*Lillian* Skrevet 7. september 2003 #1 Skrevet 7. september 2003 Kjeder meg litt, så jeg tenkte jeg skulle høre med dere som har prøvd hasj, marihuana, weed o.l... Hvilke virkninger har dere hatt? Dere kan godt være anonyme om dere ikke ønsker å fortelle åpent, men det hadde vært interessant å høre hvordan forskjellig type mennesker reagerer på disse stoffene... Anyone? Lillian
Gjest Poirot Skrevet 7. september 2003 #2 Skrevet 7. september 2003 Jeg ble egentlig mest svimmel, jeg. Siste gangen ble jeg så svimmel at jeg tenkte: dette gidder jeg ikke mer. Og siden har jeg ikke røyket slike forbudte stoffer. Følte også at jeg tenkte litt saktere.
Silfen Skrevet 7. september 2003 #3 Skrevet 7. september 2003 Syns jeg ble deilig ør de fleste gangene. Men sist gang jeg røyka fikk jeg et snev av et eller annet. Klarte ikke å stå på beina eller snakke til de jeg var sammen med. Siden da har jeg ikke rørt det. Og det er en stund siden, før ungene kom så hvertfall 6 år.
Gjest Cruella Skrevet 7. september 2003 #4 Skrevet 7. september 2003 Prøvde hasj et par ganger i min spede ungdom. Kjente ikke noe spesielt, fristet derfor ikke til gjentagelse.
Barbie Skrevet 7. september 2003 #5 Skrevet 7. september 2003 Jeg fikk en røyk på en fest en gang,og gudene vet hva som var i den.. (Jeg er lite kjent med slike stoffer) Uansett,jeg fikk fullstendig latterkrampe! Jeg lo av alt,og ingenting. Bare jeg kikket på de andre,fikk jeg fullstendig dilerium. Jeg hadde det tydligvis morsomt! :-? Har røyka hasj ved et par anledninger,men fikk ingen virkning..
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #6 Skrevet 8. september 2003 Jeg har ikke prøvd selv, men har opplevd noe litt interessant. Jeg har, i flere sammenhenger, møtt på venner/bekjente som har vært ruset på hasj. I ettertid har flere av dem sagt at de ikke merket så mye til virkningen, og at de f.eks. bare kjente seg mer avslappet og kanskje at de hadde det ekstremt morsomt. Det som er interessant, er at jeg opplevde situasjonen helt annerledes. Jeg merket veldig godt at de var ruset, og de oppførte seg overhodet ikke slik de ellers pleier. Virkningene? I noen tilfeller var vedkommende "bare" temmelig vanskelig å få kontakt med, og i andre tilfeller var oppførselen atypisk mht. humør, gemytt og lignende. Et fellestrekk har stort sett gått igjen hos alle jeg har sett, og der synes jeg en bekjent av meg sa det veldig greit: "Det er jo helt umulig å forklare noe som helst til en som har røykt [hasj/marijuana]." Forøvrig har flere av disse personene i ettertid hatt vondt for å tro at jeg umiddelbart kunne merke at de var påvirket av noe. Den som er ruset, mister tydeligvis evnen til å bedømme sin egen situasjon. Men slik er det jo også med alkohol, i hvertfall når man kommer over en viss promille.
Gjest GreenSky Skrevet 8. september 2003 #7 Skrevet 8. september 2003 Jeg går aldri ut blandt folk når jeg røyker hasj, jeg holder meg inne. Jeg merker at jeg blir litt svimmel og ør. Så blir jeg kaskje litt fnisete. Og sløv. Men det kommer faktisk veldig an på om jeg røyker hasj, marihuana eller wheed. (har reist en del, og folk røyker litt forskjellig rundt om i hverden) Forøvrig samme hva en røyker så sløver det ned sansene. Jeg har vært skikkelig deppa det siste halvåret pga. samlivsbrudd, og har hatt et stort behov for å røyke litt, men jeg har ikke gjort det. Det skal visst være mye lettere å bli psykisk avhengig av hasj enn fysisk har jeg hørt. Så når jeg føler at jeg virkelig "trenger" en røyk, holder jeg meg langt unna.
VesleBråka Skrevet 9. september 2003 #9 Skrevet 9. september 2003 er ikke weed og marihuana det samme da? Prøvde hasj da jeg var full, og spydde. Utrivelig opplevelse. Prøvde marihuana da jeg var full et par ganger, ikkeno alright. Prøvde en gang da jeg var tilnærmet edru, og fikk fullstendig latterkrampe. Lo så mascaraen rant nedover kinnene av bare tull. Og så ferdig med slikt.
*Lillian* Skrevet 9. september 2003 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2003 er ikke weed og marihuana det samme da? Sorry, my fault. Det skulle stå i hovedinnlegget dere som har prøvd hasj, weed/marihuana o.l. Weed er jo ren marihuana, sant..Tenkte bare at kanskje ikke alle visste hva weed var. (Liten avsporing: Diskuterte rusmidler med ei en gang, blant annet amfetamin som kalles pepper på "folkemunne". Hun var ikke særlig bevandret og trodde derfor jeg snakket om at folk faktisk sniffa pepper(krydderet)... Så derfor jeg liksom skulle skrive weed/marihuana) Interessant å høre om de forskjellige virkningene folk har - ser godt at individuelle virkninger stemmer her også akkurat som med andre rusmidler. Har hørt veldig mange si de får spisekick av å røyke, men her er det kun *soul* som har antydet noe om mat og røyking - hun får bedre matlyst. Interessante observasjoner fra folk, hvordan de har følt seg og sett verden fra hva slags øyne... Lillian
VesleBråka Skrevet 9. september 2003 #11 Skrevet 9. september 2003 Hett tips fra meg er ivertfall å unngå slikt når man har drukket en del alkohol. Og hasj er altfor sterkt for meg, så det kommer jeg aldri mer til å prøve. Marihuana? Vet ikke. Jeg har aldri kjøpt narkotika, og kommer heller aldri til å gjøre det, har en sperre der. Slik begrenser det seg selv.
Gjest Surrejenta Skrevet 9. september 2003 #12 Skrevet 9. september 2003 Jeg har provd litt av vaert, men ikke blitt aserlig imponert over noe.. Forste gang jeg provde hasj fikk jeg en kjempe sterk reaksjon. Jeg hadde alltid hoert historier om at forste gan man prover merker man ingenting saa jeg tok maaange laange drag og fikk virkelig kjenne det. Jeg spydde i flere timer og var kjempe redd. Mistet helt kontrollen og fikk angst. Etter vaert ble det bedre og egentlig ganske morsomt. Mat smaker saa utrolig godt! Har faktisk royket littegran senere, blir veldig sloev. Ikke noe for meg... Uansett hva rutinerte roykere sier saa er jeg sikker paa at langtids royking av hasj er veldig odeleggende. Jeg har flere hasjroykende venner som ikke klarer aa faa aarnings paa livene sine..
Silfen Skrevet 9. september 2003 #14 Skrevet 9. september 2003 Har fått spisekick på whiz og e`s, men ikke på hasj.
VesleBråka Skrevet 9. september 2003 #15 Skrevet 9. september 2003 Jeg skjønner ikke hvordan folk tørr å spise ecstacy. Kan noen opplyse meg? Tenker dere over det temaet overhodet?
Silfen Skrevet 9. september 2003 #16 Skrevet 9. september 2003 Prøvde for å se hva det gikk i. Og hadde ikke noe imot å leve litt farlig akkurat der og da.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #17 Skrevet 11. september 2003 Har hatt flere ulike virkninger: 1. Avslappet, utrolig følsom hud og kropp, KÅT, fantastisk deilig sex! 2. Kvalm og elendig 3. Latterkick 4. Ingen merkbar virkning (sikkert litt sløv likevel) Den første selvfølgelig den beste!
ivanka Skrevet 11. september 2003 #18 Skrevet 11. september 2003 har satt til livs noen ...eh, kilo. ok. tips en: ikke kombiner med alkohol. noen tolererer det bra, mens andre (også særs garvede røykere) spyr av denne kombinasjonen. virkninger: hoste. røyken er mye mer intens enn tobakksrøyk. lett svimmelhet. hvis du får i deg mer enn du tåler kan det være ubehagelig. man kan føle seg litt slapp og tung i kroppen. man kan få 'munchies' - matkick eller godtekick. cannabis forsterker sanseforenemmelser, og mat kan smake mye bedre enn den ellers gjør. det samme gjelder andre sansefornemmelser - å høre på musikk f.eks kan være utrolig fascinerende. dette betyr at sex kan være temmelig intenst. man føler seg litt smågenial, men har problemer med å få tankene til å henge sammen og med å formulere seg. man kan oppleve å se sammenhenger og ha aha-opplevelser, som man som regel glemmer ganske fort. etter rundt to timer er man på vei tilbake til normal, men rusen henger gjerne i en stund lenger, så det passer ikke så godt med krevende planer før neste dag. avhengig av hvor mye du røyker, kan du oppleve at du fortsatt føler at det går litt sakte i hodet dagen etter og at hukommelsen ikke er like god som vanlig. denne effekten er midlertidig, men betyr at hvis du studerer og bryr deg om å gjøre det bra er det for eksempel helt idiotisk å røyke hasj dagen før eksamen. (hvis man ikke er sånn som meg da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå