Gå til innhold

livet suger

Gjest stakkars jævel

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

@waco

Du må huske det at vi som har mange slike erfaringer som du viser til ikke har noen verdi her inne. Det hjelper ikke hvor hardt vi har kjent på kvinners kynisme og overfladiskhet, vi er jo bare gamle bittre grinebitere uansett. Det finnes jo null rom for at vi faktisk er kjærlige, ærlige og lojale mennesker med et stort følelseregister.

Her inne kjemper vi mot feministene sine ondeste sider. De sidene som rettferdiggjør i å overse at menn har følelser. At menn har behov for nærhet. At menn også kan tråkkes på og såres. Dette er roller menn ikke har lov av kvinner å ha. Å elske er en svakhet i kvinners øyne.

Om en som mann har andre verdier enn å rive til seg alt en kommer over så er en i kvinners øyne uinteressant. Det kan jeg fint leve med, men jeg lar meg skuffe når kvinner nekter å se i øynene at dette er faktisk slik de er. Jeg kan leve med kvinners kynisme, så lenge de kaninnrømme at dette er en del av deres natur. For husk en liten ting damer, i den virkelige verden har jeg til gode å møte en kvinne som er villig til gi av seg selv i kjærlighetens navn. det er neppe bare på grunn av hvem jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, problemet er nok at dere er veldig bastante i deres meninger, og kanskje måten dere formulerer dere på ikke blir tatt ordentlig seriøst fordi det egentlig fremstår som sutring.

Jeg vil ikke nekte for at slike kvinner finnes, men det blir feil å sette likhetstegn mellom mine erfaringer = den hele og fulle sannhet for hele den kvinnelige befolkningen.

Det som nok kanskje provoserer, og til dels fører til at man blir defansiv i slike debatter når man møter deres argumentasjon, er at man rett og slett ikke kjenner seg igjen selv, og man føler man blir stemplet uten egentlig å ha gjort noe galt.

Nå mener jeg ikke at deres sannhet ikke er sannheten for dere, men for mange av oss andre, så er ikke realiten slik. Det betyr at verken dere eller jeg har mer rett. Problemet er om man blir for opptatt av tidligere erfaringer og ikke klarer å se framover for å skape andre og kanskje bedre erfaringer.

Det både waco og brutal_mann skriver her, stemmer mye for hvordan jeg har sett på, og til dels ser på menn fremdeles: nemlig at følelser betyr lite, det er heller materialistiske verdier og overfaldiskhet som vinner frem. Vel, jeg var så heldig å finne en som ikke har slike verdier, men som deler mine verdier om medmenneskelighet og sterke relasjoner som går utover utseendet og hvilke klær man har på seg. Det tok meg lang tid å finne en slik mann, for de fleste menn jeg møtte var enten interessert i én ting, eller så var jeg ikke "fin" nok. Jeg er nemlig ikke en som kan fronte så mye med utseendet, i tillegg har jeg alltid vært stille og sjenert ift menn (grøss og gru, dét er uattraktivt det).

MEN, det er én ting jeg fant ut ettersom årene gikk: jeg har ikke tenkt til å forandre meg selv bare fordi en god del menn har et bestemt syn på hvordan kvinner skal være. Merkelig nok førte også det til at jeg faktisk også opplevde at også menn kunne ha mine verdier, eller annerledes verdier enn de jeg hadde møtt før.

Hva var det som egentlig skjedde? Jo, jeg valgte å se litt annerledes på verden, prøvde å forandre mitt syn på menn generelt, og jeg valgte å lete i andre miljøer enn de jeg hadde holdt meg til tidligere. Og plutselig funket det, merkelig nok.

Bare fordi verden er hvit på den ene siden, betyr at den ikke kan være svart på den andre. Det nytter ikke å klage, fordi verden vil uansett være ganske brutal, det har jeg fått smertelig erfare etter avvisning etter avvisning. Men hvorfor skal man la håpe svinne hen bare fordi enkelte ødelegger? Da har jo de som ødelegger vunnet, og er det egentlig det man vil?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Håpet svinner aldri, det bare vokser som en verkebyll. Det er troen som er borte.

Merker det, det innlegget ditt over her er misvisende og trist.

Du må slutte å katogirisere inn i damer og menn- alle er forskjellige, du har bare møtt feile. Dermed får du feil virkelighetsoppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Håpet svinner aldri, det bare vokser som en verkebyll. Det er troen som er borte.

Du har ETT liv, er du klar over hvor heldig du er som lever det, som er frisk? du kaster bort verdifull tid med sipping og stakkars meg holdninger.

du har ansvar for eget liv, finn din egen tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser kyniske, overfladiske og uærlige mennesker overalt, utenfor min egen positive sosiale omkrets.

Både hos menn og kvinner.

Kvinner er langt fra unike på dette området, men godt mulig en stor smule mer manipulative.

Dette er nemlig Norge. Et trygt, godt og økonomisk rikt land.. hvor det som teller mest er status og sosial cv.

Det er bare å se på sukker, hvor alle har ramset opp "pakka" med reiser, villmarksturer, fet jobb osv man må ha for å oppfylle kravene til å ha det minste ben innenfor hos en dame eller mann. Dog damer trenger stort sett ikke mer enn et pent bilde, vi har det en del lettere slik sett. Er vi støgge i virkeligheten er det bare å kontakte en photoshop wiz ;)

Jeg ser for meg at det beste ville vært å innføre tvangsekteskap gjennom slike datingsider, når man melder seg på (obligatorisk påmelding) så blir man automatisk gift med den man har høyest match med. Ville ihvertfall spart folk litt tid for hele prosessen med alle reglene, spillet, stadiene, vurderingene og alt mulig TULL voksne folk tar helt SERIØST i kjærlighetslivet!

Nordmenn prøver krampeaktig å skjule for seg selv og omverdenen at vi er ekte mennesker av kjøtt og blod, mennesker er absurde av natur. Det er bare spennende å være uperfekt. I mine øyne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Takk Frøken G! Du sa det med klare tydelige ord. Av ukjente grunner er din måte å formulere deg på mer akseptert enn min. Men jeg tror nok vi sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ser også overfladiske og kyniske mennesker overalt- det går på mennesketype og de eier som regel ikke moral og intigritet-MEN, det som skiller meg fra dere er at jeg velger å fokusere på det som er positivt, de ekte menneskene med fine verdier, jeg bruker tid på dem og ikke alle andre som ikke har forstått noe her i verden.

Synd å miste håp når man selv er en fin en;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Denne gav ikke mening. :klø:

Når man selv ikke er overfladisk, ikke går etter status og er jordnær med verdier er en ett fint menneske, dvs en fin en som ikke kaster bort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Når man selv ikke er overfladisk, ikke går etter status og er jordnær med verdier er en ett fint menneske, dvs en fin en som ikke kaster bort tid.

Aha!

Men igjen, hva hjelper det? Ingenting. For disse verdiene eksisterer ikke lenger i Norge. Jo mer en lever opp til nevnte verdier, jo mer fremmed og jo større taper blir en i markedet for partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Aha!

Men igjen, hva hjelper det? Ingenting. For disse verdiene eksisterer ikke lenger i Norge. Jo mer en lever opp til nevnte verdier, jo mer fremmed og jo større taper blir en i markedet for partner.

Forstår du ikke at det er de som er taperne?

Det finnes mange mennesker med ekte verdier der ute, er klar over at mye er forsvunnet-hvertfall på overflaten, innerst inne tror jeg en del av dem er klar over det selv men av frykt for å miste ansikt blir de en del av saueflokken, si meg Brutal Mann hvem vil basere livet sitt på ett slikt menneske?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Forstår du ikke at det er de som er taperne?

Nei. For som den som liker jordnærhet, sosialt engasjement, medmenneskelighet, ærlighet, lojalitet o.l. så har jeg vert en evige taper i alt som har med mellommenneskelige relasjoner. Det er rett og slett ikke noe å vinne ved å være opptatt av annet enn materielt gods.

Det finnes mange mennesker med ekte verdier der ute, er klar over at mye er forsvunnet-hvertfall på overflaten, innerst inne tror jeg en del av dem er klar over det selv men av frykt for å miste ansikt blir de en del av saueflokken, si meg Brutal Mann hvem vil basere livet sitt på ett slikt menneske?...

