Gjest Gjest_jahoo_* Skrevet 6. mars 2010 #21 Del Skrevet 6. mars 2010 Har ikke fulgt med på moten nå i det senere, men du har eller har hatt et poeng i det du skrev her. Mange mannlige motedesignere (flest menn som er det) og de fleste av dem er ikke hetero, derfor har "kvinneidealet", for de unge som føler seg presset til å følge moten altså, det idealet har vært veldig gutteaktig. Tynne jenter som ligner mer på gutter nesten. Det skyldes mye at designerne liker gutter/menn også. Så derfor har mange av de mannlige motedesignerne mye av skylda for anoreksi og spiseforstyrrelser blant unge jenter. Det er faktisk sant. Og ironisk nok er det homsebestevennene som trøster jentene når heterogutter synes at de er for stygge og feite. Jenter er jo besatt av homser. Heterofile menn er blitt hjernevasket av homofile menn til å like tynne og formløse damer uten rumpe, lår og pupper... Ikke rart at så sinnsykt mange menn tenner på unge gutter og transvestitter. Men så er det jo tvilsomt hvor heterofil en mann kan være i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Konservativ Mann_* Skrevet 6. mars 2010 #22 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan i huleste kan TS beskrive en tynn gutt som "gutteaktig"??? Det er jo menn som skal være digre broilere på 130kg+, mens kvinner skal være små, vevre skapninger med langt hår, søte små rumpestumper og pipestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest konservativ dame Skrevet 6. mars 2010 #23 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan i huleste kan TS beskrive en tynn gutt som "gutteaktig"??? Det er jo menn som skal være digre broilere på 130kg+, mens kvinner skal være små, vevre skapninger med langt hår, søte små rumpestumper og pipestemmer. Æsj, sier jeg bare. Damer skal være myke og ha kvinnelig former, mens menn skal være høye (ikke lavere enn 1.85), slanke og atletiske. De skal samtidig være litt veltrente, men de skal definitivt ikke veie mer enn 80 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest konservativ dame Skrevet 6. mars 2010 #24 Del Skrevet 6. mars 2010 Æsj, sier jeg bare. Damer skal være myke og ha kvinnelig former, mens menn skal være høye (ikke lavere enn 1.85), slanke og atletiske. De skal samtidig være litt veltrente, men de skal definitivt ikke veie mer enn 80 kg. Mennene altså. Menn skal være litt veltrente, men ikke veie mer enn 80 kg. Og da SKAL de være over 1.80 høy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surresola Skrevet 6. mars 2010 #25 Del Skrevet 6. mars 2010 Det er tydelig at det er temmelig mange forskjellige meninger om hva som er en fin jentekropp og det er jo positivt i og med at vi jenter er så utrolig forskjellige! Men jeg er enig at jeg syns det er altfor mye fokus på den tynne utgaven av kvinnekroppen i "samfunnet" og media! Når man ser på tv skulle man jo tro størsteparten av kvinnene i verden ser sånn ut, mens faktum er at 1/4 av den norske befolkningen er overvektige. Jeg kunne ønske at det ble vist litt mer variasjon, og at det ikke var en "type" kropp som passer inn i tiden. Redd for at fokuset skaper forventinger til menn om hvordan en kvinnekropp skal være, og forventninger til oss kvinner om hvordan vi egentlig burde vært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 7. mars 2010 #26 Del Skrevet 7. mars 2010 Og ironisk nok er det homsebestevennene som trøster jentene når heterogutter synes at de er for stygge og feite. Jenter er jo besatt av homser. Heterofile menn er blitt hjernevasket av homofile menn til å like tynne og formløse damer uten rumpe, lår og pupper... Ikke rart at så sinnsykt mange menn tenner på unge gutter og transvestitter. Men så er det jo tvilsomt hvor heterofil en mann kan være i utgangspunktet. Du tittar för mycket på Sex and the city! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #27 Del Skrevet 7. mars 2010 Du tittar för mycket på Sex and the city! Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #28 Del Skrevet 7. mars 2010 Kvinner synes det er megaflaut med brede hofter og lår. Jeg synes ikke det er megaflaut å ha brede hofter og lår...tvert imot er jeg glad i kroppen min og glad vi kommer i forskjellige former og størrelser- så finnes det noe for enhver smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LetThemEatCake Skrevet 7. mars 2010 #29 Del Skrevet 7. mars 2010 Det där med att kvinnor tycker illa om breda höfter och lår är nog bara sant till hälften. (Bara en teori som jag slänger ur mig) Jag tror att många tycker att det är jättefint och vill se fler kvinnor med former, men jag tror att det är få som vågar se ut så själva. De allra flesta vill ju gå ner i vikt (förutom dem som vill gå upp i vikt och den lilla, lilla skaran som faktiskt är nöjda med sin vikt) och är rädda för former, rädda för att bli klassade som runda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #30 Del Skrevet 7. mars 2010 Det där med att kvinnor tycker illa om breda höfter och lår är nog bara sant till hälften. (Bara en teori som jag slänger ur mig) Jag tror att många tycker att det är jättefint och vill se fler kvinnor med former, men jag tror att det är få som vågar se ut så själva. De allra flesta vill ju gå ner i vikt (förutom dem som vill gå upp i vikt och den lilla, lilla skaran som faktiskt är nöjda med sin vikt) och är rädda för former, rädda för att bli klassade som runda. Det er fordi samfunnet hater former. Offiselt i hvert fall. Innerst inne er det mange kvinner og menn som synes kvinnekroppen er vakker, men ingen tør å si det høyt - nettopp fordi kvinnekropp = fet og klumpete. Du kan takke dem homofile moteindutrien og kvinnene selv for at vi alle har fått et sånt syn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ananas_* Skrevet 7. mars 2010 #31 Del Skrevet 7. mars 2010 Gudskjelov og takk Jeg ville aldri fått noen mann hvis man MÅTTE ha pupper og rompe. Jeg var tynn som en spik da jeg traff ham med mine 45kg på 170cm. Og han var ikke mye homo, bare for å ha tilføyd det. Dette var en diger, macho alfahann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Konservativ Mann_* Skrevet 7. mars 2010 #32 Del Skrevet 7. mars 2010 Æsj, sier jeg bare. Damer skal være myke og ha kvinnelig former, mens menn skal være høye (ikke lavere enn 1.85), slanke og atletiske. De skal samtidig være litt veltrente, men de skal definitivt ikke veie mer enn 80 kg. Hvordan i alle dager skal en anorektisk mann klare å løfte over 150kg i benkpress og 200 kg i markløft!? Det er jo dette som er viktig for en manns fysikk: rå, fysisk styrke! Nei, nå har du vært alt for hard på flaska igjen, for nå vrøvler du vilt. Menn skal være kroppsbyggere, damer skal være som turnere og ballettdansere. Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #33 Del Skrevet 7. mars 2010 Hvordan i alle dager skal en anorektisk mann klare å løfte over 150kg i benkpress og 200 kg i markløft!? Det er jo dette som er viktig for en manns fysikk: rå, fysisk styrke! Nei, nå har du vært alt for hard på flaska igjen, for nå vrøvler du vilt. Menn skal være kroppsbyggere, damer skal være som turnere og ballettdansere. Basta! Det du beskriver minner litt om pedofili altså. En mann på rundt 80 kg er da ikke anorektisk?! Liker ikke menn som ser ut som noen svære monstre. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Konservativ Mann_* Skrevet 7. mars 2010 #34 Del Skrevet 7. mars 2010 Det du beskriver minner litt om pedofili altså. En mann på rundt 80 kg er da ikke anorektisk?! Liker ikke menn som ser ut som noen svære monstre. Beklager. Pedofili? Du mener altså at det er pedofili å tenne på jenter som er kjønnsmodne, dersom de er unge og vakre? Ta en titt på coveret til denne filmen (slapp av, hun er bare naken på overkroppen): http://barelylegal.com/memberdisplay/thumb...61924/width/300 Er det rart at menn blir gale av kåtskap når de ser en slik nydelig skapning? Det er jo slik vi vil ha dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2010 #35 Del Skrevet 7. mars 2010 Pedofili? Du mener altså at det er pedofili å tenne på jenter som er kjønnsmodne, dersom de er unge og vakre? Ta en titt på coveret til denne filmen (slapp av, hun er bare naken på overkroppen): http://barelylegal.com/memberdisplay/thumb...61924/width/300 Er det rart at menn blir gale av kåtskap når de ser en slik nydelig skapning? Det er jo slik vi vil ha dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. mars 2010 #36 Del Skrevet 9. mars 2010 Det er forholdsvis normalt å være så tynn når man er ung. Det var i hvert fall det. Nå er normalen gjerne både bilringer og hengerompe i ung alder. Det er vel derfor man blir sjokkert når man leser Etain sitt innlegg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vårfugl2010 Skrevet 9. mars 2010 #37 Del Skrevet 9. mars 2010 Det er forholdsvis normalt å være så tynn når man er ung. Det var i hvert fall det. Nå er normalen gjerne både bilringer og hengerompe i ung alder. Det er vel derfor man blir sjokkert når man leser Etain sitt innlegg her. Nei, det er det ikke. I alle fall ikke når man blir kjønnsmoden. De færreste unge jenter og damer er så tynne fra naturens side. Dessuten synes jeg du har en barnslig og frekk tone når du beskriver dagens ungjenter. Skam deg, gamla. Ikke rart at det finnes så få gode forbilder for unge jenter i dag. Gamle damer (antar at du er over din "prime") er jo like besatte av å være tynne som de unge og usikre småjentene. Patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Pernille¤ Skrevet 9. mars 2010 #38 Del Skrevet 9. mars 2010 Guttekroppen ee vakrere enn damekroppen. Det er derfor det er en økning av både pedofile og homofile menn. Dette er jeg uenig i, selv om jeg er forlovet med en mann (som jeg selvsagt synes har verdens vakreste kropp :rødme: ). Mannekropper er harde og rette, damekropper er myke og har fine former. Dessuten - økning i homofile og pedofile? Kan du bevise det, egentlig? Menn som tenner på damer med guttekropp er nok ikke hetro. Damer skal enten ha rumpe eller pupper eller begge deler. Vel, da er jeg vel helt lesbisk jeg også da, som generelt synes damekropper er penere enn mannekropper, og er forlovet med en mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. mars 2010 #39 Del Skrevet 9. mars 2010 Nei, det er det ikke. I alle fall ikke når man blir kjønnsmoden. De færreste unge jenter og damer er så tynne fra naturens side. Dessuten synes jeg du har en barnslig og frekk tone når du beskriver dagens ungjenter. Skam deg, gamla. Ikke rart at det finnes så få gode forbilder for unge jenter i dag. Gamle damer (antar at du er over din "prime") er jo like besatte av å være tynne som de unge og usikre småjentene. Patetisk. Vel, jeg var like tynn da jeg var ung. Og jeg spiste som en hest. Min bestevenninne var akkurat maken. Tynn som en strikk og spiste som en hest. Men dette var på en tid da overvekt var en sjeldenhet. Ja, det er mange år siden, men hva har det med noe som helst å gjøre - det er uansett ikke snakk om mer enn én generasjon. Jeg gikk på en skole med over tusen elever. Og jeg kan telle på en hånd de overvektige. De var så sjeldne at jeg husker hver og en av dem. (I mitt årskull vel og merke) På ungdomskolen var vi åtte klasser á 20-25 elever, så det er en anselig mengde mennesker vi snakker om. Hvor stor er overvektsprosenten i dag, tror du? De fleste var ikke like tynne som min venninne og meg, bevares, men det var allikevel ganske mange av oss. I min klasse var vi vel fire. Og min venninne gikk i parallellklassen, så hun er ikke medregnet. I min klasse hadde vi også kun to overvektige - en gutt og en jente. Av ca 25 elever. Du ser at det er en viss forskjell i forhold til i dag? Da mine barn gikk på skolen, var bildet snudd. Mine barn var tynne, som meg, det er antakelig genetisk, og de har fått høre det: Du må ha en spiseforstyrrelse. Innkallelse til helsesøster og bekymringsmeldinger hjem. Jeg tror det kan være vel så stor grunn til bekymring når det gjelder alle de som er overvektige. Diabetes er ikke noe man kødder med. Og mitt utsagn om bilringer og hengeromper... er det noe galt med det? Bilringer vitner om for høyt inntak av raske karbohydrater som man finner i brus og hvetebakst, chips og sjokolade, og er et faktum. Hengeromper er gjerne et resultat av at man ikke beveger seg. Det behøver ikke ha noe med vekten i seg selv å gjøre, eller at man er sykelig opptatt av å være tynn, men at man vet hva det skyldes og at det faktisk ikke er bra. En spade er en spade, enten man liker det eller ikke. I dag veier jeg over 70kg på mine 168 og fikk sjokk da jeg oppdaget det. Jeg har nemlig gitt bort badevekten min. og hva gjør jeg da? Jo, da kutter jeg ut alt som heter sukker og raske karbos, trener og får de ekstra kiloene og insulinpølsa jeg har opparbeidet meg rundt livet, vekk igjen. Og du har rett, jeg liker å være tynn. Jeg liker nemlig at klær sitter pent på, og at ikke bilringen henger over linningen. Jeg liker også å vite at jeg er innenfor hva som er sunt når det kommer til fettprosent. Jeg har ikke tenkt å opparbeide meg sykdommer pga overvekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå