Gå til innhold

Morsom utdritning?!


Tilde

Anbefalte innlegg

Hat er et sterkt ord, enig i det. Likevel er det det første ordet som faller meg inn når jeg ser hvordan noen av dere gang på gang starter parodier på en bestemt brukers dagbok eller tråder. Kanskje harselering er et bedre ord?

Hvorfor kan ikke en bruker starte på nytt uten å ha så mange gamle saker å drasse på? Eller er det dere som drasser på dem?

Kall meg partisk om dere vil. Det nytter ikke for meg å si noe annet likevel, og jeg kan ikke fortelle dere hva som skjer utenfor deres synsvidde.

Det jeg gjør er å spørre dere hvorfor dette skjer. Og ber dere tenke dere om. Om det gjør meg partisk, javel, det kan jeg leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Adina Madeleine

Så svar meg da på bare én ting:

Hvorfor modereres det ikke likt når andre brukere blir harselert med, det være seg fra denne brukeren eller andre?

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å stille spørsmål når noe skurrer uten at man blir bitt hodet av eller moderert bort. Jeg liker ikke at det til tider blir dem som roper høyest her inne som automatisk får den oppmerksomheten de kanskje søker.

Det skal både modenhet og et reflektert sinn til for å kunne balansere både spøk og alvor i sine mest ekstreme utforminger. Bare en person som er dønn ærlig overfor seg selv klarer det. Eller verdens største løgner.

Uansett hvor man legger seg på denne aksen - stille og rolig midt på eller ekstremt på humor-/alvorsiden - så ligger det i menneskets natur å tolerere motkommunikasjon på samme "nivå".

De som ikke klarer dette trenger hjelp av moderator. Og det bør gjelde samtlige brukere her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harselering over andres innlegg, er det det samme som å stille spørsmål?

Fikk dere ikke til og med en egen tråd der dere kunne stille spørsmål? Og misbrukte den?

Vel..natta dere, jeg må sove et par timer ..zzzzzzz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harselering over andres innlegg, er det det samme som å stille spørsmål?

Hvis dere ser etter så har de fleste opplevd å ha blitt harsellert med. Minnie/Mae også av hennes 'medhjelpere'. Dette er vel noe man må regne med?? At en bruker som har skrevet ganske mange av innleggene totalt blir harsellert med mer enn andre er vel også ganske naturlig. Spesielt siden vedkommende skriver ganske utfyllende og detaljrike innlegg.

Fikk dere ikke til og med en egen tråd der dere kunne stille spørsmål? Og misbrukte den?

AT det i hele tatt ble laget en slik tråd er jo litt rart. At den ble misbrukt kan diskuteres - veldig mange spørsmål ble hvertfall ikke besvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den tråden du omtaler, Hege, var en vits. Fra begynnelse til slutt. Jeg trodde poenget ved å stille spørsmål, var å få svar. Spørsmålene som ble stilt i den tråden var høyst berettigede; både de kritiske og de "snille". Det skal i rettferdighetens navn sies at det var M som ba om å få opprettet den tråden, og hvis det var noen som misbrukte den - ja, så var det vel M selv. Man kan da ikke oppfordre folk til å stille en spørsmål, for så å nekte å svare? Selvfølgelig blir det tull av slikt. Hva hadde M forventet? At hun skulle få spørsmål om lakener og hårlakk? I såfall burde dette vært presisert da tråden ble opprettet.

Hege skrev:

Harselering over andres innlegg, er det det samme som å stille spørsmål?  

Her er det nok du som blander kortene noe. Ja, det ble opprettet tråder hvor det ble harselert over ting som helt klart hadde med Ms forfatterskap å gjøre, men det ble også stilt berettigede spørsmål til M som hun oppfattet som hets.

Hadde det vært en annen bruker enn M dette hadde handlet om, ville jeg ha forstått reaksjonen hennes. Men M har ført en meget aktivt og høyt profilert tilværelse her på KG, hvor hun selv her vært kritisk, nedlatende og uforskammet. Adina nevnte noen grupper som har fått føle Ms holdninger i form av sviende ordelag. For ikke så lenge siden svarte hun slik i en tråd: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...=46803&start=15

I og for seg helt greit, men da må man også tåle tilsvarende tilbake. Jeg forventer ihvertfall at reglene her inne på KG er like for alle. Det vil jeg si er et minimumskrav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei!

Jeg er så forbannet lei denne barnhagementaliteten enkelte viser.

Jeg er ikke noe fan av brukere som slenger rundt seg med spydigheter, ser ned på andre og prøver å etablere en fantasiverden som er så altfor gjennomsiktig. Bare så det er sagt.

Men jeg er like lei av alle dere som tydeligvis ikke har noe bedre å foreta dere enn å drite ut eller parodiere de dere ikke liker!!! Dere som bare klager over andre brukere hele tiden. Eller klager over for mye moderering eller manglende moderering.

Herregud, dere beskylder alle nye brukere for å være en spesiell person. (Yes, jeg blir sikkert beskylt for det selv.) Til tross for at enkelte av dere har skiftet nick noen ganger selv......

I et innlegg ovenfor her skriver en bruker at hun synes det er usaklig og ondsinnet at enkelte legger ut informasjon om seg selv som ikke er sanne, - og så har hun fantasidagbøker selv... Og historiene er ikke engang gode parodier, - de er stort sett bare dårlige kopier av en annens fantasi-dagbok! :roll:

Dere hyler og skriker om denne brukeren.

Ser dere ikke at dere opptrer på samme måte selv?

Jeg er ikke morgengretten akkurat nå, - jeg er faktisk skikkelig dritlei!

Grow up! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Lovinda ulogget
et innlegg ovenfor her skriver en bruker at hun synes det er usaklig og ondsinnet at enkelte legger ut informasjon om seg selv som ikke er sanne, - og så har hun fantasidagbøker selv... Og historiene er ikke engang gode parodier, - de er stort sett bare dårlige kopier av en annens fantasi-dagbok!  

Hva vet du om det? Vet du med sikkerhet at den dagboken du refererer til (min, regner jeg med) er fiktiv? Vet du med sikkerhet at jeg, med enkelte modifikasjoner, ikke lever det livet jeg beskriver? Nå gjør du akkurat det samme selv som du beskylder andre for å gjøre.

En ting til; hvis tråder av dette slaget irriterer deg så enormt, hvorfor gidder du i det hele tatt å svare på nettopp en slik en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kikker over denne tråden nå og ser på det som skjedde i natt er det lett å se hvorfor jeg ikke bør delta i diskusjoner her ute i forumet. Jeg sitter av naturlige grunner på informasjon jeg ikke kan bruke her, og dermed blir det vanskelig å diskutere.

Bruker-Hege bør legge inn årene for godt, uten tvil. På tide å ta selvkritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å gjøre seg morsom på andres bekostning?

Gjør meg noen tanker om det for tiden...  :roll:  

Har nemlig lært hjemme og på skolen at det ikke er særlig fint.

I skolen jobber vi hardt mot mobbing.  

Men så er det dagens nye humor da...spydigheter,sarkasmer,parodier... Utdritning er den nye sporten.

Hvor ofte har jeg ikke hørt " Men det var jo bare for løye.." fra en ung pode som beviselig har tråkket over streken verbalt.

En blir tøffere og tøffere i kjeften.

Tåler man det ikke, er man ei pingle som tar segselv for høytidelig.I skolen lærer vi at det er "offeret" som setter grensen uansett.

Ta f.eks. det som blir pariodert i en viss dagbok..

Er dette mobbing eller moro?

Hva sier dere?

Er det kult?

Hvor går grensen?

Mange mot en,er ikke det feigt?

Kanskje min gamle barnelærdom er heeeelt på jordet?! :roll:

*kremt*

Dette var det opprinnelige innlegget, og såvidt jeg ser det så dreier det seg om generell mobbing. Dagboka er (slik jeg ser det) et eksempel.

Hva med og prøve og diskutere saklig, istedet for og la det bli nok en person debatt som ender med slettet tråd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere allerede har fått svart på hvitt hvem denne tråden egentlig handler om, så kan jeg igjen si at

Som man reder - ligger man

Det gjelder Minnie/ Mae, meg selv og alle andre!

DET utgangspunktet har jeg. Jeg tar konsekvenser av hva jeg sier og gjør og sier om mitt privatliv her. Om noen stiller spørsmål ved meg og mitt liv som jeg forteller om.- så er det min feil og jeg må svare for meg. Hvis jeg innlemmer KGforumet i mitt liv.

Å skylde på oss onde brukere blir for meg (unnskyld uttrykket) idiotisk.

Vi har skylda for at vi støter ut henne ? Se på visningstallene på hennes dagbøker,- se hvor mange som faktisk ER inne på sidene hennes og leser begjærlig. Og hun har jaggu mange fans og.

De fleste andre her har ikke den fokusen.

Jeg har selv følt meg mobbet av Minnie/Mae og har tidligere forlatt KG pga henne og hennes disipler. Jeg orker ikke å bli forfulgt og slengt dritt til bare fordi jeg er meg. Jeg har heller aldri begynt å gjøre noe galt med disse personene, men misforståelser og dårlig kommunikasjon kan gjøre de verste ting. Derfor har jeg alltid blitt sett på som "anti-Minnie" og "gjengmedlem, jfr. Dundregjengen...... Det er helt utrolig hva visse fant på og jeg var DRIT lei!

Er man slik at man vil "ta over og rule forumet" og skape en glamorøs og interessant men dog spydig person her med en skikkelig attitude, så må man ta konsekvensene av det. Minnie har heller ikke vært eksemplarisk.

Det er urettferdig at vi blir beskyldt for å ha mobbet vekk Minnie, mens de gangene flere mener at HUN har vært årsak til at flere medlemmer har glidd bort, så er det ALDRI hennes feil. Åneiiidah!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :evil: :evil: :evil: :evil:

MarianneE : tror de fleste her gjør tråden til det det er. Sorry, men måtte bare få dette ut.

JEG vil i allefall ikke føle noen skyld her. Visse har gjort meg altfor mye tull!

Normal høflighet og folkeskikk er et minstekrav for å kunne oppføre oss godt her. Mobbing og drittslenging kan man holde seg gode for, men jeg skjønner godt at folk tar igjen for noe de synes er pyton gjort!

Jeg gidder ikke vende det andre kinn til - så barnslig er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er synd hvis denne diskusjonen får noen brukere til å gi seg. Det gjelder deg også, Hege.

Jeg synes det er synd at alt som har skjedd har gjort at noen har oppfatninger som kommer frem i denne tråden.

Men jeg vil si:

ALLE brukere her kan gi en moderator et tips om de føler at det er noe som går over streken. Noen av oss oppfatter ting slik, andre sånn - og dermed har vi ulike grenser. Derfor kan det noe oppfatter som "hat" - være en "trøkk man må tåle" for andre.

Trivsel er viktig på KG. Det synes jeg alle skal ta til etterretning.

Hjelper det, så hamre løs på moderatorene - for all del. Men jeg tror mange kan gå litt i seg selv også. Og kanskje i dag er dagen da man skal se litt fremover, glemme det bak seg - og huske at du som bruker faktisk kan påvirke. Og da snakker jeg om at hver og en av oss har et ansvar.

Ja, vi som moderatorer har også et ansvar - sammen med dere brukere. Men vi har et liv utenom, og er ikke er 24/7. Husk det, og vær så snill å gi et tips om det er noe vi skal kikke nærmere på.

Jeg skal ikke si så mye mer - annet enn at vi skal diskutere sak - gjerne moderatorer - humor og andre ting i denne tråden - men enkeltbrukere skal stadig ikke diskuteres, hverken enkeltmoderatorer eller enkeltbrukere. Da må jeg stenges tråden. Og det vil jeg nødig, dette er en viktig diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlegget mitt dreier seg om mobbing.

Jeg ser mye av det i hverdagen og jobber mot det.Så er jeg her på KG da,leser litt her og litt der,og ser noe som jeg(og flere med meg) oppfatter som mobbing... Blir litt skuffet.

Om brukeren som blir mobbet er fiktiv eller ikke, driter jeg egentlig i.For meg er det prinsippet...

Jadda,jadda, så morsomt atte.

Jadda,jadda,h*n har selv sagt det og det.

Det interesserer meg i grunnen ikke..

Noe skal en tåle,litt selvironi skal en ha,men det jeg har sett her er ikke ok i mine øyne.Harselering over tid er mobbing,og vi er ikke 13 år lengre.

En slik norm som har bredt seg nå har vi ingenting å vinne på.Grensene forskyves. I det virkelige liv hadde vi nok ikke vært så tøffe i trynet som enkelte brukere velger å være her.Jeg snakker ikke bare om mobbing av en bruker, det var bare et eksempel på ting jeg reagerer på her inne,frekke nedlatende svar fra gjester en annen..

Forventet å få de svarene jeg fikk, men noen var ikke helt de jeg var på jakt etter... Jeg var ikke ute etter å starte en diskusjon om en bruker.Men synes at at alle fortjener en ny sjanse.

Jeg håper som Tusenfryd sier at mange kan gå litt i segselv, at hver og en har et ansvar for at vi skal ha det fint på KG sammen. Jeg synes det er et fint sted å være. :D

Utrolig mange koselige,spennende og oppegående mennesker her. Og om jeg er uenig med en bruker i en sak,eller mistenker en litt lettvint omgang med sannheten, så trenger jeg ikke være uvenner med eller gjøre narr av brukeren for det...

Jeg har egen ignoreringsknapp,men den funker ikke så godt mot visse ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Angående dette med "normal" reaksjon etter et dødsfall. Jeg synes nå det er like "merkelig" at en person etter et dødsfall sier til en person her inne at man ikke er den eneste med problemer, og at man ikke må nekte andre å skrive om sine problemer(eller noe i den duren)....eller at man påberoper seg å ikke bli "tilsnakket" fordi man er i sorg. Da kunne man vel holdt seg unna...eller forventer/tror man kanskje at alle her inne følger med i livet til vedkommende.. :o

Og bare for å si det; dette gjelder ikke et visst kvinnemenneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei' date=' vi skal ikke diskutere enkeltmoderatorer, men her var faktisk enkeltmoderatoren med på diskusjonen. :blunke:[/quote']

Og derfor skrev hun også om at hun hadde gått for langt og ikke klarte å skille bruker og moderator - en helt fair feil og unødvendig å bruke mot henne etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...