Gjest Mahareth Skrevet 13. mai 2010 #401 Del Skrevet 13. mai 2010 Aldri vært med på det jeg heller, men det kan da ikke være vanskeligere enn lammefødsler? Kuer får da i det minste som oftest bare 1 kalv, ikke 3-5. Resten er vel rimelig likt, bare større dyr. Jeg ville lagra nr til dyrlegen på hurtigtast til dette er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 13. mai 2010 #402 Del Skrevet 13. mai 2010 Aldri vært med på det jeg heller, men det kan da ikke være vanskeligere enn lammefødsler? Kuer får da i det minste som oftest bare 1 kalv, ikke 3-5. Resten er vel rimelig likt, bare større dyr. Jeg ville lagra nr til dyrlegen på hurtigtast til dette er over ja det er bare vanskelig viss noe går galt, og da må jeg ha dyrlegen der uansett jepp god ide, kommer til å bli kjempestressa viss de kalver selv om det går bra jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. mai 2010 #403 Del Skrevet 13. mai 2010 Sett i propp i kuene! Haha, nei uff. Dette går nok så bra! Onkelen min har kyr, og jeg har sett flere kalvefødsler der. De kommer ut av kua, også er de søte. Sånn, nå er du opplært! (støtter ellers ideen om veterinæren på hurtigtast) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. mai 2010 #404 Del Skrevet 13. mai 2010 Eh, nummeret til veterinæren på hurtigtast. Ikke veterinæren. *ser for seg en bitteliten fyr limt fast til en mobiltast* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 13. mai 2010 #405 Del Skrevet 13. mai 2010 Eh, nummeret til veterinæren på hurtigtast. Ikke veterinæren. *ser for seg en bitteliten fyr limt fast til en mobiltast* Dét hadde vært noe det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 13. mai 2010 #406 Del Skrevet 13. mai 2010 ja jeg satser på at det går bra propp i kuene, kanskje jeg skal prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 13. mai 2010 #407 Del Skrevet 13. mai 2010 har vært i fjøset nå, og kuene har ikke kalvet enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 13. mai 2010 #408 Del Skrevet 13. mai 2010 Nå skjønte jeg plutselig litt mer av ku-snakket Jeg har vært med på kalving før! Den gangen gikk det veldig fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 13. mai 2010 #409 Del Skrevet 13. mai 2010 Nå skjønte jeg plutselig litt mer av ku-snakket Jeg har vært med på kalving før! Den gangen gikk det veldig fint. ja jeg satser på at det går fint, viss det skjer er bare en liten smule stressa for at det ikke skal gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 13. mai 2010 #410 Del Skrevet 13. mai 2010 Det heter jo at isbreer kalver og, når store isblokker brekker løs. Får håpe den globale oppvarmingen ikke påvirker kyrne? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 13. mai 2010 #411 Del Skrevet 13. mai 2010 Det heter jo at isbreer kalver og, når store isblokker brekker løs. Får håpe den globale oppvarmingen ikke påvirker kyrne? :klø: gjør det? :klø: visste jeg ikke :happy: haha ja kanskje det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 13. mai 2010 #412 Del Skrevet 13. mai 2010 Det heter jo at isbreer kalver og, når store isblokker brekker løs. Får håpe den globale oppvarmingen ikke påvirker kyrne? :klø: Nei, det får vi virkelig ikke håpe! Godt kyrne holder seg foreløpig! I morra "kalver" derimot svigerinna mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 14. mai 2010 #413 Del Skrevet 14. mai 2010 åå håper alt går bra med svigerinna di da viss ikke må vi ringe "dyrlegen" nemlig kuene hadde ikke kalvet i dag morges heller, kanskej de har ombestemt seg og ikke vil ha kalven ut alikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 14. mai 2010 #414 Del Skrevet 14. mai 2010 Leste gjennom hele boka di i går, men fikk ikke lagt igjen noe spor da. Godt at ting faller på plass for deg. Ha en fin helg, med eller (kanskje helst) uten kalving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 14. mai 2010 #415 Del Skrevet 14. mai 2010 :dåne: i dag er ingen god dag nei søstera mi kom hjem i går etter ett år på folkehøyskole. og vi går bare ikke sammen! jeg og min mor er totalt forskjellige, men vi har nå i vinter klart å være nogelunde rolige. men nå når hun kommer hjem også! jeg går på veggen etter 1 dag! 1 liten dag, og jeg holder på å rive av meg håret, er det mulig. blir så oppgitt over meg selv også. er voksen og burde takle å bo under samme tak som min egen familie. men neida blir forvandlet til en sliten og barnslig tenåring som bare er sur føler jeg. jeg klarer å irritere meg over at jeg ikke får vaske klærne mine selv, og lage det jeg vil til middag! og for ikke snakke om alt det andre jeg har vandt meg til etter 5 år hjemmefra! :dåne: skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg gjennom sommeren, og kanskje lenger orker ikke tenke på hvor lenge det er igjen engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 14. mai 2010 #416 Del Skrevet 14. mai 2010 Sånn har jeg det også med mine søsken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hogwash Skrevet 14. mai 2010 #417 Del Skrevet 14. mai 2010 1 liten dag, og jeg holder på å rive av meg håret, er det mulig. blir så oppgitt over meg selv også. er voksen og burde takle å bo under samme tak som min egen familie. men neida blir forvandlet til en sliten og barnslig tenåring som bare er sur føler jeg. Du er nok ikke alene om å ha det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 15. mai 2010 #418 Del Skrevet 15. mai 2010 godt at det ikke bare er meg ------------------------------ det har kommet kalv i fjøset den kom i natt så når jeg kom i fjøset i dag morges var det plutselig en kalv der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 15. mai 2010 #419 Del Skrevet 15. mai 2010 sitter å lager til treningsplanen min jeg nå jeg er egentlig veldig motivert for å begynne å trene. og kjenner det skal bli deilig å komme i gang igjen. meeen jeg kjenner også at dette kommer til å bli hardt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 15. mai 2010 #420 Del Skrevet 15. mai 2010 (endret) den nyfødte kalven greide ikke å snu det ouæ bilde er mega stort Endret 15. mai 2010 av *Twinklestar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå