Pasjonsblomst Skrevet 23. februar 2010 #1 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Jeg kom sjokkerende nok over følgende dagbok: http://www.desi.no/forum/forum_posts.asp?TID=3734& Det er en norsk pakistansk jente på 25 år, bosatt i Norge, som forteller.... og jeg blir bare helt og mest av alt . Nå føler jeg sinnsykt behov for å diskutere, dybdykke i emnet osv osv.. ble så berørt av dette kjenner jeg. Jeg har tusen ting jeg lurer på: Føler norsk pakistanske jenter seg undertrykte? Hvor er kvinnene når mennene er på "cafe" hele kvelden og spiller kort? (helt seriøst, har de en "syklubb" de også, eller er de hjemme og vasker huset- sånn satt på spissen) Føler meg rent "rasistisk" når jeg tenker på visse menns kvinnesyn... tenker da på den gruppen menn som omtaler kvinner for horer og ser ned på "svake" kjønn... Vel, jeg ser jo helst bare ned på den forbanna ukulturen som finnes der ute. Og jeg får lyst å kjempe for kvinners rettigheter, for at norskpakistanske jenter (og andre) i Norge skal tørre mer, si ifra, ta avstand osv osv.... Veldig rotete innlegg... noen andre med sterke meninger om saken? Gjerne mer opplyste om meg? Evnt tips om sider jeg kan lese for mer info/diskusjon? Hilsen en lettere sjokkert (vet ikke hvorfor egentlig, jeg vet jo verden er grusom innimellom) jente.... Endret 23. februar 2010 av Aurelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #2 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg kom sjokkerende nok over følgende dagbok: http://www.desi.no/forum/forum_posts.asp?TID=3734& Det er en norsk pakistansk jente på 25 år, bosatt i Norge, som forteller.... og jeg blir bare helt og mest av alt . Nå føler jeg sinnsykt behov for å diskutere, dybdykke i emnet osv osv.. ble så berørt av dette kjenner jeg. Jeg har tusen ting jeg lurer på: Føler norsk pakistanske jenter seg undertrykte? Hvor er kvinnene når mennene er på "cafe" hele kvelden og spiller kort? (helt seriøst, har de en "syklubb" de også, eller er de hjemme og vasker huset- sånn satt på spissen) Føler meg rent "rasistisk" når jeg tenker på visse menns kvinnesyn... tenker da på den gruppen menn som omtaler kvinner for horer og ser ned på "svake" kjønn... Vel, jeg ser jo helst bare ned på den forbanna ukulturen som finnes der ute. Og jeg får lyst å kjempe for kvinners rettigheter, for at norskpakistanske jenter (og andre) i Norge skal tørre mer, si ifra, ta avstand osv osv.... Veldig rotete innlegg... noen andre med sterke meninger om saken? Gjerne mer opplyste om meg? Evnt tips om sider jeg kan lese for mer info/diskusjon? Hilsen en lettere sjokkert (vet ikke hvorfor egentlig, jeg vet jo verden er grusom innimellom) jente.... Det skremmende er at du føler deg rasistisk når du tenker på visse menns grusomme kvinnesyn! Hvordan kan du tro det?? Rase har ingenting med saken å gjøre overhodet, og jo fortere du kvitter deg med de holdningene om at du er rasistisk om du vil kjempe for kvinners rettigheter uansett, jo bedre. Du skal aldri finne deg i kvinnediskriminering uansett, og hersketeknikker som rasist-beskyldninger skal du bare avfeie som det det er, hersketeknikker for at menn skal få fortsette å diskriminere kvinner. Man skal aldri være passiv og tåle urett som man tror ikke vil ramme en selv: First they came for the communists, and I did not speak out—because I was not a communist; Then they came for the trade unionists, and I did not speak out—because I was not a trade unionist; Then they came for the Jews, and I did not speak out—because I was not a Jew; Then they came for me—and there was no one left to speak out for me. Pastor Martin Niemöller (1892–1984) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 23. februar 2010 #3 Del Skrevet 23. februar 2010 (endret) Jeg har kjent mange pakistanere opp igjennom livet. Det fordi jeg gikk på en skole, en meget bra en, hvor de fleste var pakistanere. De eier ikke skrupler!! Nå generaliserer jeg, men fytti faen så snevnre de er, og de er primitive. De minner meg om dyr. Leste litt fra desi.no. Historien er jo helt vill. Pakistanere tenner på døtrene sine, voldtar dem, kuer dem, slår dem, bedriver psykisk terror med dem, og sånn går lista. Ikke rart de setter handicappede barn til verden, når man må gifte seg med et familiemedlem? Stakkars jente... Det er vel nå vi alle skjønner at denne kidnappede Faiza ikke er kidnappet, men reiste vekk av egen fri vilje. Skjønner henne jævlig godt. Jeg husker denne skolen jeg gikk på i et år. en privatskole. Flere av de norske jentene ble sammen med en pakistansk gutt. De hadde de dyreste bilene, gull og diamanter, og cruiset rundt i de harry bilene sine. De sto midt i norge og snakket punjabi/urdu til alle døgnets tider. De var født her, mange av dem, men evnet ikke å inrette seg det norske samfunn. De hatet i grunn norske personer, så at de fant seg en norsk kjæreste var kun for lek. Nei, uff... Hvorfor bor folk her når de ikke liker vår kultur? For dem er det faktisk ikke så farlig å bo i pakistan. Så hvorfor flytter dem ikke tilbake? mange av de eldre er uføretrygdede, samtidig som de driver selskaper og virksomheter nede i pakistan. Mange mener det er dop de selger, siden de har så mye penger. Det er nok det og, men også at de driver firmaer i hjemlandet sitt. Buhu, så syke de er da... Endret 23. februar 2010 av Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
livesen Skrevet 23. februar 2010 #4 Del Skrevet 23. februar 2010 dagboken var rystende lesning . Jeg reagerte og på at hun fikk råd om å lese i koranen så ville nok alt bli bra . heldigvis fikk hun bedre råd og . Når det er sagt så er dette et tilfelle av incest , som og kunne skjedd en norsk jente . det som nok ikke hadde skjedd en norsk jente er å bli sendt til pakistan å tvangsgiftet til en gammel gubbe . Jeg håper heller ikke en norsk jente hadde holdt ut dette uten å anmelde p.g.a familien ære . (På den anen side er kanskje jenta både født og oppvokst i norge) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #5 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg har kjent mange pakistanere opp igjennom livet. Det fordi jeg gikk på en skole, en meget bra en, hvor de fleste var pakistanere. De eier ikke skrupler!! Nå generaliserer jeg, men fytti faen så snevnre de er, og de er primitive. De minner meg om dyr. Leste litt fra desi.no. Historien er jo helt vill. Pakistanere tenner på døtrene sine, voldtar dem, kuer dem, slår dem, bedriver psykisk terror med dem, og sånn går lista. Ikke rart de setter handicappede barn til verden, når man må gifte seg med et familiemedlem? Stakkars jente... Det er vel nå vi alle skjønner at denne kidnappede Faiza ikke er kidnappet, men reiste vekk av egen fri vilje. Skjønner henne jævlig godt. Jeg husker denne skolen jeg gikk på i et år. en privatskole. Flere av de norske jentene ble sammen med en pakistansk gutt. De hadde de dyreste bilene, gull og diamanter, og cruiset rundt i de harry bilene sine. De sto midt i norge og snakket punjabi/urdu til alle døgnets tider. De var født her, mange av dem, men evnet ikke å inrette seg det norske samfunn. De hatet i grunn norske personer, så at de fant seg en norsk kjæreste var kun for lek. Nei, uff... Hvorfor bor folk her når de ikke liker vår kultur? For dem er det faktisk ikke så farlig å bo i pakistan. Så hvorfor flytter dem ikke tilbake? mange av de eldre er uføretrygdede, samtidig som de driver selskaper og virksomheter nede i pakistan. Mange mener det er dop de selger, siden de har så mye penger. Det er nok det og, men også at de driver firmaer i hjemlandet sitt. Buhu, så syke de er da... Du treffer VELDIG godt med det du skriver. Det ER jo faktisk slik. Synd at det er så få som forstår dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #6 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg har kjent mange pakistanere opp igjennom livet. Det fordi jeg gikk på en skole, en meget bra en, hvor de fleste var pakistanere. De eier ikke skrupler!! Nå generaliserer jeg, men fytti faen så snevnre de er, og de er primitive. De minner meg om dyr. Leste litt fra desi.no. Historien er jo helt vill. Pakistanere tenner på døtrene sine, voldtar dem, kuer dem, slår dem, bedriver psykisk terror med dem, og sånn går lista. Ikke rart de setter handicappede barn til verden, når man må gifte seg med et familiemedlem? Stakkars jente... Det er vel nå vi alle skjønner at denne kidnappede Faiza ikke er kidnappet, men reiste vekk av egen fri vilje. Skjønner henne jævlig godt. Jeg husker denne skolen jeg gikk på i et år. en privatskole. Flere av de norske jentene ble sammen med en pakistansk gutt. De hadde de dyreste bilene, gull og diamanter, og cruiset rundt i de harry bilene sine. De sto midt i norge og snakket punjabi/urdu til alle døgnets tider. De var født her, mange av dem, men evnet ikke å inrette seg det norske samfunn. De hatet i grunn norske personer, så at de fant seg en norsk kjæreste var kun for lek. Nei, uff... Hvorfor bor folk her når de ikke liker vår kultur? For dem er det faktisk ikke så farlig å bo i pakistan. Så hvorfor flytter dem ikke tilbake? mange av de eldre er uføretrygdede, samtidig som de driver selskaper og virksomheter nede i pakistan. Mange mener det er dop de selger, siden de har så mye penger. Det er nok det og, men også at de driver firmaer i hjemlandet sitt. Buhu, så syke de er da... Kanskje det mest skremmende er hvordan disse norske jentene ydmyker seg selv ved å være sammen med disse guttene som har null respekt for dem som mennesker, de ser på dem bare som verdiløse horer, og som "tømmestasjoner" frem til de skal gifte seg med en ren jomfru. Disse jentene er jo som regel oppvokst i likestilte norske hjem og så lar de seg misbruke av de mest ekstreme kvinneundertrykkerne. Det er tragisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 4. mars 2010 #7 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg vil si noe, med bakgrunn i 7,5 år m norsk/pakistansk samboer... Som forøvrig behandler seg selv, meg, og resten av verden med respekt og folkeskikk; jeg har merket meg så stygge de er mot hverandre. Man kan si hva en vil om at de er kjipe mot normenn, men gang alt med 10 og regn ut selv hvor kjipe de er mot sine egene , innad. Ære? Hvor ble det av den? Stakkars jente. Kjente ei som jeg holder meg unna, jeg oppdaget mer og mer og røde flagg slo meg nesten i hodet. Min sambo sa faren hennes er gal...Og jeg vil ikke finne det ut selv. Tar hans ord for det. Det er ikke å være stygg, det er bare å passe på sin egen buissniss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 4. mars 2010 #8 Del Skrevet 4. mars 2010 (endret) Kanskje det mest skremmende er hvordan disse norske jentene ydmyker seg selv ved å være sammen med disse guttene som har null respekt for dem som mennesker, de ser på dem bare som verdiløse horer, og som "tømmestasjoner" frem til de skal gifte seg med en ren jomfru. Disse jentene er jo som regel oppvokst i likestilte norske hjem og så lar de seg misbruke av de mest ekstreme kvinneundertrykkerne. Det er tragisk. Ja, det er tragisk. Man har disse norske jenter som er så selvutslettende at de begynner å gå med pakistansk nasjonaldrakt, lærer seg urdu, konverterer til islam. Også videre. Alt det, for ingenting. Ikke at jeg hadde gjort det for en million, eller mer en gang, men... jeg har merket meg så stygge de er mot hverandre. Man kan si hva en vil om at de er kjipe mot normenn, men gang alt med 10 og regn ut selv hvor kjipe de er mot sine egene , innad. Ære? Hvor ble det av den? Haha, ja du får sagt det. De baksnakker hverandre, dolker hverandre i ryggen og hele pakka. Nei, de har ikke mye ære. Endret 4. mars 2010 av Snasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå