Gå til innhold

Tine vaniljeyoughurt full av sorte prikker!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har akkurat åpnet en halvliters boks med Tine Vaniljeyoughurt. Den er full av små, sorte prikker, ser ut som veldig små sandkorn, men kjennes ikke. Skal den være slik`???

Videoannonse
Annonse
Gjest Invicta
Skrevet
Er vel vaniljefrø det :)

Eller makk.

Gjest Gjest
Skrevet

Her står det litt info om yoghurten:

Det er foretatt en kvalitetsforbedring på TineYoghurt Alltid Vanilje, som medfører at yoghurten nå inneholder ekte vanilje og vaniljefrø.
Gjest Invicta
Skrevet

Ikke makk altså.. Det var da godt.

TS, når du har prøvd må du si om den er god, har hatt lyst å prøve den!

Skrevet
Her står det litt info om yoghurten:

Godt, før kom smaken fra råtne trær...

Skrevet
Ikke makk altså.. Det var da godt.

TS, når du har prøvd må du si om den er god, har hatt lyst å prøve den!

Hei! Ja, nå har jeg prøvd den :) Den var slett ikke verst, men jeg spritet den opp med vaniljesaus - og det ble helt nydelig!

Skrevet
Er vel vaniljefrø det :)

Ja, det er vel det. Jeg bestemte meg iallfall for å satse på det :D

Gjest FestGjest
Skrevet

:fnise:

Hehehe...lo høyt for meg selv når jeg leste overskriften.

Ikke vondt ment, skjønner du ble redd hvis du ikke visste hva det var.

Gjest Gjest_Tonje
Skrevet

Vil anbefale deg å lese "Den hemmelige kokken" av Mats-Eric Nilsson. Tipper du ikke har lyst å blande vaniljesaus ut i noen ting som helst etter det :lur:

Skrevet
Vil anbefale deg å lese "Den hemmelige kokken" av Mats-Eric Nilsson. Tipper du ikke har lyst å blande vaniljesaus ut i noen ting som helst etter det :lur:

:ler: OK? Hvorfor ikke?

Gjest Gjest_Tonje
Skrevet
:ler: OK? Hvorfor ikke?

Hehe...Han avslører ting du helst ikke vil vite om matvarer.

Sånn som f.eks.at kun 2-3 prosent av vaniljesmaken som brukes i hele verden er ekte. Resten er fremstillt syntetisk som er mye billigere og sterkere enn ekte vanilje. Står det etylvanillin eller vanillin på et vaniljeprodukt er det ikke vanilje i det hele tatt. I norden lages det meste av vanillien av råtten granved. Deilig sant?

Spiste vaniljesaus senest i helgen, ignorerte det da ;)

Men den JA-yoghurten innholder ekte vanilje. Må si at jeg syns den er veldig god jeg. Og to tomler opp for at det ikke er fruktklumper i den :ler: De klarer jeg bare ikke!

Gjest Gjest
Skrevet
Men den JA-yoghurten innholder ekte vanilje.

Nja ;) Den inneholder vanilje-ekstrakt, og et mindre innhold av vaniljefrø :)

Gjest Gjest_Tonje
Skrevet
Nja ;) Den inneholder vanilje-ekstrakt, og et mindre innhold av vaniljefrø :)

Det har du helt rett i :) Men den inneholder hvertfall ikke vanillin da :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet
Godt, før kom smaken fra råtne trær...

Hehe...Han avslører ting du helst ikke vil vite om matvarer.

Sånn som f.eks.at kun 2-3 prosent av vaniljesmaken som brukes i hele verden er ekte. Resten er fremstillt syntetisk som er mye billigere og sterkere enn ekte vanilje. Står det etylvanillin eller vanillin på et vaniljeprodukt er det ikke vanilje i det hele tatt. I norden lages det meste av vanillien av råtten granved. Deilig sant?

Spiste vaniljesaus senest i helgen, ignorerte det da ;)

Men den JA-yoghurten innholder ekte vanilje. Må si at jeg syns den er veldig god jeg. Og to tomler opp for at det ikke er fruktklumper i den :ler: De klarer jeg bare ikke!

Den inneholder også aroma, kjemisk fremstilt så vidt jeg kan se. Det er nok derfra mesteparten av "vaniljesmaken" fremdeles kommer, ellers hadde den både smakt annerledes og vært mye dyrere.

Skrevet
Det har du helt rett i :) Men den inneholder hvertfall ikke vanillin da :gjeiper:

Nei, heldigvis ikke :ler: (Jeg var nettopp på kjøkkenet og sjekket varedeklarasjonen nøye) :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud hva har verden blitt til...sorte prikker i vaniljeprodukter?? seriøst? trodde det var allmennkunnskap at det måtte være vaniljefrø.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...