Gå til innhold

Fotvorte =/


daisy_dee

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mye vorter på hendene og beina som barn. Fryste de en del ganger og tok på vortemiddel osv osv, vet ikke om det hjalp, men de forsvant nå etterhvert. Hadde en stor dobbel en på stortåa, som jeg klarte å "miste" et par ganger med at jeg slo foten ved uhell, den forsvant etterhvert, så jeg vet ikke om det var fordi viruset glapp tak, eller at det hjalp at jeg fjerna den og tok på vortemiddel da den var der...

Prøv så godt du kan, hvis ikke så får du bare ta tiden til hjelp... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra på helsekost å kjøp deg avant garden, ta 12 tabletter den første kvelden, og 8 tabletter den andre kvelden:) kan love deg at du blir kvitt vorten;) jeg prøvde alt mulig før jeg prøvde avant garden, var til legen å fryste, fryste hjemme selv, brukte slikt vortemiddel, negllakk, alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Noen som har erfaring med å legge flesk på vortene som behandling? Jeg og min søster hadde en del vorter på hendene som barn, og da pleide alltid pappa å ta litt flesk (fra fx bacon) og legge på en bit over natta med tape rundt. Jeg hsuker dette som veldig effektivt, nesten litt magisk. Som om vorta var borte neste morgen, ihvertfall kraftig redusert. de forsvant alltid med slik behandling.



Anonymous poster hash: 4fa63...61a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
daisy_dee skrev (På 1.3.2010 den 12.18):

For ca. to år siden fikk jeg noe som lignet en ilke midt under fotputen. Er nok noe tverrplatfot og har alltid hatt mye hard hud i det området. Har gått endel til fotpleier, men tilslutt ble det så ille at legen min ville den skulle skjæres ut av en kirurg. Det ble gjort, men måten kirurgen sydde igjen såret på synes jeg var noe slurvete - da det ble veldig foldete og rart. Endte også opp på krykker et par uker og sykemeldt, selv om kirurgen sa jeg skulle være helt fin igjen etter 3-4 dager.

 

Arret grodde igjen, men det ble vondere å tråkke på foten da enn hva det hadde vært før inngrepet. Har vært hos fotpleieren min noen runder etter dette, og det har vist seg at jeg har fått en SKIKKELIG fotvorte der - av en helt annen dimensjon! Jeg kan se rundt 20-30 sorte prikker, og vorta er på størrelse med tommelneglen min! Både min faste fotpleier hjemme og et par her i Oslo har forsøkt seg på den; skrapt, fryst den og pirket - til ingen nytte! Selv har jeg tilbrakt timer i grønnsåpe vann, jeg har kjøpt fotvorte-middel på apoteket, skrapt og pirket - men ingenting funker! Begynner å bli passelig lei, og ikke minst gjør det vondt å gå på den når den blir hard (om jeg ikke filer den hver dag)!

 

Er det noe annet jeg kan ta meg til?? Går det ann å fjerne en fotvorte med et nytt inngrep? Vet at en vorte er et virus ... :(

Fikk du bort vorten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...