Jeg ville mer en gjerne basert livet mitt på et slikt menneske. Jeg har tross alt, som nevnt over, prøvd det andre. det virker i alle fall ikke. Jeg som mennesker er ikke i nærheten av å være god nok. Ergo må det legges inn materielle midler for å nå opp i spillet om å unngå ensomhet fra vugge til grav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Nei. For som den som liker jordnærhet, sosialt engasjement, medmenneskelighet, ærlighet, lojalitet o.l. så har jeg vert en evige taper i alt som har med mellommenneskelige relasjoner. Det er rett og slett ikke noe å vinne ved å være opptatt av annet enn materielt gods.

Jeg ville mer en gjerne basert livet mitt på et slikt menneske. Jeg har tross alt, som nevnt over, prøvd det andre. det virker i alle fall ikke. Jeg som mennesker er ikke i nærheten av å være god nok. Ergo må det legges inn materielle midler for å nå opp i spillet om å unngå ensomhet fra vugge til grav.

Så du ville basert livet ditt på en som kun likte deg for sosial status og materielle verdier?

alle velger eget liv, er du oppegående nok styer du det selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har jo lest noen av innleggene dine. Jeg tror grunnen til din ulykke her i livet er at du var uheldig med din mor, og dermed har tatt dårlige valg når det gjelder kvinner senere i livet. Fra psykologien vet vi jo at vi velger og tiltrekker oss det som er kjent; partnere med samme egenskaper som foreldre, dersom vi ikke bryter mønsteret. Den eneste måten du kan komme ut av den onde sirkelen er å ha tro på at det finnes ekte kjærlighet der ute, at kvinner også kan være kjærlige vesener og at du er verd å elske. For hvis du fortsetter å messe på det samme negative kvinnesynet ditt, er det nettopp bare slike dårlige kvinner du vil finne og tiltrekke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Yvonne over her. Utrolig flott med mennesker som faktisk skjønner poenget med litt motgang og gjør det til noe positivt istedet. Faktisk var det kanskje det beste som kunne skje.

Fra psykologien vet vi jo at vi velger og tiltrekker oss det som er kjent; partnere med samme egenskaper som foreldre, dersom vi ikke bryter mønsteret. Den eneste måten du kan komme ut av den onde sirkelen er å ha tro på at det finnes ekte kjærlighet der ute, at kvinner også kan være kjærlige vesener og at du er verd å elske. For hvis du fortsetter å messe på det samme negative kvinnesynet ditt, er det nettopp bare slike dårlige kvinner du vil finne og tiltrekke deg.

Brutal Mann og Waco, dere kan ikke seriøst mene at vi andre skal sitte her og unnskylde oss for hva andre kvinnfolk har finni på av ugang, like lite andre veien.Troll finns det hos begge kjønn, for å herme etter andre her;vis til seriøs forskning som viser at kvinner har mindre moral enn mannfolk :eeeh: .....trudde vel egentlig ikke det nei.

Og hvis dere gjør dette bare for å erte opp jentene, ja da har dere seriøst fritidsproblemer.

Kan ikke akkurat si atjeg har hatt hell i kjærligheten selv. Men jeg snubla borti følelsen for mange år siden. Desverre var jeg for gutless til å gjøre noe med det, og det har jeg måttet leve med siden. Men dette gjør igjen at jeg vet hvordan følelsen er(noe som kanskje gjør meg litt kravstor, jeg vet at noe sånt finnes), jeg leter etter den og har ikke funnet det igjen enda. Nei, synes det er på tide gitt. Forelsker meg bare i de "snille" guttene og det er jo en fordel jeg har.

Uansett, hvis verden er så kald og materialistisk som mange her vil ha det til må det jo være enda mer verdt å vente på den rette, ikke sant?

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann
Helt enig med Yvonne over her. Utrolig flott med mennesker som faktisk skjønner poenget med litt motgang og gjør det til noe positivt istedet. Faktisk var det kanskje det beste som kunne skje.

Brutal Mann og Waco, dere kan ikke seriøst mene at vi andre skal sitte her og unnskylde oss for hva andre kvinnfolk har finni på av ugang, like lite andre veien.Troll finns det hos begge kjønn, for å herme etter andre her;vis til seriøs forskning som viser at kvinner har mindre moral enn mannfolk :eeeh: .....trudde vel egentlig ikke det nei.

Ber ikke kvinner unnskylde seg. Men å ta inn over seg hvorfor menn som undertegnede og Waco finnes. det har noe med å få stå (mangelen på) sosial dynamikk. Det handler om å se bak fasadene og se hvorfor vi lever i et samfunn som masseproduserer ensomme mennesker.

Og hvis dere gjør dette bare for å erte opp jentene, ja da har dere seriøst fritidsproblemer.

Ja og nei. Poenget er jo å provosere rem reaksjoner som får, om en er heldig, noen til å tenke over hva slags verden vi faktisk lever i. Så ja, provoseringen er bevisst, men nei, det er ikke for underholdningen sin del.

Kan ikke akkurat si atjeg har hatt hell i kjærligheten selv. Men jeg snubla borti følelsen for mange år siden. Desverre var jeg for gutless til å gjøre noe med det, og det har jeg måttet leve med siden. Men dette gjør igjen at jeg vet hvordan følelsen er(noe som kanskje gjør meg litt kravstor, jeg vet at noe sånt finnes),

Eller at du skyver andre fra deg fordi de ikke umiddelbart gir samme følelsen du fikk for mange år siden.

jeg leter etter den og har ikke funnet det igjen enda. Nei, synes det er på tide gitt. Forelsker meg bare i de "snille" guttene og det er jo en fordel jeg har.

Uansett, hvis verden er så kald og materialistisk som mange her vil ha det til må det jo være enda mer verdt å vente på den rette, ikke sant?

Hjelper ikke hva det er verdt så lenge det ikke finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber ikke kvinner unnskylde seg. Men å ta inn over seg hvorfor menn som undertegnede og Waco finnes. det har noe med å få stå (mangelen på) sosial dynamikk. Det handler om å se bak fasadene og se hvorfor vi lever i et samfunn som masseproduserer ensomme mennesker.

Eller å finne svar på alle ting som plager en i verden utenfor istedet for å gå i seg selv litte grann å prøve å se hvordan ting har blitt som det har blitt. Har måttet gjort det selvog kommet frem til at det meste har med ens egen innstilling til seg selv. Kunne sikkert sittet bitter og ment at ingen ville ha meg og at mannfolk bare vil ha blonde silikonbabes, modeller etc. men jeg veit innerst inne at det ikke er faktum. Må ta mye av skylden selv for at ting er sånn.

Eller at du skyver andre fra deg fordi de ikke umiddelbart gir samme følelsen du fikk for mange år siden.

Nå tok det meg flere måneder før jeg fikk i disse følelsene hver gang, så nei jeg forventer aldri kjærlighet ved første blikk, aldri trodd på det heller.Ekte kjærlighet kommer i min verden gradvis, men det bør være en viss kjemi eller interesse der fra før. Men jeg må prøve å vurdere et menneske når jeg møter dem om de er aktuelle. Vil ikke såre noen unødig heller.Men en ting tar jeg selvkritikk for, må slutte å trekke meg tilbake når ting blir for intenst.

Hjelper ikke hva det er verdt så lenge det ikke finnes.

Nå bare provoserer du. Hvis ikke trur jeg du har gått glipp av noe essensielt. Jeg veit ihvertfall at det eksisterer, så det såh... :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Til dere som tror dere har det vondt. Jeg er 49 år, og har aldri blitt kysset, hatt sex eller vært på date i det hele tatt.

Nå er det vel 10 år siden jeg helt og holdent ga opp, og har funnet meg i at jeg må trives i mitt eget selskap livet ut.

Det positive får da heller være at rent mentalt har jeg det meget bra.

Det finns mer her i livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carleigh-Ann

Alle må ta ansvar for sitt eget liv. Jeg har også blitt såret av menn og det er en helt jævlig følelse. Skal også innrømme med at jeg sliter med å ikke dømme alle menn, pga de mange drittsekkene jeg har møtt. Men nå er det faktisk sånn at det er litt opp til oss selv også, møter man konstant bare drittsekker (eller drittkjerringer for den saks skyld) burde man kanskje holde seg unna dating litt og prøve å bryte mønsteret. For jeg ser jo at noen er heldige og møter de som er snille og seriøse. Det verste man kan gjøre er å bli bitter og hatefull, man må være glad for de gleder man har i livet og vil man møte andre mennesker må man være blid og åpen... Uten å være naiv selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...