Drew Skrevet 9. september 2003 #1 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg ønsker å høre deres erfaringer om å få sydd en kjole hos sydame/skredder. Vurderer selv å kontakte en sydame jeg kjenner til. Grunnen til at jeg er litt usikker er at en brudesalong akkurat har frarådet meg dette. Hun mente jeg ikke ville bli like fornøyd med en slik kjole. Så det jeg lurer på er dere fornøyde? Legg gjerne med link til bilde av kjolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #2 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg hadde nok aldri tatt sjansen. Du vet ikke om den kjolen du har sett deg ut i hodet vil kle deg, eller være deg når den er ferdig og du har fått den på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 9. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 9. september 2003 Nå ble jeg nærvøs!!! Jeg er enig, men nå har jeg jo vært og prøvd endel ulike fasonger på brudesalonger. Føler at jeg har luket ut hva som ikke er meg og sett hva jeg kler/ikke kler. Er ennå litt fristet av tanken på muligheten til å "designe" en litt personlig kjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 9. september 2003 #4 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg tror jeg skal få meg sydd kjole, det er fordi jeg er ute etter en veldig enkel kjole og det er jo så mye dill og dall på de i butikkene om dagen. Har lyst på en kjole som er inspirert av Martha sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. september 2003 #5 Del Skrevet 9. september 2003 jeg skal få sydd meg kjole, har ikke begynt enda så jeg har ingen erfaring med sydamen.. Men har sydd endel kjoler til meg selv før og en så enkel kjole som jeg skal ha blir ikke noe problem å sy for en som er utdannet til det jeg er jo ikke akkura skredder Har designet kjolen selv, i utg pkt fra en annen kjole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #6 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg kunne godt ha fått sydd meg kjole, men du må finne en dame som du kan stole på om som du vet har levert bra før. Ikke noe problem tror jeg, ta deg en tur og prøv ulike kjoler et sted og tegn deretter hva det er du vil ha. Du kan alltids forandre på den underveis hvis du er ute i god tid.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 9. september 2003 #7 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg fikk sydd min kjole og var svært fornøyd! Grunnen var at jeg visste hva jeg ville ha, men fant det ikke noen steder. Det som er alfa og omega i mine øyne er å legg en god del i et fint stoff. Jeg dro til London og fikk kjøpt et en tykk silke duchess for en mye billiger penge enn det du må ut med her. På Molstad koster tilsvarende stoff rundt 1200kr metern. I England fikk jeg det for 500 kr meteren. I tillegg fikk jeg kjøpt en bred håndbrodert bord oversådd med bitte små perler som kjolen ble kantet med nederst og en smalere bord som kantet utringningen. Alt i alt ble det nok dyrere enn om jeg hadde kjøpe, men jeg fikk det jeg ville ha. Jeg kan anbefale denne butikken for stoff og border: http://www.hansson-silks.co.uk/frameset.html (de sender til Norge) Borden er gangske lik den du ser her: http://www.hansson-silks.co.uk/photos/embr...deries/0601.jpg Kjolen ble sydd av en jente som jobbet på Unik brudestudio, hun har sluttet nå men det kan jo hende hun fremdeles tar på seg oppdrag(?) Har du lyst til å se kjolen kan du se her: http://www.weimaraner.no/Andresider/bryllup.html Bildene er kanskje noe misvisende for kjolen var ikke fullt så smal (den ble jo dratt bakover når jeg gikk) og jeg hadde et laaaangt slep. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 9. september 2003 #8 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg fikk sydd kjole hos en sydame jeg kjenner til bryllupet vårt 8.aug. i år. Jeg var kjempefornøyd!!! Fikk mange komplimenter for kjolen både på dagen og i ettertid. Så lenge du vet hun som skal sy er dyktig, dere samarbeider godt og er nøye med valg av stoffer så tror jeg nok det går veldig bra. Fordelen er jo at du får en helt unik kjole, du kan bestemme selv hvordan du vil ha den og den vil passe deg perfekt Også er det viktig at dere tilpasser den til deg underveis så klart. Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg fikk sydd kjole. Lykke til med valg av kjole og eventuell sying! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 9. september 2003 #9 Del Skrevet 9. september 2003 Eføya kjolen din var virkelig dritlekker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 9. september 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 9. september 2003 Eføya kjolen din var virkelig dritlekker!! Enig med Tex! Jeg har fått motet tilbake og kommer til å bruke litt tid på å finne det rette stoffet. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 9. september 2003 #11 Del Skrevet 9. september 2003 Tusen takk :oops: :D Til Drew: Det er mange fine stoff, men vær forsiktig dersom du handler i utlandet eller i innvandrer butikkene (ikke vondt ment!! men det kan skje misforståelser.. om det er språkmessig eller annet vet jeg ikke). Jeg vet bare at jeg flere ganger fikk vist fram "silke" som absolutt ikke var silke. Få med en prøve til noen som kan litt om stoff før du kjøper. Du kan evt. også prøve å brenne en liten bit med fyrstikk. Syntetisk stoff smelter, mens silke brenner. Men det tryggeste er nok å ta med en stoff prøve til syersken. Var jeg deg ville jeg prøvd å få tilsendt stoff prøver fra utlandet. Det er mye billigere! Lykke til med kjolen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 9. september 2003 #12 Del Skrevet 9. september 2003 Hvor mye pleier det å koste hos sydame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eføya ikke innlogget Skrevet 9. september 2003 #13 Del Skrevet 9. september 2003 Tusen takk :oops: :D Til Drew: Det er mange fine stoff, men vær forsiktig dersom du handler i utlandet eller i innvandrer butikkene (ikke vondt ment!! men det kan skje misforståelser.. om det er språkmessig eller annet vet jeg ikke). Jeg vet bare at jeg flere ganger fikk vist fram "silke" som absolutt ikke var silke. Få med en prøve til noen som kan litt om stoff før du kjøper. Du kan evt. også prøve å brenne en liten bit med fyrstikk. Syntetisk stoff smelter, mens silke brenner. Men det tryggeste er nok å ta med en stoff prøve til syersken. Var jeg deg ville jeg prøvd å få tilsendt stoff prøver fra utlandet. Det er mye billigere! Lykke til med kjolen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 10. september 2003 #14 Del Skrevet 10. september 2003 Hei. Jeg fikk sydd kjole, og var veldig veldig fornøyd. Vet ikke helt hvor du bor, men hvis du tenker på å få sydd i Oslo, anbefaler jeg Åse Strand. www.modist.net Hun sydde drømmekjolen min, og var veldig veldig flink. Ikke spesielt dyr heller. Stoffet kjøpte jeg på Casinetto i Vibes gate. Veldig fin butikk. Kjolen kom på rundt 11000 tilsammen, men da hadde jeg ganske dyrt stoff. Man kan selvsagt kjøpe billigere stoff, men ikke for billig til en så fin kjole. Jeg er veldig glad for at jeg fikk den sydd, hvis ikke hadde jeg ikke fått drømmekjolen :D Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 10. september 2003 #15 Del Skrevet 10. september 2003 Stoffet kjøpte jeg på Casinetto i Vibes gate. Veldig fin butikk. Casetino, mener du vel? Bortsett fra det, er jeg helt enig med deg. Veldig bra stoffbutikk! De som jobber der har virkelig peiling på søm også (de tar faktisk syjobber selv). Har selv flere antrekk som er sydd med stoff fra Casetino, blant annet en todelt lang aftenkjole i flaskegrønn silketaft..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. september 2003 #16 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg fikk også sydd kjole hos sydame, og ble veldig fornøyd. Dette alternativet passet meg, som trenger litt større størrelse, perfekt..... Jeg fikk en kjole akkurat som jeg ville ha den, og fikk masse skryt av den i ettertid. Jeg betalte 6000 kroner totalt for kjolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drew Skrevet 10. september 2003 Forfatter #17 Del Skrevet 10. september 2003 Kikket på Åse Strands sider og syntes brudekjolene hun hadde sydd var flotte. :D Nå tar jeg skrittet fullt ut, skal til sydame i dag! Ingen vei tilbake. Til helgen flyr jeg nok rundt fra stoffbutikk til stoffbutikk, og tester med fyrstikk ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanni Skrevet 10. september 2003 #18 Del Skrevet 10. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 10. september 2003 #19 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg fikk også sydd kjole hos sydame' date= og ble veldig fornøyd. Dette alternativet passet meg, som trenger litt større størrelse, perfekt..... Jeg fikk en kjole akkurat som jeg ville ha den, og fikk masse skryt av den i ettertid. Jeg betalte 6000 kroner totalt for kjolen. Aaah! Så det er derfor jeg ikke har klart å finne en lignende kjole noe sted. Når jeg så bildene begynte jo letingen med en gang. Selv om jeg er ganske sikker på hvilken kjole jeg skal ha, må det jo være rom for å ombestemme seg Og kjolen din var som tatt rett ut fra en drømmelandet mitt.. Ble faktisk noe misunnelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest JULIBRUD-04 Skrevet 11. september 2003 #20 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg får sydd kjolen min. Nå er det jo stemoren min som skal sy den, så jeg slipper vel billig fra det:) Kjøpte stoff som tilfeldigvis var på tilbud,fikk alt sammen til 900,- Jeg har designet kjolen selv der jeg har satt sammen noen kjoler og pyntet litt ekstra. Er kjempefornøyd! For og bli helt sikker,så skal hun sy den på lerret,som hun kaller det,sånn at jeg kan på en måte se hvordan den ser ut på meg. Selvfølgelig blir resultatet en annen når jeg er ferdig pyntet,men jeg angrer ikke på at jeg får den sydd:) Lykke til:) SKYTTE-78 & KOSEBAMSEN SIN GIFTER SEG 03.07.04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå