Gå til innhold

Råd angående tannimplantat og reise

Pinnsvinet

Anbefalte innlegg

Hei!

Søkemotoren var desverre nede akkurat nå, så jeg fikk ikke søkt opp etter andre lignende tråder om tannimplantater.

Førstkommende torsdag skal jeg få operert inn to tannimplantater. Jeg mangler to tenner i overkjeven av medfødte årsaker. Fikk ikke nye tenner der på den naturlige måten, men har heldigvis beholdt de to som har stått der hele livet (melketennene?...) Ville ikke seett sælig pent ut om jeg hadde mistet de!

Men pga. at de er litt svake så skal disse to nå trekkes, og jeg får operert inn to titanskruer.

Om noen er usikker på hva jeg mener, så bare søk "Tannimplantat" på www.google.no da kommer det opp litt informasjon.

Er det noen andre som har vært i gjennom dette før? Dette er første gang for meg. Gruer meg veldig! :tristbla:

Skal ta tog til sykehuset (ca. 4 timer) og kanskje fly hjem (1t) for å slippe å den lange togreisen. Er ikke helt bestemt på fly enda, men det blir eventuelt Widerøe. Er det noen som har erfaring med å fly samme dag, etter en slik operasjon...?

Hilsen ung jente som gleder seg til det hele er overstått..

Endret av Pinnsvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hei!

Søkemotoren var desverre nede akkurat nå, så jeg fikk ikke søkt opp etter andre lignende tråder om tannimplantater.

Førstkommende torsdag skal jeg få operert inn to tannimplantater. Jeg mangler to tenner i overkjeven av medfødte årsaker. Fikk ikke nye tenner der på den naturlige måten, men har heldigvis beholdt de to som har stått der hele livet (melketennene?...) Ville ikke seett sælig pent ut om jeg hadde mistet de!

Men pga. at de er litt svake så skal disse to nå trekkes, og jeg får operert inn to titanskruer.

Om noen er usikker på hva jeg mener, så bare søk "Tannimplantat" på www.google.no da kommer det opp litt informasjon.

Er det noen andre som har vært i gjennom dette før? Dette er første gang for meg. Gruer meg veldig! :tristbla:

Skal ta tog til sykehuset (ca. 4 timer) og kanskje fly hjem (1t) for å slippe å den lange togreisen. Er ikke helt bestemt på fly enda, men det blir eventuelt Widerøe. Er det noen som har erfaring med å fly samme dag, etter en slik operasjon...?

Hilsen ung jente som gleder seg til det hele er overstått..

Jeg fikk satt inn implantat for et par, tre år siden, og synes å huske at jeg først fikk trukket tanna mange uker før jeg fikk satt inn skruen. Gikk da med en sånn plate med en kunstig tann på inni det manglende hullet. Måtte nesten lære meg å snakke på nytt igjen, lespet litt de første dagene.

Etter at skruen var satt på plass, følte jeg meg nokså groggy da bedøvelsen hadde gått ut. Fikk masse smertestillende hos tannlegen, og det trengte jeg :-( Husk at bedøvelsen sitter i noen timer etterpå, så sikkert lurt å komme seg hjem så fort som mulig etterpå. Selv bor jeg så nær tannlegen og kjevekirurgen at jeg kunne spasere hjem. Fikk det forresten gjort på en fredag, slik at jeg hadde helga på meg til å "komme meg". Det var lurt!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for svar! :)

Ok, så du fikk det gjort på en litt annen måte. Som jeg har skjønt det, så skulle alt gjøres på torsdag (trekking og innsetting) i mitt tilfelle, og så skal jeg gå med noen midlertidige kunstige tenner som erstatning i de tomme hullene i ca. 4 mnd til skruene er grodd helt. Først da får jeg de permanente tennene.

Greit nok det, så lenge de bare holder tomrommet tett (det er fortennene oppe det er snakk om, så det blir ikke pent om det holdes åpent i 4 mnd.)

Operasjonen er satt til klokken 12. Det aktuelle flyet går førsn 1530, så jeg håper ikke ventetida blir for lang og ille..

Takker mye for ditt svar. Om det er noen andre som har tips eller erfaringer å komme med, så blir jeg svært taknemlig for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...