Gå til innhold

første gangs besøk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hva om dere besøker folk som har flyttet i nytt hus, hva gjør dere da?

Da kjøper jeg alltid noe husgeråd, kjøkkenting eller blomstervaser, et bilde, noe i bestikkserien deres eller noe sånt...

Jeg har forøvrig alltid vært en gave-bort-giver, helt fra jeg tjente mine egne penger som syvendeklassing.... Nå er jeg 29 og ser ingen grunn til å stoppe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husgave er jo selvsagt! Kjenner jeg vertskapet godt (dvs vet hva de liker/trenger) kjøper jeg noe mer spesielt, dersom jeg ikke har peiling på hva de liker blir det som regel en grønnplante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det først når man er etablert at man fortsetter med denne tradisjon?

Da jeg har mye med yngre å gjøre så ser jeg det lite utbredt. Da snakker vi om alder 18-25-

Nei, det er ikke bare når man er etablert. Gaver har jeg husket på så lenge jeg kan huske. Jeg er 25 år selv, så da er vel jeg yngre jeg da :blunke: Tror det der er forskjellig fra person til person. Noen gjør det, andre ikke. That's it..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med en liten oppmerksomhet første gangen jeg besøker venner/famile når de har flyttet inn i nytt hus/leilighet. Ellers ikke.

Er i midten av 30-årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er middag pleier jeg å ta med sjokolade, snack, blomster, vin eller f.eks noen pene servietter. Middag koster jo en del, og det er hyggelig å vise dem at man setter pris på å bli invitert bort - og at man gjerne ønsker å bidra til den felles kosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venner som flytter opptil flere ganger i året. Har ikke alltid med gave nei...

Synes også det er litt patetisk å ha vært et sted flere ganger, og så holdes det innflytningsfest ett år etterpå... Men jeg tar jo med gave da, selv om det er litt teit for tredje år på rad.

Kjipe-gjerrige-egoistiske-Donpedro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...