Gå til innhold

Oppgitt

Lillemams

Anbefalte innlegg

Vi får beskjed om å sortere mat, papir, plast, glass/metall, osv... Men å kvitte seg med alt er ikke bare-bare.

Vi har ingen miljøstasjoner i nærheten, så vi er avhengig av å bruke bilen hver gang vi skal kaste avfallet, så da samler vi opp en god del før vi tar turen.

I går var det samlet seg opp en god del, så jeg lasta inn i bilen og satte avgårde.

Først var det plasten sin tur...

Kommer til første stasjon - stappfull, og det flyter av poser utforbi...

Videre til andre stasjon - stappfull

Tredje stasjon - stappfull.

Fjerde stasjon klarer jeg å trykke det innenfor, men går såvidt.

Så bærer det avgårde for å levere glass og metall, den første plassen har blitt blokka, så må kjøre ett godt stykke for å finne en ny, men da får jeg heldigvis kasta det.

Etterpå er det på tide å avlevere klær i en fretex dunk, da må jeg også besøke tre stk før jeg finner en som ikke er tjåkafull.

Dette tok meg altså over 1 time i bil - hvor miljøvennlig er det??

Må si jeg var flere ganger frista til å bare ta det med hjem og kaste det i restavfallet :sjenert:

Og dette er ikke første gang jeg har vært på rundtur for å kvitte meg med avfall.

Blir nok en mail til kommune/renovasjoni morgen ja!

*puh* godt å få ut litt damp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HUFF. Det er skikkelig tråkig.

Ikke alle bor i Oslo hvor 90% faktisk har en glasscontainer innen 300 meters avstand (hører dere det, Osloboere?). Skikkelig kjip situasjon du har der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjempebra at du gir beskjed :) Og at dere drar videre og faktisk finner en kontainer som har plass.

Ellers så vil jeg si at vi sliter med ett lignende problem, og det er ufint med dem som bare legger tøyet eller søppla utenfor stasjonen i steden for å lete videre, lagre det en stund til eller kaste det i vanlig søppel. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...