Skrevet

Gulrotkake er jo godt! Men oreokake er himmelsk :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet
Men oreokake er himmelsk :jepp:

Det skulle jeg også foreslå! Trenger heller ikke være racer på kakebaking for å få det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...