Jostein Løvetann W Skrevet 16. september 2014 #41 Skrevet 16. september 2014 Så flott&godt og høre at dere har lyst til å bli fosterforeldre, det er mangen der ute som trenger dere. Jeg selv havnet i et veldig veldig dårlig fosterhjem, hvor jeg ble boende i over 2 år uten at jeg fikk noe hjelp. Jeg var hos en enslig som praktisk talt brukte alle penga på alkohol og utnytta hver ei krone hun fikk for å ha meg. Hun psyket meg ned, og drakk og drakk...betalte ikke strømregninga feks så den ble stengt, husverten kom på døra å skjelde meg ut fordi halve husleia var ikke betalt osv... gidde vel egentlig faen i meg utenom når jeg feks havna inn på psyk osv, da sto hun på som bare pokker for å vise at hun var ei" god fostermor", huff når jeg tenker tilbake på det er det helt tragisk... Vet ikke hvorfor jeg tok det opp, men bare kom på det:/ Det er noen som faktisk får veldig dårlig oppfølgning når det gjelder fosterhjem osv, så jeg håper dere får en god saksbehandler som står på og hjelper både dere og barna så godt en kan. Det man bør tenke på før man evnt blir fosterforeldre er dette med barn med bagasje, dere har jo 2 små og dere må tenke dere godt om hva disse evnt kommer til å bli utsatt for. Nå kjenner jeg faktisk ingen som har blitt uheldige da(altså at barna dems har måttet lide for dette eller opplevd vonde ting)men alikevel bør man tenke seg veldig godt om, siden man har barn i huset fra før av. Ellers råder jeg dere til å bli med på kurs, informasjonsmøter, gjerne komme i kontakt med andre fosterforeldre slik at dere kan lære mer, høre om erfaring osv. Prøv å få mest mulig veiledning og hjelp som dere kan få. Og ellers være de foreldrene dere er:)Husk også på at når dere evnt får inn fosterbarn, så kan dere ikke snakke med andre(venniner, familie osv) om feks evnt problemer/vanskelige sitvasjoner osv, slik dere gjerne gjør med dine egne barn. Derfor er det viktig at dere for god oppfølging og nettverk dere kan bruke som hjelp og støtte. Barneværnet og urettferdigebehandlet barn trenger fler av slike som dere:)Masse lykke til Er det noen fosterforeldre her inne? Noe jeg har lurt på lenge er hvordan klare dere ha et barn hos dere uten at dere kan være 100% sikre på at barnet er tatt på rett grunnlag, og på tvilsomme retts avgjørelser? Er dere da skyldige i overgrep mot barn og foreldre? Og hvordan kan dere med den manglende oppfølging av barna dere har omsorgen for. Være sikre på at barn og biologiske foreldre får den oppfølging de lovmessig har krav på? http://www.youtube.com/watch?v=t2FRgI0f_40
Chloe- Skrevet 16. september 2014 #42 Skrevet 16. september 2014 Hva er greia med å legge ut samme innlegget tjue ganger?
Rainbow Skrevet 17. september 2014 #43 Skrevet 17. september 2014 Tråden er ryddet for spam. Rainbow81, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå