Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå kjøpt meg Nicotinelle og er ved godt mot til å slutte å røyke.

Noen som blir med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tygge , tygge, tygge.. 1 døgn røykfri nå, so far so good :)

Skrevet

Meld deg inn på slutta.no

Lykke til! :tommelopp:

Gjest Gjest
Skrevet

Endelig ikke-røyker - Allen Carr, på lydbok!

Skrevet (endret)

Jeg sluttet på dagen. Uten plaster, uten tyggis. Bare sluttet fordi jeg var så bestemt på det. Etter 18 år. Har nå vært over 2 år røykfri.

Men jeg regner aldri med at alle skal klare det altså. Syns det er flott at folk kan kutte ned og gjør sitt beste.

Endret av Beauté
Skrevet

2 døgn nå, og tygger nicotinelle. Synes det går ganske greit, bedre enn forventet. Håper bare det ikke er stille før stormen!

Takk for tips og oppmuntringer :)

Skrevet

Et hett tips: Ikke begynn med festrøyking! Det var festrøykinga som gjorde at jeg holdt på med sluttinga i 3-4 år, før jeg klarte det.

Ellers kutta jeg ut alle mine røykende venner i tre uker etter at jeg slutta, for sikkerhets skyld. Jeg har ikke tatt en eneste sigarett siden (er nå 7 år siden), fordi jeg vet at jeg alltid kommer til å være utrolig svak for sigaretter.

Gratulerer med sluttinga! Hold ut, suget går over.

Skrevet
2 døgn nå, og tygger nicotinelle. Synes det går ganske greit, bedre enn forventet. Håper bare det ikke er stille før stormen!

Takk for tips og oppmuntringer :)

Jeg tenkte også "stille før stormen". Stormen kom aldri for min del :hoppe: Jeg sluttet uten hjelpemidler også..

Lykke til, det er nydelig å være røykfri!

Skrevet

3 døgn wohoo :hoppe:

Synes det går greit, med hjelp av nicorette da..

Men blir litt slik at hvis det ikke er stille før stormen, og faktisk er så lett, lettere enn hva jeg forventet, hva er det jeg har grudd meg til og utsatt og utsatt mens årene gikk! Kanskje jeg bare lurer meg selv?

Men, men, skal bli røykfri nå! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke for å være negativ, men for meg kom vanskene i uke 2. Uke en var grei, så fikk jeg magesmerter, vondt i lunger og nyrer, kvalme og hodepine. Jeg ble stresset av røykeslutten.Det var sikkert kroppen som rensket opp. Jeg slet skikkelig til det var gått en mnd. Da var jeg i tillegg gått opp 10 kg. Så nå vralter jeg rundt som ei feit gås.

Men jeg er jo stolt over at jeg fortsatt er røykfri etter 4 mnd. Kjenner fortsatt røyksug, men savner egentlig ikke røyken. Misunner heller ikke de som fortsatt røyker, men sliter fortsatt med vekten. Men stå på alle sammen, det er verdt det.

Skrevet

Nå har jeg aldri røykt selv, men har tenkt på en måte å slutte på :) Regner med at røykere røyker ganske mange røyk for dagen? Da kan det være aktuelt å kutte ut en røyk per dag i uken, eller om dagen til du ikke har flere røyk igjen =) Det blir en jevn overgang som (bare kanskje) kan gjøre at du unngår alle de kjipe symptomene. Og så slutte helt til slutt. ;) Lykke til!

Skrevet
Ikke for å være negativ, men for meg kom vanskene i uke 2. Uke en var grei, så fikk jeg magesmerter, vondt i lunger og nyrer, kvalme og hodepine. Jeg ble stresset av røykeslutten.Det var sikkert kroppen som rensket opp. Jeg slet skikkelig til det var gått en mnd. Da var jeg i tillegg gått opp 10 kg. Så nå vralter jeg rundt som ei feit gås.

Men jeg er jo stolt over at jeg fortsatt er røykfri etter 4 mnd. Kjenner fortsatt røyksug, men savner egentlig ikke røyken. Misunner heller ikke de som fortsatt røyker, men sliter fortsatt med vekten. Men stå på alle sammen, det er verdt det.

Uffda, men godt det gikk over da! Jeg velger å tro at slike alvorlige kroppslige abstinenser, ikke er regelen, men heller unntaket av regelen ved røykeslutt. Du får ha lykke til med å få av kiloene igjen, og gratulerer med 4 mnd røykfri!

Skrevet

Jeg fikk de største problemene etter et par mnd mener jeg det var. Da harket og hostet jeg opp gørr hver morgen. Våknet og trodde jeg skulle kveles. Så kom en periode der jeg fikk røyksuget tilbake for fullt. Men sto imot og det ble mindre og mindre. Faktisk har jeg hatt en periode for ikke så lenge siden, med mareritt om at jeg røykte igjen. :ler:

Ikke for å være negativ, men for meg kom vanskene i uke 2. Uke en var grei, så fikk jeg magesmerter, vondt i lunger og nyrer, kvalme og hodepine. Jeg ble stresset av røykeslutten.Det var sikkert kroppen som rensket opp. Jeg slet skikkelig til det var gått en mnd. Da var jeg i tillegg gått opp 10 kg. Så nå vralter jeg rundt som ei feit gås.

Men jeg er jo stolt over at jeg fortsatt er røykfri etter 4 mnd. Kjenner fortsatt røyksug, men savner egentlig ikke røyken. Misunner heller ikke de som fortsatt røyker, men sliter fortsatt med vekten. Men stå på alle sammen, det er verdt det.

Skrevet

4 døgn, and still going strong!

Setter pris på tips og erfaringene deres, men dere må ikke ta motet fra meg heller da! hehe! Jeg tar mitt røykeslutt dag for dag, og er litt som strutsen å gjemmer hodet i sanden her, for eventuelle tunge tider i fremtiden.

Skrevet

Du er flink :hoppe::tommelopp:

Jeg gikk hele tiden og forberedte meg på det verste, knekken, nedturen osv osv.. Den kom aldri. Hadde jeg visst det kom til å bli så lett å slutte hadde jeg sluttet for lengst :biggrin:

Keep up the good work!

Gjest Rattata
Skrevet

Stå på!!! :D

Har vært røykfri i 3 år jeg nå...Kjempestolt og mye friskere!

Skrevet

Så bra du holder ut! Jeg fikk forøvrig også mareritt om at jeg røyka, og det har jeg hatt helt til kanskje for et par år siden! Skikkelig mareritt altså - skal jeg kaste vrak på alt nå, liksom. Det som var kjernen i marerittet var at jeg ikke evnet å si nei når noen tilbød meg en røyk. Fjernt, for jeg har aldri hatt problemer med det.

Vent deg alle slags rare innvirkninger på kropp og sjel - men de er alle til det gode! Bedre å ha mareritt om å røyke enn mareritt om å ikke røyke (fra et sunnhetsperspektiv).

Skrevet

5 døgn yezzzzz!! :bolledeig:

Takk Kontorstol og dere andre for oppmuntringer! Ja,jeg er flink! :Nikke:

Skrevet

flinka! jeg har prøvd å slutte, men blir så dødelig hissig, også smaker det så godt med røyk etter mat/sex/til kaffi osvosvosv men vil jo egentlig helst kutte ut da..

Gjest Gjest
Skrevet
4 døgn, and still going strong!

Setter pris på tips og erfaringene deres, men dere må ikke ta motet fra meg heller da! hehe! Jeg tar mitt røykeslutt dag for dag, og er litt som strutsen å gjemmer hodet i sanden her, for eventuelle tunge tider i fremtiden.

Jeg var også slik de første ukene. Jeg hadde så lyst på røyk, og sa til meg selv at jeg måtte vente til jeg var ferdig på jobb. Når jeg var ferdig på jobb sa jeg at jeg skulle ta en røyk før jeg la meg. Når jeg skulle legge meg tenkte jeg at jeg kunne vente til neste morgen. SLik drev jeg på i flere uker før suget var over, men det funket jo med meg. Jeg hadde i tilleg barn som var kjempeglad for at jeg skulle slutte. Jeg var i ferd med å sprekke en dag. Røyken var puttet i munnen og jeg var på tur ut på trappa. Da kom sønnen min og så hva jeg skulle. Han tok røyken, delte den i to og kastet den i søpla. Jeg klarte den dagen også. Vær stolt av deg selv for de dagene du har klart å holde oppe. En ting jeg har vært klar på hele tiden er at om jeg skulle sprekke så skal jeg slutte igjen dagen etter.Noe annet som hjalp meg var å surfte på nettet. Det finnes mye info om hva som skjer med kroppen din når du slutter. For meg hjalp det mye å lese om dette. Lykke til, dette klarer du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...