siebaeo Skrevet 24. november 2010 #521 Del Skrevet 24. november 2010 Hørtes kjent ut at ting ble helt anderledes.. Pass på at han gaper høøøyt før han får puppen. Knoppen skal peke opp mot ganen. Du kan klemme brystet litt sammen sånn at det blir enklere for han å gape over mer av brystet. Og hvis jeg ikke synes han har stort nok grep drar jeg litt i underleppa hans om du skjønner, sånn at den bretter seg under og ikke inn. Det hjelper om han sutter for mye på knoppen. Si fra på sykehuset om du er der fortsatt om at det gjør vondt, de kan hjelpe deg. Og et godt tips jeg fikk av ammeguruen, Neytiri; klem ut litt melk og smør på hele den brune delen (hele brystvorta) og la det lufttørke etter hver amming. Når melka kommer for fullt (den har kanskje det allerede?) ble alt mye enklere for min del. Og bygg godt opp under med puter når han skal ligge til brystet. Høyt opp så han ligger rett foran og du kan ha armene fri. Og IKKE trenger å bøye deg ned mot han. Han skal ikke henge i puppen. Ammepute alene er ikke nok så lenge du ikke ha lange/veldig store pupper eller er en dverg Jeg har ammepute og to babydyner brettet sammen oppå der for å få riktig høyde. Igjen, gratulerer med den lille gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 25. november 2010 #522 Del Skrevet 25. november 2010 Heia Alt kommer seg her, men har vært dritøft, da fødselen ble helt annerledes enn det jeg hadde forventet. Men ja, ting kommer seg, og vi har en herlig deilig gutt, som sover spiser, og har det ganske så bra synes jeg. Sliter med ammingen av og til, men det vel nornalt? Synes det er vondt...hmmmmm Heia søta mi Deler også med deg bibelen min som jeg gjorde med Siebaeo -->ammehjelpen.no Har ikke veldig mye tid å skrive akkurat nå, men kommer sterkere tilbake......og jo det er alltid vanskelig med ammingen i starten, spesielt med de som får KS, og da ikke minst sånn som meg som fikk prematur i tillegg......MEN er ønsket å amme er det mulig.....det tar tålmodighet bare Savner å skravle, så håper du kommer deg igjen og koser deg med lille gutt, så prates vi fort igjen snuppa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. november 2010 #523 Del Skrevet 25. november 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 28. november 2010 #524 Del Skrevet 28. november 2010 (endret) Hei hei! Hiver meg inn i full fart og oppdaterer litt!! Er travelt å være mamma gitt! Ai ai ai , trodde ikke det skulle være så travelt, men det er jo verdt hvert sekund:)!! Har en liten gutt som krever mye mat, og ja, det er ikke snakk om å amme en halvtime, nei her ammer vi min 30 min, aks ( til nå) 1 time og 5 min..oh lord! Må bruke god tid og, eller så blir han helt sånn rister på hodet , ut med tungen mongo baby.. Men jaja, kommer nok inn i det! Har hatt endel diskusjoner med min kjære og i det siste, det er ikke bare bare når jeg føler han gjør så lite, og hver gang T er litt urolig eller griner litt, så kommer standard kommentaren: Jeg tror han e sulten.. Eh ja, ikke lett for min kjære da, men utrolig irriterende. Han er ikke alltid sulten, han trenger jo kanskje ny bleie, kos, osv.men men, han kommer seg!! Ellers er det bare enn fryd, og T er så søt Har på følelsen av at han blir en liten luring!! Gleder meg litt til å være alene, og til mannen begynne på jobb igjen på en måte... Ammet for første gang i offentlighet her om dagen, det var ikke noe moro, for jeg brukte tvillingstilling, og måtte bygge opp osv , men endte med å vise fram hele magen+++ var så stressa..hehehe, syns jeg ser meg selv, men men, måtte ammme i går og , vi var på et handlesenter, og jeg hadde pumpet opp 80 ml for å være beredt til en slik tur, hvis han skulle bli sulten tidligere enn jeg hadde planlagt. men jada, så hadde melken rent ut i bagen ...festlig!! så da var det på ann igjen me amming på cafe, og jeg hadde glemt ammeskjold, og gjorde de styggeste grimaser, mens han omtrent beit i puppen... Syns dere ser meg jenter...?? hehehe Ellers er alt bra! T og jeg er alene i dag, da kjæresten pakker litt ting i gamle leiligheten hans osv.. Skal til sjekk hos legen til uken, er skikkelig ømt i keisersnittet, men det ser bra ut altså, så satser på at det gror fort!! Rart hvor hemmet man blir av sånne ting, men så går jo tiden så fort, så får ikke akkurat tenkte så mye at det er der. Er bare enkelte ting jeg ikke kan gjøre, men det får nå være:) Håper dere har det bra alle sammen! Må hive i meg mat før neste ammerunde:)! :klemmer: Endret 28. november 2010 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 28. november 2010 #525 Del Skrevet 28. november 2010 Hørtes kjent ut at ting ble helt anderledes.. Pass på at han gaper høøøyt før han får puppen. Knoppen skal peke opp mot ganen. Du kan klemme brystet litt sammen sånn at det blir enklere for han å gape over mer av brystet. Og hvis jeg ikke synes han har stort nok grep drar jeg litt i underleppa hans om du skjønner, sånn at den bretter seg under og ikke inn. Det hjelper om han sutter for mye på knoppen. Si fra på sykehuset om du er der fortsatt om at det gjør vondt, de kan hjelpe deg. Og et godt tips jeg fikk av ammeguruen, Neytiri; klem ut litt melk og smør på hele den brune delen (hele brystvorta) og la det lufttørke etter hver amming. Når melka kommer for fullt (den har kanskje det allerede?) ble alt mye enklere for min del. Og bygg godt opp under med puter når han skal ligge til brystet. Høyt opp så han ligger rett foran og du kan ha armene fri. Og IKKE trenger å bøye deg ned mot han. Han skal ikke henge i puppen. Ammepute alene er ikke nok så lenge du ikke ha lange/veldig store pupper eller er en dverg Jeg har ammepute og to babydyner brettet sammen oppå der for å få riktig høyde. Igjen, gratulerer med den lille gutten! Takk takk!! Vi er hjemme, kom hjem forrige mandag Men ja, får det bedre til nå, trenger ikke bygge så mye opp, bare en pute foran nå.. jeg ammer han i helt vanlig amestilling nå. Men ja, det tar jo bare litt tid å lære seg, men nå går det så bra så! Men takk for gode råd, me like !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 28. november 2010 #526 Del Skrevet 28. november 2010 Hei hei! Hiver meg inn i full fart og oppdaterer litt!! Er travelt å være mamma gitt! Ai ai ai , trodde ikke det skulle være så travelt, men det er jo verdt hvert sekund:)!! Har en liten gutt som krever mye mat, og ja, det er ikke snakk om å amme en halvtime, nei her ammer vi min 30 min, aks ( til nå) 1 time og 5 min..oh lord! Må bruke god tid og, eller så blir han helt sånn rister på hodet , ut med tungen mongo baby.. Men jaja, kommer nok inn i det! Har hatt endel diskusjoner med min kjære og i det siste, det er ikke bare bare når jeg føler han gjør så lite, og hver gang T er litt urolig eller griner litt, så kommer standard kommentaren: Jeg tror han e sulten.. Eh ja, ikke lett for min kjære da, men utrolig irriterende. Han er ikke alltid sulten, han trenger jo kanskje ny bleie, kos, osv.men men, han kommer seg!! Ellers er det bare enn fryd, og T er så søt Har på følelsen av at han blir en liten luring!! Gleder meg litt til å være alene, og til mannen begynne på jobb igjen på en måte... Ammet for første gang i offentlighet her om dagen, det var ikke noe moro, for jeg brukte tvillingstilling, og måtte bygge opp osv , men endte med å vise fram hele magen+++ var så stressa..hehehe, syns jeg ser meg selv, men men, måtte ammme i går og , vi var på et handlesenter, og jeg hadde pumpet opp 80 ml for å være beredt til en slik tur, hvis han skulle bli sulten tidligere enn jeg hadde planlagt. men jada, så hadde melken rent ut i bagen ...festlig!! så da var det på ann igjen me amming på cafe, og jeg hadde glemt ammeskjold, og gjorde de styggeste grimaser, mens han omtrent beit i puppen... Syns dere ser meg jenter...?? hehehe Ellers er alt bra! T og jeg er alene i dag, da kjæresten pakker litt ting i gamle leiligheten hans osv.. Skal til sjekk hos legen til uken, er skikkelig ømt i keisersnittet, men det ser bra ut altså, så satser på at det gror fort!! Rart hvor hemmet man blir av sånne ting, men så går jo tiden så fort, så får ikke akkurat tenkte så mye at det er der. Er bare enkelte ting jeg ikke kan gjøre, men det får nå være:) Håper dere har det bra alle sammen! Må hive i meg mat før neste ammerunde:)! :klemmer: Herlig å lese om dagene dine søta Du vet at jeg fortsatt får den derre.....jeg tror hun er sulten, når Bumba gråter altså.....det er menn! I og med du bruker skjold så tar ammingen tid, det gjorde det her, var normalt 1 time å tømme puppen :dåne: men da jeg avennet skjoldet(som tok tid), så var det plutselig maks 30min.....så det blir bedre skal du se Godt er å ha nok ammeskjold og alltid ha noen i bleiebaggen, da glemmer man det ikke like lett. Håper snittet blir bedre snart, er det veldig sårt, liksom at du får ikke gått eller?? stiftet?? Ellers synes jeg T er en skikkelig kjekkas, og snakk om et kos bilde med pabbaen på fb :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinio Skrevet 29. november 2010 #527 Del Skrevet 29. november 2010 Åå jeg ble så irritert når folk alltid sa jeg tror h*n er sulten! Babyer gråter da for mange andre ting også.. Det kan være ømt i snittet lenge, jeg har fortsatt litt vondt jeg, selv om såret er grodd veldig fint. Og så hadde jeg mistet følelsen i området rundt, men nå er det nesten som før igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 29. november 2010 #528 Del Skrevet 29. november 2010 Åå jeg ble så irritert når folk alltid sa jeg tror h*n er sulten! Babyer gråter da for mange andre ting også.. Det kan være ømt i snittet lenge, jeg har fortsatt litt vondt jeg, selv om såret er grodd veldig fint. Og så hadde jeg mistet følelsen i området rundt, men nå er det nesten som før igjen. Enig! Utrolig mange tror barnet er sulten hvert minutt fordi det gråter men klart i starten spiser de noen ganger ofte.....men men det går seg til. uff her er det ikke sårt i snittet lenger, men er merkelig på noen steder.....små følsom, men arret er jo nesten ikke synlig lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smarties Skrevet 9. desember 2010 #529 Del Skrevet 9. desember 2010 Hei, luremegpå! Her har jeg ikke vært på mange måneder..! Og du har jo fått bebis! Tenk det! Gratulerer så masse Ser det har vært en tøff tid, men at det ser ut til å gå seg til nå, så bra Selv driver jeg (vi) fortsatt og prøver, har nå satt igang "Prosessen", og jeg skal faktisk inn og få sjekket eggledere osv imorgen. Så det blir spennende! Med litt flaks får jeg kanskje en liten en et års tid etter deg..? Kos deg med den lille, klem fra Smarties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 9. desember 2010 #530 Del Skrevet 9. desember 2010 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #531 Del Skrevet 11. desember 2010 Enig! Utrolig mange tror barnet er sulten hvert minutt fordi det gråter men klart i starten spiser de noen ganger ofte.....men men det går seg til. uff her er det ikke sårt i snittet lenger, men er merkelig på noen steder.....små følsom, men arret er jo nesten ikke synlig lenger Heia! Ja, nå gikk siste teipen av arret av i dag, så nå blir det spennende å se hvordan det gror !!! Ja, jeg så på den linken du sendte, + at vi er mer i rutinene nå som det kun er mme:) Ordner seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #532 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hei, luremegpå! Her har jeg ikke vært på mange måneder..! Og du har jo fått bebis! Tenk det! Gratulerer så masse Ser det har vært en tøff tid, men at det ser ut til å gå seg til nå, så bra Selv driver jeg (vi) fortsatt og prøver, har nå satt igang "Prosessen", og jeg skal faktisk inn og få sjekket eggledere osv imorgen. Så det blir spennende! Med litt flaks får jeg kanskje en liten en et års tid etter deg..? Kos deg med den lille, klem fra Smarties Ååååååå, hei du!! Ja, det var leeeeeenge siden! Ja, her går det unna, og gutten vår vokser seg stor og har anlegg til bollekinn etterhvert:) Han kom jo to uker før tiden, så det er rart hvordan de små tilpasser seg med mat, soving osv:) Kjedelig å høre at du må inn til sjekk da, men det er jo så mye bedre å få sjekket seg, istedenfor å prøve å prøve også er det kanskje noe som er gale. Håper selfølgelig ikke det da!! Håper det gikk bra da:)!!Du vet, plutselig er du gravid ,og plutselig er h*n der, så det går fort når det først skjer skal jeg love deg! Men det er flott å se at du er aktiv her inne da, jeg skal følge med på deg jeg Endret 11. desember 2010 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. desember 2010 #533 Del Skrevet 11. desember 2010 riktig god helg Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #534 Del Skrevet 11. desember 2010 Hvordan går det med deg? Hallais! Skriver et lengre innlegg lengre nede:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #535 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hei hei! Har kun tatt meg tid til et par minutter på facebook når tiden strekker til, men nå var det på tide å prioritere KG Vi har hatt en litt tøff start på lille T sin ankomst. Jeg hørte vel aldri godt nok etter når de sa SOV på sykehuset, og det har resultert i mangel på søvn, energi, matlysst osv. Det har og vørt veldig fokus på vekten hans og ja, føler det eneste vi har gjort er å fokusere på mat mat mat osv, og det er jo slitsomt i lengden. I tillegg har jeg strevd masse med å amme, men det er nå egentlig et kapittel som jeg ikke orker å skrive om. Sånn som Gro Nylander sier: Det er alltid en god grunn til at en kvinne ikke ammer sitt barn. Vi har nå begynt med MME, og jeg skal amme når puppene sprenger, men ikke noe mer enn det. Merker allerede at dagene er bedre, småen sliter masse med mageknib stakkars, men vi håper at det bedrer seg, og at det kommer en kjempebæsj snart.) Hehehe:) Er godt med helg, selvom det er storm,øs pøs drittver og surt ute. Nå må vi pakke med femten termmoser,pulver +++ for å besøke en slektning av kjæresten, så det blir litt av en utfordring!! Første gang vi tar med MME utfor hjemmet, har holdt oss inne, da T er forkjølet dakkars, han snorker og greier. Forresten så gikk siste teip biten av keisersnittet av i dag, så nå blir det spennende å se hvordan arret utvikler seg, kjenner det er sårt, men ja, mye bedre nå enn for en uke siden:) Vekten er ikke helt tilbake til normalen, men det kommer seg vel snart..? Føler puppene veier over et kilo iallefall..oh lord!! :gjeiper: Har dere det bra da jenter , håper jeg er litt savnet!! Ti hiiii Endret 11. desember 2010 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2010 #536 Del Skrevet 11. desember 2010 heia snuppa! Vettu hva, som jeg skrev i boka mi(om du har rukket å lese der), MAMMING er tusen ganger viktigere en amming Har mor det bra så har baby det bra.......ikke noe nederlag heller, amming er ikke for alle og er helt ok. Tenk på hva som er positivt med flasking......dere kan dele på matinga, du blir ikke bundet barnet de første månedene såpass at ingen kan passe om du må et sted, og som regel går det lenger innimellom måltidene med mme ettersom jeg forstår! Trenger du tips angående flasking synes jeg Icing, Devilina eller DDuck har god erfaring Eneste jeg stusser på er tapen du snakker om :klø: jeg vet alle får litt forskjellig da....selv ble jeg sydd to lag og så heftet til slutt......stiftene ble tatt av jm 10 dager etter og da fikk jeg beskjed om å bruke sånn papirtape på arret i 3mnd. Dette hjelper sånn at arret ikke popper ut og gror penere......så her var jeg dritnøye(byttes ved dusjing) og arret er jo lite synlig egenlig i dag Liker å se deg innom bøkene, så håper lille kjekkasen gir deg litt tid innimellom ellers er det jo mye bæsj, prump, gulping, raping og mating i mange av bøkene våres om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #537 Del Skrevet 11. desember 2010 riktig god helg Luremegpå Heeeey! Tusen takk:) I like måte du:) So far so good:) :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 11. desember 2010 #538 Del Skrevet 11. desember 2010 innom å hilser på. Måtte ty til mme her og,føltes ut som et nederlag,men det viktigste er at babyen er mett og fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. desember 2010 #539 Del Skrevet 11. desember 2010 heia snuppa! Vettu hva, som jeg skrev i boka mi(om du har rukket å lese der), MAMMING er tusen ganger viktigere en amming Har mor det bra så har baby det bra.......ikke noe nederlag heller, amming er ikke for alle og er helt ok. Tenk på hva som er positivt med flasking......dere kan dele på matinga, du blir ikke bundet barnet de første månedene såpass at ingen kan passe om du må et sted, og som regel går det lenger innimellom måltidene med mme ettersom jeg forstår! Trenger du tips angående flasking synes jeg Icing, Devilina eller DDuck har god erfaring Eneste jeg stusser på er tapen du snakker om :klø: jeg vet alle får litt forskjellig da....selv ble jeg sydd to lag og så heftet til slutt......stiftene ble tatt av jm 10 dager etter og da fikk jeg beskjed om å bruke sånn papirtape på arret i 3mnd. Dette hjelper sånn at arret ikke popper ut og gror penere......så her var jeg dritnøye(byttes ved dusjing) og arret er jo lite synlig egenlig i dag Liker å se deg innom bøkene, så håper lille kjekkasen gir deg litt tid innimellom ellers er det jo mye bæsj, prump, gulping, raping og mating i mange av bøkene våres om dagen Heia! Jeg har ikke rukket å lese det nei:( Ja rart det der, at det skal være så forskjellig når vi begge har tatt KS. Vel, jeg fikk ikke noen papirer med hjem, eller nor informasjon, bortsett fra at jeg skulle ta KS, det er slike selvløsende sting, en tråd som løser seg av seg selv. Nå har jeg ingenting der nede, det bare går sin gang og gror. Det var en ny metode tror jeg. Jeg var jo helt taus når de sa jeg måtte ta KS, var så sliten. Men hvis jeg husker det, skal jeg nevne det for JM..nå har jeg noe annet å snakke om enn bare amming:) Jeg elsker bæsjebleier om dagen, han har så mye magekramper stakkars!! I dag kom det en MEGABONMELIBOM bleie !! JEJ!Vi hadde jo nesten fest her etterpå! :gjeiper: :gjeiper: Skal ta turen innom disse MME damene! Takker babe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. desember 2010 #540 Del Skrevet 11. desember 2010 Heia! Jeg har ikke rukket å lese det nei:( Ja rart det der, at det skal være så forskjellig når vi begge har tatt KS. Vel, jeg fikk ikke noen papirer med hjem, eller nor informasjon, bortsett fra at jeg skulle ta KS, det er slike selvløsende sting, en tråd som løser seg av seg selv. Nå har jeg ingenting der nede, det bare går sin gang og gror. Det var en ny metode tror jeg. Jeg var jo helt taus når de sa jeg måtte ta KS, var så sliten. Men hvis jeg husker det, skal jeg nevne det for JM..nå har jeg noe annet å snakke om enn bare amming:) Jeg elsker bæsjebleier om dagen, han har så mye magekramper stakkars!! I dag kom det en MEGABONMELIBOM bleie !! JEJ!Vi hadde jo nesten fest her etterpå! :gjeiper: :gjeiper: Skal ta turen innom disse MME damene! Takker babe!! ja jeg hadde jo selvløsende sting....men heftet i tillegg da......men den papirtapen måtte jeg kjøpe selv på apoteket og bytta hver gang jeg dusjet og brukte det opptil 3mnd.......jordmor som anbefalte for å få penere arr, men er ikke et must det altså, var bare en tanke om du tenker på hvordan arret kommer til å gro! Ellers liker vi HIROSHIMA bæsjebleier ja! Tror de fleste flaskemammaene bruker malt oppi flaskene for å unngå treg mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå