miss daisy Skrevet 7. mars 2010 Forfatter #21 Skrevet 7. mars 2010 6 døgn Synes dette går mye bedre enn forventa. Trodde jeg skulle slite mer, men for all del, jeg har ikke vært i noe stressa situasjon i disse dagene. Hverdagen går fint, har mer eller mindre glemt røyken, men tar en nicorette tyggis ved behov. Tygge tygge
Maud Skrevet 7. mars 2010 #22 Skrevet 7. mars 2010 hmm... Er det virkelig så lett som du beskriver? :)Blir jo nesten fristet til å slutte selv! hehe Men du får ikke vondt i magen av denne tyggisen? Jeg prøvde den, og fikk fryktelig vondt i magen. Hvilket merke er det du tygger på?
miss daisy Skrevet 8. mars 2010 Forfatter #23 Skrevet 8. mars 2010 1 uke! Maud: Jeg tygger Nicotinell 2 mg som jeg kjøper på Rema, du finner den i de fleste butikker og apotek. Jeg får ikke vondt i magen. Jeg røykte ca 10 - 12 sigaretter pr. dag før, nå er det ca 6 tyggis hver dag Klart du kan slutte du og! Er så herlig å være røykfri, ikke stinker jeg, ikke røykeånde, og viktigst av alt, det er jeg som har kontrollen, ikke røyken som har kontroll over meg! Så kom igjen a
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2010 #24 Skrevet 8. mars 2010 1 uke! Maud: Jeg tygger Nicotinell 2 mg som jeg kjøper på Rema, du finner den i de fleste butikker og apotek. Jeg får ikke vondt i magen. Jeg røykte ca 10 - 12 sigaretter pr. dag før, nå er det ca 6 tyggis hver dag Klart du kan slutte du og! Er så herlig å være røykfri, ikke stinker jeg, ikke røykeånde, og viktigst av alt, det er jeg som har kontrollen, ikke røyken som har kontroll over meg! Så kom igjen a Flott! Stå på.
miss daisy Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #25 Skrevet 9. mars 2010 1 uke og 1 dag! Dette går så greit så Var noe svimmel i går og nevnte det for legen i dag ( som jeg var hos av andre årsaker), hun mente det var Nicotlinellen, hvis jeg tygget og svelget den sterke dosen ved de første tygg. Men legen gratulerte, og syntes dette var storartet! Skrev det inn i journalen min Belønnet meg selv med innkjøp av en bukse i dag
cyanid Skrevet 7. april 2010 #26 Skrevet 7. april 2010 javel der, hvordan gikk/går det? Nå har jeg prøvd en ny taktikk her... snus og tyggis... og nedtrapping! mandag:3 siggs tirsdag:5 I dag: 3 og en steps smaker høgg og helvete. Merker det er på cafe og jobbkurs jeg sprekker, for alle andre gjør det og da må jo jeg og. Nå, hjemme, har jeg ikke lyst i det hele tatt, og det etter min siste røyk klokka 5tida. Vanligvis vil jeg ha to-tre i timen jo!
miss daisy Skrevet 8. april 2010 Forfatter #27 Skrevet 8. april 2010 Hei, jo går fint her! Har ikke hatt en sigarett siden 1 mars Tenker på meg selv som ikke røyker, og synes det går veldig bra! Tygger 2 - 3 nicorette tyggiser pr dag enda da, men er bevisst på at jeg ikke skal bli avhengig av dem, så jeg bytter dem ut med vanlig tyggis så ofte jeg kan. Du klarer dette du også, stå på
cyanid Skrevet 8. april 2010 #28 Skrevet 8. april 2010 takk for motivasjon, bare pøs på ;D Og DU skal iallfall få skryt! Skryteskryte sånn! Nei, da jeg kom hjem, hadde samboer lagt igjen sine to siste petterøes på bordet til meg. Siden jeg bare er på nedtrapping foreløpig, tenkte jeg det gikk greit å ta dem, og det er jeg glad for at jeg gjorde og, akkurat en time siden jeg røyka den siste og nå begynner kvalmen å gå over... og jeg har ikke planer om å busse bort til butikken for å kjøpe meg mer kvalmende kreft, så da var jo det greit 4 røyk i dag. Ikke fler... ugh! ...men vanskeligst er det etter maten!
Sugerøret Skrevet 8. april 2010 #29 Skrevet 8. april 2010 (endret) Har slutta jeg også. Straks blir det 3mnd røykFRI! Denne gangen klarte jeg å slutte ved bruk av Champix.Tidligere har jeg prøvd plaster,sugetabletter,tyggis (alle med nikotin) og så har jeg sprekkkkkkkkt .. Champixen har en del bivirkninger,men jeg er glad jeg var sta nok til å holde ut disse ,for nå har lungene mine blitt utrolig mye bedre og jeg har redusert astma medisner med nesten 60% eller no. Kaffen forsvant den også ...desverre.Savner den mer enn selve røyken nå,men champixen har som sagt mye rart for seg og kaffen smaker dr*tt...Holder på med redusering av champixen så jeg regner med at om ca 6mnd vil kaffen bli god igjen.Men om kaffen trigger røyksuget ,forblir kaffen i butikken anbefaler en tur innom : http://www.slutta.no Lykke til folkens ,dere klarer det! Endret 8. april 2010 av Kårky
cyanid Skrevet 8. april 2010 #30 Skrevet 8. april 2010 yess for nå er det 5 og en halv time siden siste røyk! Nettopp tatt vårrengjøring på kjøkken og bad inkludert monsteroppvask og vasking av et LUGUBERT toalett, og følte jeg fortjente en røyk nå, men heldigvis har jeg ikke, så tok meg en damesnus istedet! De små mocca.Funker det Hvorfor skal jeg forpeste lungene mine bare fordi jeg har vært flink? Makes no sense!
miss daisy Skrevet 8. april 2010 Forfatter #31 Skrevet 8. april 2010 Hvorfor skal jeg forpeste lungene mine bare fordi jeg har vært flink? Makes no sense! Riktig! Så flink du er Keep up the good work!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå