Gå til innhold

fettsuging i tallinn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sue_*
Skrevet

Heisann..

skal til tallin og ta fettsuging på nedre del av mage om 2 uker. er det noen her som har jort det der og kan fortelle om resultatet?

kansje kansje har du før og etter bilder?

eller er her kansje noen som skal dit på samme tid som meg?

hadde vert supert om jeg fikk noe respons :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sue_*
Skrevet

er det virkelig ingen som har tatt fettsuging,eller vet noen som har jort det? :(

• 2 år senere...
Skrevet

heisann! Jeg har nettop kommet hjem fra Tallin og vil dele min opplevelse. Dette er et langt innlegg, men

før jeg dro ville hvertfall jeg lese alle mulig detaljer. Unskyld for skrive feil, men orker ikke bry meg om det nå! :laugh:

Jeg er ung og har alltid hvert veldig kraftig og alltid følt meg for stor.

Jeg sendte mail til Arne med bilder og fikk svar dagen etter. Prisen for

mage, sider, lår, knær og armer ble 18.300. Jeg har en veldig proposjonert kropp

så jeg er kanskje ikke den som egner meg best for en fettsuging, men jeg har rett og slett for mye over alt, og har slitt med det helt siden jeg kom ut av magen til mor.

Jeg og min mor kom ned til tallin en dag før operasjonen og da møtte Olga oss på flyplassen. Vi hadde bestilt massasje på viimsi hotel samme dag og vi kom jo for sent til den timen, men de var veldig greie så vi fikk timen. Kjempe deilig. Så spiste vi på resturangen på hotelet. Den skal være veldig ekslusiv men fy søren, det var ikke særlig godt. Tror det var litt sånn national mat og det var IKKE godt. Bestill hamburger eller noe i stedet i baren.

Så kom vi inn på klinikken (måtte være inne før 22.00) Så ville jeg bare få tiden til å gå så jeg sov med en gang. Jeg våknet 06.00 og prøvde å sove mer. så kom de inn med frokost til mamma klokken 09.00.

Jeg kunne jo ikke spise noe for man må faste 7 timer før operasjonen.

Klokken 11.30 kom kirurgen inn og tegnet meg opp. Han synes ikke jeg skulle ta så mye og jeg ble litt usikker om jeg skulle ta noe på magen. Jeg har ikke noe særlig mage. Det er mest armer og lår som er værst. Så jeg bare lot han bestemme. Stolte veldig på han.

12.00 ble jeg vist inn til operasjons hallen og kledde meg kliss naken og la meg på bordet. Da begynte alle nervene og komme. Ble veldig nervøs. Hun ene sykepleieren stakk en sprøyte i armen og sa good night, have a nice sleep. Så ble jeg dopa og sovnet. Så våknet jeg opp på operasons bordet når de kledde på meg den drakten og da var jeg helt borte og vinket til alle og smilte. Så husker jeg ikke mer.

Så våknet jeg opp på overvåknings rommet og der lå jeg og ristet i kanskje 20 min. Hadde så mange tårer på lager, men jeg turte ikke gråte. Synes det var litt tøft å våkne opp fra narkosen. Dette var det verste med hele turen synes jeg. Jeg fikk intravinøst saltvann og pain killers og alt mulig og jeg trodde det aldri skulle ta slutt. Jeg kjedet meg i hjel!!

Jeg var så utrolig kvalm og lå bare å prøve å puste. Lå der sikkert i 3 timer og så i taket og prøve å ikke kaste opp! Endelig kom mamma. Hun hadde gått ute i gangen og turte ikke å komme inn før nå. Det var deilig når hun kom. Til slutt skulle de trille meg inn til rommet. Endelig. Jeg reiste meg sakte opp og kastet opp med en gang. To sykepleiere hjalp meg opp og til rommet. Menst jeg trillet bort så jeg bare at det sprutet blo til alle kanter fra kneet. Det er helt normalt, men skummelt!

Når jeg kom til rommet la de meg ned i sengen men jeg måtte fort opp igjen å tisse. Når jeg kom til badet kastet jeg opp enda mer. Tror jeg ble kvalm av smerter og blod. Mamma var på rommet å passet på så de ikke tok bort middagen vår. Jeg var så sulten. Vi fikk brokoli pai og en brødskive. Jeg forventet jo ingen ting av maten fordi det er jo sykehus mat. Det er helt greit.

Så prøvde jeg bare å sove så mye jeg kunne, men jeg liker ikke å sove når jeg ikke trenger det så det var vel det jeg synes var værst. Å prøve å sove hele tiden uten å kunne bevege på meg.

Sykepleierene kom inn å sjekket meg veldig ofte og de er jo så søte. Ikke alle kunne like godt engelsk, men det var ikke noe problem og fortså hverandre. Klokken syv dagen etter kom kirurgen inn for å se på meg. Det var så mye surr med flybilletter så jeg måtte dra hjem dagen etter operasjonen for å rekke flyet.

Han synes det var greit å la meg gå.

Mamma måtte hjelpe meg å kle på meg og alt. Når vi gikk ned til taxien gikk det helt greit, men det er jo kjeempe vondt. Det værste er å sette seg ned og opp. Flyturen gikk fint. det er jo ikke så langt å fly. Når jeg kom hjem tok det en stund å gå opp trappene til leiligheten. De jeg bor med hjalp meg kjempe mye i går og det er jeg veldig glad for. Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis ikke de var der. Man MÅ ha noen som hjelper deg med alt du gjør. Gå på butikken, toaletett, lage mat og gi deg mobilen som stadig faller på gulvet. hehe.

Opplevelsen på Fertilitas var mye bedre enn forventet. Alle var så utrolig hyggelige og hjelpsomme.

Jeg tror ikke jeg noen gang hadde fått like god behandling i Norge. Jeg ble opperert av Dr Rein Adamson. Jeg ser jo ikke resultatene enda for det er bare 2 dager siden jeg ble opperert, men han virker utrolig flink! Han tok fettsuging på armer, mage , sider, lår og knær. Han tok til sammen 2,5 liter fett. Du kan sette 5 små solo flasker ved siden av hverandre for å se hvor mye det er. Har tok ikke så mye på magen, men mest på lår/knær.

Skal prøve å skrive når jeg ser resultatene. Håper dette var til hjelp for dere som tviler på Fertilitas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...