Gå til innhold

Hvor lykkelig er du?


*Lavendel*

Anbefalte innlegg

Hvor fornøyd er du med livet? Samfunnet? Deg selv? Livet du lever?

Bare nysgjerrig, ettersom jeg ikke er særlig fornøyd og heller ikke særlig lykkelig....er det bare meg....som synes hverdagen er så slitsom at jeg glemmer å være glad for de små ting....?? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

folk har en tendens til å tro at jeg ikke er lykkelig, alenemor som jeg er.

Men jeg har ikke vært mer fornøyd med livet enn jeg er nå.

som Barbie sier, man kan aldri bli HELT fornøyd, men jeg ligger ganske høyt oppe på skalaen jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, selv lever jeg vel et vellykket liv med både mann og barn. Men på en skala fra 1 til 10 hvor 10 er best vil jeg si at jeg ligger på 2-3. Er svært lite fornøyd med det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg er faktisk ganske lykkelig :D Jeg har mine sorger og problemer (som alle), men jeg har også utrolig mye å være glad og lykkelig over.

Ikke minst at jeg er frisk. Fravær av smerte - bare det er grunn nok til å være lykkelig! Også har jeg noen veldig gode venner som jeg forguder (og som forguder meg :wink: ) og jeg har min nærmeste familie, med alle sine positive egenskaper og med sine feil, mangler og særegenheter!

Jeg har en jobb som gjør meg lykkelig, den er meningsfull, utfordrende og spennende, og jeg har helt utrolige kolleger og verdens beste sjef!

Jeg har det materielt sett bra, de tingene jeg ikke kan få, kan jeg drømme om, og drømmer er en fin ting!

Så, alt i alt, Jeg tror jeg er en god 9'er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi har litt for store forventninger til livet og det å være lykkelig. Kanskje jo bedre man har det jo mer kritisk blir man også.

Jeg har ikke noe å klage på - er frisk , har jobb , har leilighet og klarer meg bra - men samtidig kunne jeg ønske meg litt mer spennende oppgaver på jobb , har lyst til å bli forelsket - FÅ ET MER SPENNENDE LIV!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vi gleder og sorger... lykke er et valg av fokus.

Jeg er lyjkkelig, fordi jeg av natur legger mest vekt på og husker de positive tingene i livet mitt. Jeg prøver å huske å være takknemlig for livet mitt slik det er. For jeg er veldig veldig heldig!!

Kanskje er jeg mest heldig fordi jeg er født lykkelig og optimistisk.

Hadde jeg vært en katt hadde de sagt jeg hadde godt lynne. Og det gjør nok livet mitt enklere enn mange andres liv, selv om summen av sorger og gleder er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette er et spørsmål jeg sånn uten videre ikke kan svare på. Må nok tenke meg litt om. :blunke: Kommer tilbake til dette senere :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kunne tenke meg, men som jeg ikke har, er stort sett ting som kan kjøpes for penger.

DET må bety at jeg har alle de viktige tingene i livet, det er jeg utrolig glad for. Så på en skala fra 1 - 10? Langt oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske lykkelig.. som regel.

Som de fleste andre har jeg mine nedturer som kan vare i 1 time eller en uke. Noen ganger er jeg ulykkelig på jobben, men lykkelig hjemme.

For meg spiller det ingen rolle, så lenge jeg er fornøyd med hverdagen og lykkelig sammen med de jeg har rundt meg.

På en skala fra 1 til 10, så må det vel bli mellom 5 og 7 et sted. Og dette blir vel gjennomsnittet egentlig. På gode dagen kan det bli en 10-er, andre dager kan jeg dale helt ned på 3.

Men jeg er ytterst sjelden helt nede i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken tror jeg opptrer i små glimt - gjennom dagen, natten eller uka... Tror ikke man kan gå rundt å være 100% lykkelig til enhver tid. Da er det noe gale, tror jeg. Men om man klarer å få rett perspektiv på tilværelsen, tror jeg lykkeøyeblikkene kan opptre oftere..

Jeg er veldig fornøyd med min private situasjon, kunne ikke vært bedre! Jobben er jeg kjempefornøyd med. Jeg har ting å glede meg til, som ligger "på vent". Jeg har ting som jeg ikke er helt fornøyd med, og som jeg jobber med. Er frisk, har frisk familie, stort sett.

Fra 1-10 varierer jeg nok fra en 5`er til en 10`er, alt etter dagsform og perspektiv. Jeg har det kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken tror jeg opptrer i små glimt - gjennom dagen, natten eller uka... Tror ikke man kan gå rundt å være 100% lykkelig til enhver tid. Da er det noe gale, tror jeg. Men om man klarer å få rett perspektiv på tilværelsen, tror jeg lykkeøyeblikkene kan opptre oftere..

Kjempegodt skrevet!!

Jeg kan oppleve intense lykkeøyeblikk uten spesiell grunn; et barnefjes, et pent høsttre, syriner om våren, latter fra min kjære. Dessuten er jeg frisk og med snill familie. Generelt er jeg nok en 7'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Lykkefølelsen dukker opp i øyeblikket. Før forsvant den med en gang jeg kjente litt på den - nå er jeg blitt ganske god til sveve litt i den. Bare det er en bragd synes jeg. Legger jeg forholdene til rette - gjennom å sove nok, ikke ha for mye eller for ofte fylleangst - ikke være verken feig eller konfliktglad - da kommer de oftere, disse øyeblikkene. Fra 0 til 10 så er jeg ofter ti enn før. Generelt, i løpet av en uke - så veksler det mellom tallene 5 og åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimisme og livsglede holder meg på nivå 8-9-10! Er svært, svært sjelden nede i kjelleren- har vært der før, og det frister ikke til gjentakelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en skala fra 1-10 er jeg nok oppe på en god 8'er akkurat nå. Nygift, med fast jobb, gode venner, masse familie....og en pen bunke utgifter som drar det hele litt ned :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt er jeg lykkelig. Jeg har jo selvfølgelig mine dager, eller øyeblikk, som alle andre. Men jeg har ingenting å klage over.

Jeg trives godt på skolen. Har kjempegode skolevenninner. Så langt er alle eksamner bestått og jeg synes det er spennende det jeg leser nå.

Har en ekstrajobb jeg trives godt i. Er det samme som jeg utdanner meg til. Går godt overens med de fleste kollegaer og har en flott sjef. Lønna er også bra (utrolig mye bedre enn min forrige jobb..)

Har en familie jeg verdsette høyt. Er kjempeglad i familien og at de er der. Er der for meg. Og jeg stiller opp for dem.

Det samme med venner. Har ikke veldig mange venner, men noen få (4-5) ordentlige gode venner og ellers et passe stort nettverk. Vennene mine betyr mye for meg og de gjør livet mitt definitivt morsommere!!

Sist, men ikke minst er det kjæresten min, samboeren min, forloveden min. Godgutten min! Alltid lykkelig når jeg tenker på han. Som jeg elsker gutten min!

Så, ja jeg er lykkelig. Langt oppe på skalaen. Men for et par år siden trodde jeg aldri at jeg kom til å være på den øvre delen av lykkelig-skalaen.. Mye kan forandre seg på noen år.

Et par ting ved meg selv jeg fortsatt jobber med, men håper det kommer etterhvert.

Skal jeg si et tall på en skal fra 1-10 akkurat nå; ja, da blir det 9+! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lykkelig. Men slett ikke alltid gald. Det er to forskjellige ting. Men jeg kan også være blid og gald, men uten å være spesielt lykkelig den dagen.

Jeg lever et godt liv. Ja, det har mangler og feil - men minst en 7-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden ikke noe særlig - det meste går galt.

Jeg gjør alltid et eller annet feil, og når jeg prøver å gjøre det motsatte av hva som er feil, blir det feil da også. Og ingen vil fortelle meg hva som er rett, jeg får bare høre at jeg gjør feil. Det er fryktelig frustrerende å hele tiden få høre at noen er misfornøyd med meg, men samtidig ikke vil si helt konkret HVA vedkommende er misfornøyd med og ihvertfall ikke si HVORDAN jeg kan forbedre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...