Gå til innhold

Legge/kaste/slenge klær inn i tørketrommel

bluebird

Klær inn i tørketrommelen: legge eller slenge?  

1. 1. Klær inn i tørketrommelen: legge eller slenge?

• Legger klærne pent inn
      1
    • Slenger i vei (Er det så nøye da?)
      35

Anbefalte innlegg

Hei!

Dagens wannabe-husmor-problem:

Når du tar klær fra vaskemaskinen inn i tørketrommelen... legger du dem pent inn eller bare slenger du ivei?

Er det noen "oppskrift" på dette?

Ja, dette har jeg fundert over. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dytter og slenger klærene inn i trommelen.

Hvorfor brette dem sammen før de skal tumle rundt og rundt og rundt og rundt og... ja?

En sjelden gang rekker jeg å brette sammen tøyet ETTER at de er ferdige i trommelen da :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg kaster dem inn etterhvert som jeg tar dem ut fra maskina. Eneste jeg passer på er når det gjelder sengetøy, da tar jeg alle delene ut av hverandre (somregel kommer alt sammen utigjen samla inni et dynetrekk uansett da, men greit å ha tatt det ut først så det har en SJANGS til å bli nesten tørt i alle fall...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stapper det inn jeg også.

Men laaaaaaaangt bak i hodet hører jeg det jeg leste i tørketrommel-bruksanvisningen når den var ny: plaggene skal ristes lett og legges inn i trommelen et av gangen.

Men jeg velger å leve farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååååååh, ENDELIG et VIKTIG tema!! :ler:

Slenger - dersom det er håndklær, kluter (baby i huset - det er utrolig mye kluter i vask her!) og undertøy. Sengetøy og "større" klesplagg blir faktisk ristet litt på - før de blir slengt i trommelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle slengere! Takk for svar. Nå kan jeg sove litt bedre om natten. :ler:

Men, Mie, du hadde et viktig poeng:

Men laaaaaaaangt bak i hodet hører jeg det jeg leste i tørketrommel-bruksanvisningen når den var ny: plaggene skal ristes lett og legges inn i trommelen et av gangen.

Ja.. jeg har også hørt det der langt bak i hodet. Derfor har jeg - sånn innimellom - ristet hvert enkelt plagg for deretter å legge dem pent inn i trommelen. Tenkte kanskje det tørket raskere da. Men, etter en del uvitenskapelig forskning har jeg funnet ut at den sammenfiltrede klesklump-ballen jeg slenger hensynsløst inn i trommelen tørker like raskt.

Tror jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss står tørketrommelen oppå vaskemaskinen. Det vil si at jeg, når vaskemaskinen er ferdig, drar klærne ut av vaskemaskinen og så dytter de rett inn i tørketrommelen. Kun når vi har vasket sengetøy sjekker jeg dette litt for å se om det ligger noe inni før jeg så dytter det inn i trommelen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...