Gjest ts Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Hei, Jeg har googlet litt rundt dette men fant ikke noe jeg følte vr forklarende nok, så jeg tenkte jeg skulle spørre her, siden jeg kan være anonym Jeg vet at man ved noen tilfeller kan få silikon dekket av staten. Men hvilke tilfeller er dette? Mitt tilfelle: Når jeg var et par dager gammel så måtte jeg opereres, og legene "gikk inn via brystvortene" mine. Dette har gjort at de har vokst litt "deformert" til, og har noen ganske stygge arr. Altså, de er runde, men de er veldig små, og brystvortene "går feil vei". Det jeg egentlig ønsker er silikon, eventuelt noe konstruksjon av puppene så de blir litt mer normale, og eventulet arrfjerning av laser. Men jeg aner fint lite om slikt blir dekket og om mine problemer og min grunn er god nok for å få dette dekket. Dette er ikke noe som plager meg så mye at jeg vil betale titalls tusen får å få jobben gjort, fordi det er penger jeg ikke har. Men det plager meg så mye at jeg aldri tar av meg toppen om sommeren, aldri viser meg kun i bikini. Jeg har ikke pratet med legen min om dette enda, i frykt for å bli sett rart på. Vil høre her først. Jeg er 26 år om det har noe å si.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg vet at man ved noen tilfeller kan få silikon dekket av staten. Men hvilke tilfeller er dette? Du får nok ikke gratis silikon fordi du har små, innovervendte brystvorter med arr på. Silikon løser ikke det problemet. 1
Gjest ts Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Du får nok ikke gratis silikon fordi du har små, innovervendte brystvorter med arr på. Silikon løser ikke det problemet. Nå var det heller ikke DET jeg sa. Jeg sa de hadde store arr etter operasjoner fra jeg var baby. Men ok, dette var visst feil sted å spørre. Feil type mennesker som vanker her kanskje
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Nå var det heller ikke DET jeg sa. Jeg sa de hadde store arr etter operasjoner fra jeg var baby. Men ok, dette var visst feil sted å spørre. Feil type mennesker som vanker her kanskje Hvoran mener du at silikon skal gjøre arra dine bedre da? 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Nå var det heller ikke DET jeg sa. Jeg sa de hadde store arr etter operasjoner fra jeg var baby. Men ok, dette var visst feil sted å spørre. Feil type mennesker som vanker her kanskje Det var vel egentlig NØYAKTIG det du sa. Når jeg var et par dager gammel så måtte jeg opereres, og legene "gikk inn via brystvortene" mine. Dette har gjort at de har vokst litt "deformert" til, og har noen ganske stygge arr. Altså, de er runde, men de er veldig små, og brystvortene "går feil vei". 1
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Det er uansett ikke god nok grunn Dessverre=( For å få dekket silikon, så må det være at man f.eks har fjernet ett eller begge brystene pga f.eks kreft, ikke har utviklet bryster, har ett stort og et lite bryst.... Arr er ikke god nok grunn. Kan hende du kan få dekket arrkorreksjon, men du får selvfølgelig ikke dekket silikonpupper.
Gjest ts Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Det var vel egentlig NØYAKTIG det du sa. Hehe, nei. Lær deg å les skikkelig. Makan til sur kjærring du skulle være da. Stått opp med feil fot idag, eller er du sånn til vanlig? Da er jeg i så fall glad jeg ikke kjenner deg. Jeg skrev at brystene er deformerte, og brystvortene "går feil vei" Jeg skrev ikke at "jeg har arrete brystvorter som går innover". Dette er en setning og ord du har funnet opp i ditt hue. Brystene er deformerte fordi arrene er såppass dype og harde at arrvevet sitter i brystveggen og dermed er puppene ganske "delt" på midten. Brystvortene går også "feil vei". Det vil si at de går ikke frem, slik det normalt sett gjør på kvinner, de deles på midten og går to forskjellige veier. Silikon vil øse dette ved at arrvevet skjeres av brystveggen, og det legges silikon under. Da vil hele brystet få en mer naturlig fasong.
Gjest farge Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Ifølge det du skriver problemer du har med det olher vil jeg tro at det er stor sjans for at du kan få dekket operasjon for å rette på dette. Gjør det enklet for deg selv og bestill time hos legen din som forhåpentligvis har bedre svar enn det du får her inne. Lykke til!
Gjest ts Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Ifølge det du skriver problemer du har med det olher vil jeg tro at det er stor sjans for at du kan få dekket operasjon for å rette på dette. Gjør det enklet for deg selv og bestill time hos legen din som forhåpentligvis har bedre svar enn det du får her inne. Lykke til! Ja, jeg tror jeg skal gjøre det. Skrev først her fordi jeg tenkte at noen her kanskje hadde hørt om noen, eventuelt opplevd selv et tilfelle hvor noe slikt ble dekket og kanskje hadde litt nyttig info å komme med. Men i stedet ble jeg møtt med en relativt negativ surmulig fra en eller annen idiot. Det var litt dumt. Menmen. Uansett, om det er noen saklige, glade mennesker som har nyttig info, så skriv gjerne
Gjest farge Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Oij, det ble det mange skrivefeil. Ren striglet ser det sånn ut.. Ifølge det du skriver her med problemer ang. arr og feildannelse etter denne operasjonen vil jeg tro at det er stor sjans for at du kan få dekket det for å rette på det som ble et resultat av tidligere kirurgi.. Gjør det enkelt for deg selv og bestill time hos legen din som forhåpentligvis har bedre svar enn det du får her inne. Lykke til!
Gjest hogwash Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Skrev først her fordi jeg tenkte at noen her kanskje hadde hørt om noen, eventuelt opplevd selv et tilfelle hvor noe slikt ble dekket og kanskje hadde litt nyttig info å komme med. Men i stedet ble jeg møtt med en relativt negativ surmulig fra en eller annen idiot. Det var litt dumt. Menmen. Velkommen til internett Lykke til!
Gjest ts Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Velkommen til internett Lykke til! Hehe, jeg er nok ganske erfaren på nett. Men jeg skulle likevel tro at mennesker klarte å oppføre seg någenlunde hyggelig når det kommer til slike temaer som dette. For, hehe, det er jo ikke alltid man trenger å oppdøre seg som en drittunge, mener nå jeg Men det var nok litt mye å forvente.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Nå var det heller ikke DET jeg sa. Jeg sa de hadde store arr etter operasjoner fra jeg var baby. Men ok, dette var visst feil sted å spørre. Feil type mennesker som vanker her kanskje Hvordan har du klart å få kjempestore arr hvis legene bare gikk inn gjennom brystvortene, og brystvortene er små? Har de skjært rundt på resten av puppene dine også? 1
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Om arrene har grodd unormalt stygt er det mulig du kan få dekket en laserkorreksjon av disse, men å få dekket silikonimplantater vil nok ikke kunne forsvares pga arr, som ikke vil forbedres av implantat.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Jeg forsto også hovedinnlegget som at brystvortene var blitt små, og pekte feil vei. St ingenting i hovedinnlegget om at det gjaldt hele brystet. Tror nok det er best å snakke med legen om dette, vanskelig for noen her å si noe basert på at vi ikke vet hvordan du ser ut.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 Jeg synes ikke TS selv var noe særlig mindre nebbete jeg da. Skikkelig frekk synes jeg! Og da kan hun jaggu finne ut av det selv! 1
Gjest brutal_mann Skrevet 26. februar 2010 #17 Skrevet 26. februar 2010 Ser ikke hvordan plast skal ordne noe her :klø: 1
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #18 Skrevet 26. februar 2010 Hehe, jeg er nok ganske erfaren på nett. Men jeg skulle likevel tro at mennesker klarte å oppføre seg någenlunde hyggelig når det kommer til slike temaer som dette. For, hehe, det er jo ikke alltid man trenger å oppdøre seg som en drittunge, mener nå jeg Men det var nok litt mye å forvente. Da synes jeg at du burde lese den tråden din en gang til. For det "værste" som har kommet inn av svar til deg er at noen tror du ikke kommer til å få gratis sillicon, som vel egentlig var svar på det du lurte på. Det bare gikk ikke i din favør. Og når du skriver at brystvortene dine peker "feil vei" så er det faktisk ganske nærtliggende å se for seg at de da peker innover og ikke bare er litt skeive. Og som respons på det smeller det fra deg at de som svarer er Negative sure kjærringer, idioter og drittunger. Men ja.. det er alle andre som ikke klarer å oppføre seg... Godt du står frem som et godt eksempel da 1
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 26. februar 2010 #19 Skrevet 26. februar 2010 Skal man få en silikon operasjon dekket av staten må det være en ordentlig god grunn til hvorfor du må ta silikon som f.eks hvis man har hatt brystkreft og måtte fjerne den ene puppen. At du har arr er nok ikke god nok grunn. Men skjønner ikke åssen silikon kan hjelpe mot arr? 1
Caramello Skrevet 26. februar 2010 #20 Skrevet 26. februar 2010 Hvorfor orke å stille et spm her i det hele tatt? Folk svarer deg, også er du bare frekk tilbake? Men nei, tror ikke du får dekt kostandene for silikon, pga. at du har arr nei. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå