Gjest GreenSky Skrevet 8. september 2003 #1 Del Skrevet 8. september 2003 Kan noen hjelpe meg med dette? Jeg har/hadde en god kompis. Vi har vært venner i tre år. Jeg traff han gjennom noen venner, og etterhvert begynte han å jobbe i samme firma som meg. Denne kompisen min er forlovet og har en unge. Jeg har aldri aldri vært interessert i han annet enn som en venn. Jeg reagerte i midlertid på at han alltid måtte holde meg "hemmelig", dvs at forloveden hans var så sjalu av seg, at hun aldri ville godta at han hadde en kvinnelig venn. Så når vi traff hverandre fortalte han alltid at han skulle treffe en kompis, osv. Jeg likte det ikke, men tenkte at jeg hadde nå ikke noe med forholdet dem i mellom, så jeg blandet meg aldri opp i det. For ikke så lenge siden under en bytur, begynte vi å snakke om hvordan det er å være forlova/gift. Han kom med en lang monolog om hvordan han mistrivdes pga at dama var så sjalu, og at det var STOR forskjell på å være forlova og gift. - Hvordan da, spurte jeg. Jo, han mente at å være forlova var bare et slags "prøveprosjekt" i forhold til å være gift. Så fortalte han at han hadde vært forelska i meg i tre år!!! Hvorfor i alle dager fortalte han meg dette? Hva var det han ville oppnå? Å ha en affære med meg? Å forlate forloveden og barn til fordel for meg? Jeg gjorde det klinkende klart at det kunne ikke være noe annet enn vennskap mellom oss. Jeg har også fått vite at denne kompisen min har spredd falske rykter om at x'en min har vært utro... Hvorfor i all verden spre falske rykter om noe sånt? Det er ufattelig dårlig gjort!! Jeg har prøvd å ta intiativ til å snakke med denne kompisen min etterpå, men har ikke fått kontakt med han. Hva synes dere, skal jeg bare drite i å beholde denne fyren som venn? Han er en grei fyr, men jeg synes ikke noe særlig om det han har spredd falske rykter, "skult" meg for dama hans, og attpåtil fortalt at han er forelska i meg ------> kan det kalles emosjonelt utroskap, foresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå