Gå til innhold

Morsom utdritning?!


Tilde

Anbefalte innlegg

Er det ok å gjøre seg morsom på andres bekostning?

Gjør meg noen tanker om det for tiden... :roll:

Har nemlig lært hjemme og på skolen at det ikke er særlig fint.

I skolen jobber vi hardt mot mobbing.

Men så er det dagens nye humor da...spydigheter,sarkasmer,parodier... Utdritning er den nye sporten.

Hvor ofte har jeg ikke hørt " Men det var jo bare for løye.." fra en ung pode som beviselig har tråkket over streken verbalt.

En blir tøffere og tøffere i kjeften.

Tåler man det ikke, er man ei pingle som tar segselv for høytidelig.I skolen lærer vi at det er "offeret" som setter grensen uansett.

Ta f.eks. det som blir pariodert i en viss dagbok..

Er dette mobbing eller moro?

Hva sier dere?

Er det kult?

Hvor går grensen?

Mange mot en,er ikke det feigt?

Kanskje min gamle barnelærdom er heeeelt på jordet?! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Donald Duck og Ole Brumm finnes ikke. Da kan jeg gjøre så mye narr av de jeg bare vil.

Forøvrig sa min ungdomsskolelærer til meg da jeg klaget over noe røff behandling: " Når man stikker hodet langr frem, må man selv ta konsekvensene Donpedro". Det er min barnelærdom, og han hadde rett. Slik er det her i livet når man ber om oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med beviselige virkelige personer?

Hva med en 12 år gammel gutt på 1.35, skoleflink og venneløs? Hva skal han tåle av "morsomme" kommentarer? Han stikker seg jo ut da...

Hvis alle bare skal sette seg på sin høye hest,felle dom over andre og si de får tåle steken,tann for tann osv., så driver vi en forgjeves kamp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stikke seg ut er ikke det samme som å aktivt be om oppmerksomhet. Er man tøff i trynet i det virkelige liv, må man tåle reaksjoner på sin oppførsel, da ikke alle vil like den. Reaksjoner er ikke det samme som mobbing pga utseende osv, som vel de fleste er imot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det morsomme er jo at det er mange av de som 'hyllet' denne ikke omtalte personen som også harsellerte med tema som hadde vært oppe i denne debatten .

Når det er sagt - skal spise sokkene mine om ikke Elvis står opp fra det døde igjen. Visste ikke at hun var en dame.

Jeg skjønner ikke hvorfor du legger skylden på brukerne Hege?? Tåler man ikke steken bør man ikke bli med på leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. jeg hater tråder som dette. På den ene siden blir jeg så gruelig nysgjerrig på hva folk snakker om. På den annen side regner jeg med det er noe som bør ligge, og prøver å beherske meg.

*sitter på fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG SNAKKER IKKE OM MOBBING!!!

Jeg snakker om feks. å gå svæææært utfordrende kledd; da må man kanskje forvente en og annen slangkommentar.

Er man rappkjefta og slenger dritt; må man tåle å få noe slengt tilbake.

Klager man på alt og alle; må man forvente å høre at man kanskje ikke er perfekt selv.

Slik er livet, slik er media og slik er KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing av barn og å ha det moro med voksne mennesker er to vidt forskjellige ting.

Jeg elsker den 2nye" humoren hvor det er lov å strekke ting langt.

Jeg ler med når det går utover meg selv og jeg ler når det går utover andre.

Å mobbe et barn pga personlighet, kropp osv, er selvsagt tabu og burde bekjempes.

Som DPs lærer sa; stikker man nakken langt ut, må man regne med at det er konsekvenser.

Har du IKKE lyst å bli omtalt, positivt, negativt eller på en morsom måte, så still deg i en krok og kom med små, forsiktige meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vakre vene dere, hvor lenge skal dere hate? Ja, jeg kaller det hat, for maken til forfølgelse da..

Jeg pleier ikke blande meg på denne måten men nå synes jeg virkelig dere bør la dette ligge. Det er dere som lager bråket nå, ikke en bruker som tre ganger har prøvd å starte på nytt. Det går ikke. Det går ikke fordi enkelte brukere, noen av dere i denne tråden også, ikke kan snu plata og gå videre.

Straks dere finner ut hvem hun er er hun dømt.

Hun har slettet sin dagbok. Nå har vi to tråder om dette. Denne begynte bra, men så kommer spydighetene. Uten at "hovedpersonen" har gjort noe annet enn å gi opp å skrive dagbok.

Gratulerer enda en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hege: skjerp deg!

Det er ETT innlegg som omtaler Mae/minnie osv osv her!

Gratulerer! Du viser gang på gang hvor du står og du er faen emg ikke mye nøytral!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå synes jeg du overdriver sterkt Hege. Jeg hater ingen, har ikke forfulgt noen og er svært saklig i denne tråden på generelt grunnlag.

Har selv blitt kallt grusom, ondsinnet, ondskapsfull, idiot osv av brukere her inne, men ingen moderatorer kom løpende da. Greit for meg; for som sagt-den som stikker hodet frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herre min hatt!

Hvorfor skal M (Milla, Minnie, Mae) ha spesialbeskyttelse??? Det er da vitterligen ingen andre her inne på KG som har moderatorer som passer på at andre ikke er "slemme" mot en til enhver tid?

Regner med at det er dagboken min det siktes til her inne. Hva vet dere om at den er fiktiv eller ikke? Kanskje er virkelig deler av den sanne, kanskje ikke, men hva vet dere om det? Kanskje er Disneyland bare et annet navn for mitt virkelige tilholdssted? Likevel har jeg fått pepper for den så det holder fra M og fanklubben. Jeg klager derimot ikke. Som Donpedro sier; stikker man hodet langt fram, får man også tåle en trøkk nå og da. Har man meninger, og da i de aller fleste tilfeller meget bastante sådanne, må man tåle at folk er uenige og gir motsvar.

Hat er et veldig sterkt ord, Hege, og jeg synes det er svært upassende av en moderator å beskylde brukerne her inne for å inneha denne følelsen. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg kan si med hånda på hjertet at jeg ikke hater M. Synes bare det er merkelig at hun påstår ting som umulig kan være sanne. Synes også det er usakelig og - ja, ondsinnet. Når man legger ut detaljerte opplysninger om seg selv og livet sitt, ting som med letthet kan sjekkes, og når disse viser seg å være omtrent like sanne som at griser kan fly - ja, da må man tåle at andre stiller kritiske spørsmål. Jeg mener ikke at man ikke skal tåle en spøk og en hvit løgn i ny og ne, men grensen bør gå ved alvorligere løgner - som dødsfall og liknende.

Det er slettes ikke synd på et menneske som få dager etter å ha offentliggjort sin enkestatus, klarer å engasjere seg med stor iver og glød i debatter her inne. Og ingen, ingen, skal komme her og fortelle meg at det er slik det fungerer når man mister noen man er glad i. Det er en traumatisk opplevelse, som ødelegger svært fundamentale ting inni en. Kanskje klarer enkelte å leve "som normalt" i perioder etterpå, men det er bare tilsynelatende. Og en annen ting; terapi fungerer slettes ikke slik det ble beskrevet. Ikke hvis det er hos en dyktig terapeut. Det fungerer ikke slik at man kan gå rett fra terapi til å diskutere gardinstoff. En slik samtale tapper deg for energi, og man har bare lyst til å legge seg under dyna på et mørkt rom og være i fred for omverdenen.

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sier meg enig med Barbie her. Veldig godt skrevet Anna!

Jeg syns det er synd at en så skrekkelig aktiv bruker som det hun var/er her inne, skal kunne få så mye makt, og samtidig ha retten til å bli så overbeskyttet av moderatorene som hun har blitt.

Men jeg skal ikke si noe her, sier man meningen sin blir man jo bare truet med å bli kasta ut, så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Jeg har ikke mye å si som ikke er blitt sagt før. Jeg syns jeg har gjentatt alt til det kjedsommelige. Men:

Nei, jeg syns IKKE moderatorene er "upartiske".

JEG har også blitt kalt det ene og det andre, men ingen moderatorer kom ilende til unnsetning.

JEG har blitt trent i (gjennom jobb, utdannelse) å se en sak fra opptil flere sider, men i denne ser jeg IKKE upartiskhet.

Skal det snakkes om mobbing, må det i DENNE saken ses på at andre brukere selv har følt seg mobbet av henne. Jeg har sett at andre har reagert på DENNE brukeren har kommet med svært ufine kommentarer om enkeltgrupper av mennesker og tildels svært grove generaliseringer (om f.eks. overvektige, alenemødre, mennesker i spesielle livssituasjoner). Heller ikke i disse tilfellene har moderatorene kommet de som følte seg krenket til unnsetning.

Det kan også oppfattes slik at denne spesielle brukeren harselerer og mobber andre mennesker som har gått/går i terapi, da dennes fremstilling ikke har det minste rot i noen virkelighet.

Det er høyst usaklig av moderator å være så partisk at andre får beskyldninger om "hat" rettet mot seg. Jeg kan ikke se at NOEN har uttrykt noe slik mot denne spesielle brukeren. Å stille spørsmål har aldri vært eller kommer aldri til å bli det samme som å hate.

Denne moderator-nøytraliteten har vist seg å være ikke-eksisterende. Det er ikke det minste merkelig at brukerne "spekulerer" ved en slik åpenlys unøytral praksis.

Adina M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...