Gå til innhold

Hvis jeg sier...


Gjest Tristessa

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

... At høsten er kjempekoselig og en fin tid til å være kvalmende harmonisk, hva vil da være ditt fremste motargument? Ironisk, sarkastisk og overdrevet sett, selvfølgelig.

:skrivesperre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høsten er forstadiet til en ekkel, våt og kald vinter.

Hvordan i helvete kan man være harmonisk når man ser hvor det går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg si: Men høsten er jo kjempekoselig! Tenk så koselig å sitte inne mens høststormene raser utenfor... Sitte i sofaen under et varmende pledd, med beina trukket oppunder haken, en nytrukket kopp te i et solgyllent krus i den ene hånden og en god bok i den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg si: Men høsten er jo kjempekoselig! Tenk så koselig å sitte inne mens høststormene raser utenfor... Sitte i sofaen under et varmende pledd, med beina trukket oppunder haken, en nytrukket kopp te i et solgyllent krus i den ene hånden og en god bok i den andre.

Eventuelt kakao.

Vedkommende som fant opp kakao burde ha fått en nobelpris, etter min mening.

Høsten er faktisk en av mine favorittårstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitte inne mens høststormene raser og været er for dritt til å gå ut i.

Med unger som blir surere og surere og gidder hvertfall ikke være med på den koselige undepleddsittingen, for de VIL og å leke. Sutring til man nesten begår mord, hvertfall mentalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her blir høsten preget av røykeslutt og flyttestyr (håper jeg). Prøver å slutte å røyke, og venter på innflyttedato på den nye leiligheten så får jeg det som jeg vil så sitter jeg til vinteren i ny (for meg) og røykfri leilighet :D Kanskje jeg til og med begynner å drikke te da? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaai.

Ikke så mye kakao. Men Irishcoffee! (uten whiskey)

Han ville jeg gitt en nobelpris til.

Beste årstiden etter min mening er sen-vinter/våren (fram til Mai).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Åh, fader og! Jeg prøver så hardt jeg kan å sverte denne kakaodyrkingen og kosingen som del av en skoleoppgave. Derfor skal det være så surt som mulig. Dette er ikke glamourisering av sleipt høstløv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at jeg virkelig liker høsten... kan jeg jo si:

Inn i svarteste, mest traustesløse bekmørke skal man nå begi seg, og da forsvinner brunfargen som makk i åkerlappen, mens sjela knuges under det deppetunge skylaget som siger inn over de stadig mørkere oktoberdagene. Og mørkere skal det bli utover november, mens naturen strøypes sakte, og døde, gnissende grener peker som ribbede fugler mot himmelen. Snøen legger seg, og om man klarer å kreke seg ut av sengehalmen om morgenen, kan du ta gift på at bilen er borte i en kald snøfonn, kosten er innelåst i det hvite helvetet, og låsen er frosen. Når du endelig har krafset med isfrosne hender til du har brutt deg inn i ismonsteret, er det bare å finne spaden og måke en times tid før du kan busere bilen ut gjennom porten. Og da er det selvsagt kondens på tanken, og bilen hopper et stykke, før du med eder på drøvelen, må gi tapt for skjeben, og tråkke til fots på snødekte glarholker til jobben....

Noe slikt du tenkte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høsten er dritkjip når du har 7,3 km å gå til jobben i øs pøs regn og bitende vind, og du (jeg) attpåtil vet at du ikke er hjemme igjen før det er enda mørkere og kaldere og alle andre sover godt i varme senger! :evil:

Men den kan være deilig oxo! Som igår; Først en koselig tur i lett duskregn med hele familien. Så hjem til kakao med is, kveldsmat og Istid på DVD! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harmoni meg langt opp i benmargen.

Jeg er ihvertfall ikke på mitt mest harmoniske når:

- bussen er for sen, fordi det ligger slaps i alle jævla veikroker

- det er i tillegg grisekaldt, så kaldt som du fortrenger om sommeren, og grunnen til at alle bestiller seg ørten sydenturer i løpet av januar

- det er like kaldt selv om du har ullundertøy og lue trukket godt ned i ansiktet (nesa er alltid kald... alltid)

- alle biler som kjører forbi slenger Mjøsa opp på klærne dine, siden det regner hester og kuer konstant

- det er mørkt, og da blir jeg deppa

- det skal være mørkt i mange måneder fremover. Prøv å telle sekunder, så skal vi se hvor harmoniske vi blir

Nå skal jeg prøve å bli blid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Høsten er et helvete!

Altfor mye vær og vind! Altfor mye jakt! Elgen dør som fluer, og fluene dør også! Og det finnes ingenting, absolutt ingenting!! som er verre enn å komme gjennomvåt inn i matbutikken en mandag i oktober og se at julemarsipanen allerede er på plass!

Nemlig! Derhar du idyllen din!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er dritkjip når du har 7,3 km å gå til jobben i øs pøs regn og bitende vind, og du (jeg) attpåtil vet at du ikke er hjemme igjen før det er enda mørkere og kaldere og alle andre sover godt i varme senger! :evil:

Jeg vet om en verre ting: Tilsvarende, bare at i snøvær!

Jeg elsker høsten, men liker ikke vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det finnes ingenting, absolutt ingenting!! som er verre enn å komme gjennomvåt inn i matbutikken en mandag i oktober og se at julemarsipanen allerede er på plass!

Jo. Snø. Snø er ti ganger verre enn det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...