Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

akkurat funnet ut at jeg skal lese litt merom det her ang ADD. er noen som absolutt tror jeg har det, selvom jeg aldri har fått påvist noe eller hørt noe fra lege å familie..

er nå 22 år, og kan beskrive meg selv som :

veldig rastløs

veldig impulsiv

blir fort sint, frustrert (kan svartne helt når jeg blir altfor sint)

veldig diskre, tankeløs, snakker før jeg tenker osv

må alltid klå på noe rundt meg (kjærestens snorer i genser osv)

men alikevel er jeg ikke hyper som de med adhd rundt meg har.. bare vledig trøtt av meg. men noen ganger er jeg høyt oppe også..

men jeg har vel alltid vært flink på skolen.. (?) barneskolen husker jeg ikke noe av nesten, ungdomsskolesnittet mitt er 4-5 eller noe) viederegående ble aldri fullført pga manglende interesse å latskap..

det jeg snytes er litt skremmende nå, er at jeg føler jeg blir dum nå... aldri hatt skrive eller talevansker, men nå begynner jeg å skrive mange slurvefeil som jeg alltid rettet andre i før, bla skrive "jeg er får det, i stedet for for" osv.. tunga krøller seg mer å mer, å ut kommer det ord folk ikke har hørt før..

jeg må begynne tenke hva jeg skriver, og får "blackout" så det står helt stille, kan knote med tastaturet å sitte se på det, se at jeg skriver feil, men retter det bare opp med mer feil..

hva høres det ut som..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Folk" er ikke kvalifiserte til å sette noen diagnose på deg. Slike ting er for komplekse til at de kan avgjøres ut i fra noen få setninger om deg selv på et forum. Gå til legen din og be om utredning!

Gjest Gjest_sue_*
Skrevet
Hei.

akkurat funnet ut at jeg skal lese litt merom det her ang ADD. er noen som absolutt tror jeg har det, selvom jeg aldri har fått påvist noe eller hørt noe fra lege å familie..

er nå 22 år, og kan beskrive meg selv som :

veldig rastløs

veldig impulsiv

blir fort sint, frustrert (kan svartne helt når jeg blir altfor sint)

veldig diskre, tankeløs, snakker før jeg tenker osv

må alltid klå på noe rundt meg (kjærestens snorer i genser osv)

men alikevel er jeg ikke hyper som de med adhd rundt meg har.. bare vledig trøtt av meg. men noen ganger er jeg høyt oppe også..

men jeg har vel alltid vært flink på skolen.. (?) barneskolen husker jeg ikke noe av nesten, ungdomsskolesnittet mitt er 4-5 eller noe) viederegående ble aldri fullført pga manglende interesse å latskap..

det jeg snytes er litt skremmende nå, er at jeg føler jeg blir dum nå... aldri hatt skrive eller talevansker, men nå begynner jeg å skrive mange slurvefeil som jeg alltid rettet andre i før, bla skrive "jeg er får det, i stedet for for" osv.. tunga krøller seg mer å mer, å ut kommer det ord folk ikke har hørt før..

jeg må begynne tenke hva jeg skriver, og får "blackout" så det står helt stille, kan knote med tastaturet å sitte se på det, se at jeg skriver feil, men retter det bare opp med mer feil..

hva høres det ut som..?

hvordan er den med konsentrasjonen din?

?

glemmer du mye?

jeg har selv ADD. Har ikke H en for jeg er ikke hyperaktiv..

jeg er mer innesluttet.. det er nesten et ork for meg og gå utfor døren til tider.. jenter får det mer på den måten..

det du sier om "jeg er får det, i stedet for for" at du kan skrive slike ting, har vell mer med slang og gjøre.. eller dialekt?

kjenner med også ijen på d du skriver av at du får "blackout" når du skriver..

vanskelig forklare, men jeg kan sitte og skrive noe, og ende opp med og sitte og stirre på tastaturet lenge for jeg rett og slett bare detter heelt ut..

hvordan er det med deg og lese ting?

jeg kan bruke lang lang tid bare og lese noen setninger..

må lese oppijen og oppijen, for jeg får ikke med meg hva som står der..

hadde jeg vert deg hadde jeg tatt kontakt med en psykolog og spurt om utredning på add/adh :)

det går såå bra så :)

:klemmer:

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
hvordan er den med konsentrasjonen din?

?

glemmer du mye?

jeg har selv ADD. Har ikke H en for jeg er ikke hyperaktiv..

jeg er mer innesluttet.. det er nesten et ork for meg og gå utfor døren til tider.. jenter får det mer på den måten..

det du sier om "jeg er får det, i stedet for for" at du kan skrive slike ting, har vell mer med slang og gjøre.. eller dialekt?

kjenner med også ijen på d du skriver av at du får "blackout" når du skriver..

vanskelig forklare, men jeg kan sitte og skrive noe, og ende opp med og sitte og stirre på tastaturet lenge for jeg rett og slett bare detter heelt ut..

hvordan er det med deg og lese ting?

jeg kan bruke lang lang tid bare og lese noen setninger..

må lese oppijen og oppijen, for jeg får ikke med meg hva som står der..

hadde jeg vert deg hadde jeg tatt kontakt med en psykolog og spurt om utredning på add/adh :)

det går såå bra så :)

:klemmer:

til du først her : jeg ville bare høre fra andre synspunketer, vet da selv jeg må til lege for å få bekreftet dette..

til du snille andre :)

konsentrasjonen er veldig dårlig, men det rare er at jeg ikke kan huske at jeg sleit med noe før på barneskole/ungdomsskole... husker egentlig ikke noe derfra heller så..

jeg glemmer mye :( er ofte jeg glemmer nøkkelen min att, å må innatt i huset å hente den, jeg irriterer meg grådig over at jeg kan begynne tenke "har jeg slått av ovnen"? og at jeg må snu å dra hjem for å sjekke det, å evt om jeg låste døra osv.. glemmer også ofte hva jeg snakker med folk om.

nei jeg syntes ikke jeg er hyper av den typen at jeg kan si jeg trur det er adhd... men kan få mange raptuser iblant.. men det kan vel alle..

det jeg mente med får det osv, er at jeg aldri har hatt problemer med å skrive rettskrivd på en måte. har ikke dialekt omtrent i det hele tatt, men nå den siste tiden har jeg skrevet mange "småfeil" som at der det skal stå "for" skriver jeg "får" at jeg skriver "sjønner uten k osv.. at jeg liksom ikke skjønner hvordan jeg skal skrive det iblant..

ja akkruat sånn med å sitte å se på tastaturet skjer ofte. og at jeg kan gå ut på kjøkkenet, å glemme hva jeg skal når jeg kommer dit..

om jeg leser noe jeg ikke er så intr i, kan det gå laaaaaaang tid, må lese de samme linjene igjen å igjen å igjen, uten å vite hva jeg har lest når jeg er ferdig.. men om det er noe jeg virkelig er intr i, går det egentlig ganske bra..

takk for at du tok deg tid til å svare :)

får prøve å komme meg til en sånn som ser dette:)

Gjest Gjest_sue_*
Skrevet
til du først her : jeg ville bare høre fra andre synspunketer, vet da selv jeg må til lege for å få bekreftet dette..

til du snille andre :)

konsentrasjonen er veldig dårlig, men det rare er at jeg ikke kan huske at jeg sleit med noe før på barneskole/ungdomsskole... husker egentlig ikke noe derfra heller så..

jeg glemmer mye :( er ofte jeg glemmer nøkkelen min att, å må innatt i huset å hente den, jeg irriterer meg grådig over at jeg kan begynne tenke "har jeg slått av ovnen"? og at jeg må snu å dra hjem for å sjekke det, å evt om jeg låste døra osv.. glemmer også ofte hva jeg snakker med folk om.

nei jeg syntes ikke jeg er hyper av den typen at jeg kan si jeg trur det er adhd... men kan få mange raptuser iblant.. men det kan vel alle..

det jeg mente med får det osv, er at jeg aldri har hatt problemer med å skrive rettskrivd på en måte. har ikke dialekt omtrent i det hele tatt, men nå den siste tiden har jeg skrevet mange "småfeil" som at der det skal stå "for" skriver jeg "får" at jeg skriver "sjønner uten k osv.. at jeg liksom ikke skjønner hvordan jeg skal skrive det iblant..

ja akkruat sånn med å sitte å se på tastaturet skjer ofte. og at jeg kan gå ut på kjøkkenet, å glemme hva jeg skal når jeg kommer dit..

om jeg leser noe jeg ikke er så intr i, kan det gå laaaaaaang tid, må lese de samme linjene igjen å igjen å igjen, uten å vite hva jeg har lest når jeg er ferdig.. men om det er noe jeg virkelig er intr i, går det egentlig ganske bra..

takk for at du tok deg tid til å svare :)

får prøve å komme meg til en sånn som ser dette:)

snille andre? ;) hehehe takk for d ;)

vetu hva.. det hørest ut som det er meg du snakker om faktisk.. kjenner meg veeldig ijen..

fik diagnosen når jeg var 19..

har gått på medisin i snart 7 år.. og har forrandra meg myye etter medisinen :) men når jeg er tom, så glemmer jeg alltid og kjøpe nye, så kan gå et par måneder før jeg får hentet nye.. hehe d sier bare litt om hvor glemsk jeg er.. ingenting blir jort om jeg ikke tar medisin.. selv om jeg har penger, så kan regninger gå til inkasso bare for jeg glemmer av det..

hehe.. så om det er add/adhd så håper jeg du får diagnosen og medisinen du trenger.. da blir alt myye bedre :)

er litt nysskjerrig og høre hvordan det går senere jg :)

Skrevet

cogmed.com vitenskapelig dokumentert effekt i forhold til add

Skrevet
snille andre? ;) hehehe takk for d ;)

vetu hva.. det hørest ut som det er meg du snakker om faktisk.. kjenner meg veeldig ijen..

fik diagnosen når jeg var 19..

har gått på medisin i snart 7 år.. og har forrandra meg myye etter medisinen :) men når jeg er tom, så glemmer jeg alltid og kjøpe nye, så kan gå et par måneder før jeg får hentet nye.. hehe d sier bare litt om hvor glemsk jeg er.. ingenting blir jort om jeg ikke tar medisin.. selv om jeg har penger, så kan regninger gå til inkasso bare for jeg glemmer av det..

hehe.. så om det er add/adhd så håper jeg du får diagnosen og medisinen du trenger.. da blir alt myye bedre :)

er litt nysskjerrig og høre hvordan det går senere jg :)

er bare det at jeg liksom aldri kunne tenkt at jeg var i den "gruppen" der.. men etter å ha lest litt om det, å tatt en test for morro skyld på nettet (engelsk, fikk 88 poeng), så kommer et par brikker på plass...

f eks har jeg vel vært en del sjenert før, men etter en fæl ungsdomsskole tid, ble det min tur å skinne litt, å etter det har jeg vært veldig utadvent.. men jeg er fryktelig usikker på folk på min egen alder,og kan ha ganger jeg ikke føler meg inn hos noen.. også har jeg lagt merke til med meg selv at jeg takler ikke øyekontakt... værken kjæreste, venner eller fremmede..

og en annen ting, nesten litt skummelt, er når jeg kjører bil, kan jeg plutselig ha kjørt 1 km, uten å huske noe som helst fra de km der. ikke åssen bil jeg møtte, om jeg møtte noen bil, om jeg lå bak en bil... plutselig var jeg fra A til C uten å vært innom B om du skjønner...

men fortell litt mer om åssen du fikk "bekreftet" at du hadde det da :) hvordan oppførselen din var gjennom åra osv :) hjelepr meg mye..

og hvem burde jeg dra til for å gå videre ? en psykolog elelr min fast lege? aldri gått hos psykolog før.. :S

Skrevet
cogmed.com vitenskapelig dokumentert effekt i forhold til add

unnskyld, men jeg er faktisk så dum at jeg ikke forsto hva det står om :( er grei i engelsk, men har noen dager jeg ikke forstår noen ting??

Gjest Gjest_sue_*
Skrevet
er bare det at jeg liksom aldri kunne tenkt at jeg var i den "gruppen" der.. men etter å ha lest litt om det, å tatt en test for morro skyld på nettet (engelsk, fikk 88 poeng), så kommer et par brikker på plass...

f eks har jeg vel vært en del sjenert før, men etter en fæl ungsdomsskole tid, ble det min tur å skinne litt, å etter det har jeg vært veldig utadvent.. men jeg er fryktelig usikker på folk på min egen alder,og kan ha ganger jeg ikke føler meg inn hos noen.. også har jeg lagt merke til med meg selv at jeg takler ikke øyekontakt... værken kjæreste, venner eller fremmede..

og en annen ting, nesten litt skummelt, er når jeg kjører bil, kan jeg plutselig ha kjørt 1 km, uten å huske noe som helst fra de km der. ikke åssen bil jeg møtte, om jeg møtte noen bil, om jeg lå bak en bil... plutselig var jeg fra A til C uten å vært innom B om du skjønner...

men fortell litt mer om åssen du fikk "bekreftet" at du hadde det da :) hvordan oppførselen din var gjennom åra osv :) hjelepr meg mye..

og hvem burde jeg dra til for å gå videre ? en psykolog elelr min fast lege? aldri gått hos psykolog før.. :S

woow sitter jeg og diskuterer med meg selv??

jeg og hadde ei fæl ungdomstid.. var veldig sjenert og asosial..

men nå er jeg ekstremt utadvent :)

vet du hva.. jeg skulla gjerne hatt msn addressen din, men det som er her at skriver du den så kan ikke du slette den her ettepå :P

tror bare vi har masse og snakke om.. kjenner meg sååå ijen..

det du fortalte om bilen med.. har ikke lappen, (prøvt 3 ganger, men ijen.. adhd ;)

men jeg kan feks sitte og se en serie på tv, så kommer reklame. og kan glemme hva jeg såg på.. ofte jeg bare må vente til reklamen er over så jeg finner det ut.. hehe

jeg har slitt hele livet.. mine lærere ga meg opp på barneskolen, slutta gi meg lekse det var så gale..

så las min stefar om adhd på internett og kjente ijen alt..

så han ringte psykologen og spurte om han kunne utrede meg..

:)

Gjest Gjest_sue_*
Skrevet

glemte og si at jeg og hater øyekontakt noe sinnsykt.. klarer det bare ikke uansett sammanheng..

Skrevet
glemte og si at jeg og hater øyekontakt noe sinnsykt.. klarer det bare ikke uansett sammanheng..

Hehe ja du høres akkurat lik ut :) eneste er vel at jeg ikke er sikker på dette fordi jeg ikke har hatt noe særlig "adhd" problemer på skolen, som å ikke klarer lekse osv.. veit ikke om det er alle som er sånn?? var ikke skoleflink, men var ikke en av de jeg kunne sammenligne meg med som adhd gruppa... men det rare er at jeg føler meg sånn nå... merkelige saker...

hvor gammel var du egentlig?:) for skjønner jo at mange finner ut av dette i voksen alder..

Skrevet

er forskjellige grader på adhd.. noen kan ha d i liten grad, og andre i større grad..

det er vell en slags medfødt "hjernefeil"

men er mange det kan ta flere år med før de finner ut av det..

jeg fikk diagnosa når jeg var 19 år.. blir 26 i år..

men burda egentlig fått den for maaaaange år siden ;)

er du hissig av deg forresten?

og hvordan er du og snakke for deg? om jeg brenner for noe, så klarer jeg ikke forklare til folk hvorfor på en måte.. kan ikke diskutere med folk..

som feks.. jeg stemmer frp, og vet hvorfor..

men spør folk meg hvorfor så klarer jeg absolutt ikke forklare litt engang.. det bare stopper opp, og jeg får nesten ont i hode.. hehe

Skrevet
er forskjellige grader på adhd.. noen kan ha d i liten grad, og andre i større grad..

det er vell en slags medfødt "hjernefeil"

men er mange det kan ta flere år med før de finner ut av det..

jeg fikk diagnosa når jeg var 19 år.. blir 26 i år..

men burda egentlig fått den for maaaaange år siden ;)

er du hissig av deg forresten?

og hvordan er du og snakke for deg? om jeg brenner for noe, så klarer jeg ikke forklare til folk hvorfor på en måte.. kan ikke diskutere med folk..

som feks.. jeg stemmer frp, og vet hvorfor..

men spør folk meg hvorfor så klarer jeg absolutt ikke forklare litt engang.. det bare stopper opp, og jeg får nesten ont i hode.. hehe

jeg aner ikke :) får finne ut av det trur jeg..

hissig?? hehe jaaa.... er veldig hissig av meg. jeg kan bli så sint på så lite at jeg bare står å rister, særlig på "døde" ting. som data, tv, mobil osv.... og beste medisinen er ¨hive det så hardt i veggen... merkelig nok... slår stadig neven inn i dataskjermen, men veit jo det ikke hjelper... men blir hissig for alt..

akkurat som å høre meg.. om jeg brenner for noe, f eks hater jeg dyremishandlere, så blir det sånn at jeg har så veldig mye jeg skulle sagt så veldig fort å så veldig sint, at jeg ender opp med å bare ha stått å stammet å frest til motparten uten å egentlig fått sagt alt det fantastiske jeg hadde oppi hodet mitt..

jeg stemmer også frp, og har prøvd å fått forklart folk hvorfor, jeg skjønner liksom hvorfor ingen rundt meg gjør det, men argumenta mine er i hodet, men kommer ikke ut på tunga..

elsker å diskutere med folk, men jo mer jeg brenenr for det, jo mer ivrig blir jeg, å jo værre går det...

Skrevet

hahahaha leeer...

helt lik meg.. bare dataen er litt treg så sidder jeg og brøøøler og slår i dataen.. samme med mobilen.. stakkar mobilen min sier jeg bare.. heheheh

jeg og haaater dyremisshandling..

såg noe på tv endag om en slange som ble mata ei levande kanin til.. jeg blei dritforbanna, og typen spurte hvorfor for det var jo i slangens natur å spise den.. jeg blei bare sur på han fordi jeg ikke fikk til å diskutere.. så ble det den krangelen.. heheheh

Skrevet
hahahaha leeer...

helt lik meg.. bare dataen er litt treg så sidder jeg og brøøøler og slår i dataen.. samme med mobilen.. stakkar mobilen min sier jeg bare.. heheheh

jeg og haaater dyremisshandling..

såg noe på tv endag om en slange som ble mata ei levande kanin til.. jeg blei dritforbanna, og typen spurte hvorfor for det var jo i slangens natur å spise den.. jeg blei bare sur på han fordi jeg ikke fikk til å diskutere.. så ble det den krangelen.. heheheh

trur jeg så noe av den delen jeg også, men skrudde over, ville ikke se..

godt det er flere enn meg som tilter på døde ting:P og at jeg har fått litt klarhet i detta hvertfall.. og du høres jo akkurat ut som meg, så da kan det hende jeg får en "god unnskyldning" til å ha vært som jeg er :P

Skrevet
trur jeg så noe av den delen jeg også, men skrudde over, ville ikke se..

godt det er flere enn meg som tilter på døde ting:P og at jeg har fått litt klarhet i detta hvertfall.. og du høres jo akkurat ut som meg, så da kan det hende jeg får en "god unnskyldning" til å ha vært som jeg er :P

ååh det var d beste med å få diagnosen.. endelig en forklaring liksom :)

har registrert meg her, men får ikke til og gjøre noe når jeg logger på :(

Skrevet
ååh det var d beste med å få diagnosen.. endelig en forklaring liksom :)

har registrert meg her, men får ikke til og gjøre noe når jeg logger på :(

ja... men er litt redd for "nederlaget" om det ikke er det jeg har... :( hadde vært så godt med en forklaring på hvorfor jeg er så fordømt glemsk , å "sliten" å sint.

er ikke noe kløpper på data, så jeg veit ikke...:S du får sende en pm om du får gjort det:)

Skrevet
ja... men er litt redd for "nederlaget" om det ikke er det jeg har... :( hadde vært så godt med en forklaring på hvorfor jeg er så fordømt glemsk , å "sliten" å sint.

er ikke noe kløpper på data, så jeg veit ikke...:S du får sende en pm om du får gjort det:)

skjønner.. veeeldig godt :(

men noe er galt med deg vertfall (hehehehe ikke ta d på feil måte.. ;) )

jeg kjenner meg ijen i absolutt alt du sier så tror nok det er det du har..

la deg til som venn jeg :) tror jeg.. hehehe..

men må dra på jobb jeg nå ;)

om der er internett så snakkes vi vell mer :)

Skrevet
skjønner.. veeeldig godt :(

men noe er galt med deg vertfall (hehehehe ikke ta d på feil måte.. ;) )

jeg kjenner meg ijen i absolutt alt du sier så tror nok det er det du har..

la deg til som venn jeg :) tror jeg.. hehehe..

men må dra på jobb jeg nå ;)

om der er internett så snakkes vi vell mer :)

bare jeg får svar på noe så:) har ikke lagt meg til som venn du nei... hehe.. prøv en gang til :)

Gjest sue84
Skrevet
bare jeg får svar på noe så:) har ikke lagt meg til som venn du nei... hehe.. prøv en gang til :)

det får du helt sikert :)

bare kontakt en lege og spør hvem du kan snakke med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...