Gå til innhold

Hjelp til valg av mobil


Scarlet Sax

Anbefalte innlegg

Heisan!

Hvilken erfaring har du med din mobiltelefon?

Jeg skal skaffe meg ny, og drukner omtrent i utvalget av telefoner.

Vil sette stor pris på om noen av dere kunne dele erfaringer, evnt. gi råd - jeg er spesielt opptatt av at mobilen må god batterikapasitet.

Takk på forhånd! :D

(jeg har forresten dårlig erfaring med Nokia, så det merket er helt utelukket).

Hilsen

SSax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde min Nokia 6210 i 2 1/2 år uten et eneste problem, så det er ikke alle Nokiaer som er dårlige. :D

Nå har jeg 7250 og er hittil veldig fornøyd med den. Eneste minus, som forsåvidt ikke har noe med modellen å gjøre, er at det innebygde kameraet suger strøm, m a o bør du styre unna mobiler med kamera hvis det ikke er viktig for deg å ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok- tok vel alle over en kam der ja Cawarra :blunke:

Takk for svar!

Er Cawarra den eneste som har mobil her inne folkens??? :-?

SSax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mobil. Det er en Nokia som fungerer veldig bra, men jeg husker ikke navnet på den :oops: .

En sånn liten en med radio vet du.

Batteriet varer en uke (selv om jeg bruker radioen daglig).

Har ingen problemer med den.

Den forrige Nokiaen min (som jeg heller ikke husker navnet på) hadde jeg i 2-3 år før displayet tok kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Cawarra den eneste som har mobil her inne folkens??? :-?

Neida, men det er sikkert mange som har Nokia :blunke: Har selv en 5210 som jeg er veldig fornøyd med - hadde 3210 før, og hadde aldri noen problemer med den. Den virker fint fortsatt, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke hva du ønsker å bruke mobilen til...?

Jeg har en 6610 som jeg er superfornøyd med.

Den har alt bortsett fra blåtann og kamera. (Jeg mener at mobilkamera ikke er verdt pengene anyway ;) )

Den har fargeskjerm, MMS, IR, radio, støtter Java og alt det andre normale... Koster ca 3000kr uten abonement...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale deg å prøve en Siemens telefon. Har selv en Siemens C45 som jeg har hatt i et drøyt år uten et eneste problem. Hadde Siemens før denne også og den har vært like problemfri. Det er kommet flere tøffe Siemenser nå som jeg har lyst på, særlig SL55 og S55, men min virker jo flott fortsatt så da.... Verdt å sjekke ut tror jeg! :)

> Siemens SL55

> Siemens S55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så populær Nokia var da! Kanskje det er meg det er noe i veien med :ler:

Jordbær: jeg har ikke noe sterkt behov for masse "dildall" på tlf, er ikke noe storforlangende jeg. En mobil jeg kan ringe og sende mld med er helt ok for meg liksom (mmjaaa....kunne vel tenkt meg en snerten radio med på kjøpet ja :lol: )

Jeg takker og bukker for svar

SSax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev:

En sånn liten en med radio vet du.

....nei, jeg vet faktisk ikke hva du mener

(kommer den i flere størrelser?) :hoho:

Sjarmerende morsomt!

SSax

(bare godt ment!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Tanken på radio frister litt, men det er det så vidt jeg vet ikke på den jeg får i morgen (nokia 3510i) men det er ikke SÅ farlig med (i min forrige jobb hadde jeg satt større pris på det, nå kan jeg vel ikke høre på radio når jeg jobber likevel (ikke i ørepropper, for jeg må høre det andre eventuelt sier til meg, og så ringer jo telefonen tidvis da (ikke til meg, men hun som hadde nummeret før, kjekt... slik er det å "arve" en arbeidsplass...) og ikke "vanlig radio" siden jeg deler kontor med ei anna)

Men, jeg har hatt min nokia 3210 siden januar 2000 med få problemer, men nå har jeg "brukt den opp", dvs, den må lades hver/annenhver natt, og dekninga forsvinner "av seg selv".

Jeg har dog ingen betenkeligheter med å kjøpe ny nokia, nei jeg VIL ha en nokia. At det ble denne skyldes et tilbud da. Gleder meg til å komme hjem fra jobb i morgen og begynne å leke med den jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lea skrev:

....nei, jeg vet faktisk ikke hva du mener

(kommer den i flere størrelser?) :hoho:

Sjarmerende morsomt!

SSax

(bare godt ment!!)

:ler:

Jeg vet jo bare at den er liten og har radio, jo.

Men det er en Nokia altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med de Nokiane jeg har hatt. Har hatt ytterst få problemer med dem. Min kjære er derimot av en annen oppfatning, men han bruker mobilen på et veldig teknisk nivå - og drar den så langt den bare klarer.

Nå har jeg imidlertid en Siemens SL55. En liten kjekk sak med gprs og ir (som jeg måtte ha). Eneste problemet med den er at den er så liten at jeg tar feil av telefonen og bilnøklene i veska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som er svært misfornøyd med Nokia. Ikke bare har kvaliteten på de to Nokia telefonene jeg har hatt vært dårlig, servicen i Nokia butikken har også vært elendig.

Telefonen jeg har nå er den lille med radio, 8310 heter den vel. Like før 1-års garantien gikk ut begynte jeg å få problemer med den, og prøvde å få den reparert. De byttet sim-kort og trodde at det skulle løse problemene, men det gjorde det altså ikke. Da var jo selvfølgelig garantien gått ut, jeg gikk tilbake med telefonen og fikk beskjed om at de kunne levere den inn for meg, men at det ville ta minst to uker, og jeg måtte betale for evt. reparasjon. Jeg droppet å levere den inn og tenkte at jeg sikkert kunne leve med problemene. Men problemene ble bare værre, og nå tar den knappt nok i mot innkommende samtaler. Jeg gikk tilbake til butikken igjen og sa pent og høflig til mannen at de måtte jo kunne reparere den for meg ettersom det er en dyr telefon og jeg har minst 2 års reklamasjonsrett. Da flirte han og sa at de bare kunne hjelpe meg dersom jeg skrev et brev til dem om at jeg ville reklamere på telefonen.

Jeg kjenner flere som har hatt problemer med 8310, og dersom garantien har gått ut, har Nokia vært like behjelpelige hver gang...

Jeg kommer aldri til å kjøpe Nokia igjen, makan til arroganse og dårlig kvalitet - det gidder jeg ikke betale for. Neste gang jeg skal ha mobiltelefon blir det nok en Samsung eller Sony Eriksson. Mine venner som har denne type telefoner er ihvertfall fornøyde så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

SL55 er bare rååååålekker...drømmedrømmedrømme, men jeg får nok ALDRI en sånn :grine: Men jeg har bestemt meg for å mest sannsynlig gå for en Siemens, da...har alltid hatt Nokia, men for det første er den uforholdsmessig dyr, og for det andre HAR det vært mye tull!!!

I følge en sånn "butikkmann" som solgte alle merkene så var siemens et godt valg der du får mye for pengene. Og for ham som solgte alle merkene var det jo ikke noe å tjene på for ham å si det, så derfor tror jeg på ham. Dessuten er Siemens telefonene snertne og fine å se på :oops: (betyr jo alt :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Sambo har en Siemens.

Den var ikke stort mer enn ei uke før han leverte den til rep. Han fikk en lånetelefon (identisk med hans egen) Da denne etter knappe to uker fikk de samme problemene (slo seg av om han prøvde lese sms) fikk han tilbake sin egen. Det er et par uker siden. Ingen problemer med den igjen nå da, så vidt jeg vet, men JEG skal i alle fall ha et annet merke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Siemens,Panasonic,Benefon,Motorola eller Ericsson du :blunke:

Men nå er vel UMTS-mobilene rett rundt hjørnet,så kanskje vente pittelitt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke se at jeg trenger noe umts telefon i alle fall sånn med det første, så det venter jeg med til min neste. Da har de sikkert gått fint nde i pris også.

:hoppe: i dag får jeg ny! Den ligger her og venter på meg når jeg kommer hjem fra jobb, med eller uten kontakta i for å lade seg, det vet jeg ikke helt enda. Gleder meg jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt Nokia telefoner, og har enda ikke hatt et eneste problem med noen av de. Har nå en Nokia 3510i, og er veldig fornøyd.

Sambo har Siemens S55, og tror han er fornøyd med den. Jeg synes den er forferdelig å bruke, det tastaturet kan ikke brukes hvis man har litt lengde på neglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler heller ikke tastene på sambos siemens, så der er vi enige.

Og jeg skal altså få en slik som du har, den skulle komme i dag, men var ikke levert fra oslo, dessverre, så jeg må vente. Håper den kommer i morgen. Godt å høre at du er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...