Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #21 Skrevet 28. februar 2010 Du får helt sikkert henvisning til plastikkirurg som kan vurdere hvordan arrvevsproblemet ditt kan løses. Det innebærer ikke nødvendigvis brystforstørrende inngrep med silikonproteser, men på den andre side er det ikke sikkert de gjør seg vanskelige på det hvis de likevel skal inn og løsne på arrvev som fester huden til brystmuskelen. Jeg synes ikke du skal være flau for å ta opp de skadene du har fått med fastlegen din. Klart det kan bli problemer når bryster skal utvikle seg i et område hvor de ikke kan vokse fritt pga masse bindevev etter gammel skade. Men vær også klar over at mye "rare" pupper forekommer normalt også, det er f.eks normalt med innovervendte brystvorter. Et inngrep på brystvortene kan, avhengig av hva de må gjøre, gjøre det vanskelig eller umulig å amme senere, og det kan også skade følsomheten i brystvortene slik at de mister sin funksjon som erogen sone. Legger du inn silikon, får du bryster som ikke kjennes naturlige ut, spesielt blir de harde når man ligger på rygg. Det er ikke morsomt når man selv gjennom dynen kan kjenne at brystene ikke er ordentlig kropp. (Jeg har hatt selv.) Kirurgi kan ha sine baksider, det også. Kanskje kan problemet ditt løses uten å legge inn proteser, bare ved å løse opp arrvev. Lykke til
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. februar 2010 #22 Skrevet 28. februar 2010 Det kan godt hende du får det gratis, taper ikke noe på å undersøke det i allefall. Bare få frem at dette er noe som plager deg skikkelig i dagliglivet, så er sjangsen større.
Gjest AnonymBruker Skrevet 27. april 2010 #23 Skrevet 27. april 2010 Nå må jeg virkelig si at jeg føler med deg her, makan til frekke og usmpatiske folk som er inne her altså. Jeg har selv vært en del i kontakt med lege i forhold til å få dekket silikonimplantat, og vil derfor prøve å svare deg så godt jeg kan ut ifra det jeg har fått hørt av min lege Selv er mine bryster så godt som ikke utviklet i det hele tatt, dvs de er nesten helt flate! Min lege sier at pga at dette er noe som plager meg veldig og har gjort det over veeeldig lang tid så vil nok dette være noe som jeg kan få dekt. Jeg har ei venninne som har fått en operasjon dekt, og hun hadde skikkelig misformede bryster. Nå er det jo vanskelig for meg å vurdere din situasjon, men etter mine "erfaringer" ser jeg ikke bort i fra at du kan få støtte til en operasjon. Om du er så heldig at du får dekt silikonimplantat er jeg litt usikker på, men jeg vil iallefall anta at du kan få hjelp i forhold til misforming av brystvorten, arr osv. Mitt eneste råd er at du må ta kontakt med fastlegen din for å få litt informasjon om dette. Om du får en operasjon dekt eller ikke er etter det jeg vet opp til en kirurg å bedømme, derfor vil du henvises videre til en plastisk kirurg. Håper dette hjalp deg litt videre. Lykke til!
Gjest nina Skrevet 2. desember 2010 #24 Skrevet 2. desember 2010 Det er uansett ikke god nok grunn Dessverre=( For å få dekket silikon, så må det være at man f.eks har fjernet ett eller begge brystene pga f.eks kreft, ikke har utviklet bryster, har ett stort og et lite bryst.... Arr er ikke god nok grunn. Kan hende du kan få dekket arrkorreksjon, men du får selvfølgelig ikke dekket silikonpupper. dette er da heeelt feil selv får jeg dekket operasjon. Mine er rett å slett for små, å jeg sliter psykisk med dette. Klarer ikke vise meg for kjæresten min engang. Jeg tok kontakt med fastlegen min. Hun sendte en hendvisning til sykehus. Jeg var på time der. Å vips var alt klart.. Innen 3 måneder får jeg nye pupper.. DEKT!! 500gram i vær
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2011 #25 Skrevet 5. juli 2011 Det er uansett ikke god nok grunn Dessverre=( For å få dekket silikon, så må det være at man f.eks har fjernet ett eller begge brystene pga f.eks kreft, ikke har utviklet bryster, har ett stort og et lite bryst.... Arr er ikke god nok grunn. Kan hende du kan få dekket arrkorreksjon, men du får selvfølgelig ikke dekket silikonpupper. Er nok ikke bare de grunnene man må ha skjønner du ... Om man har så små pupper at man ikke trives i sin egen kropp og det er en av grunnene til sterk depresjon, så kan man få det dekt av staten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå