Gjest Gjest_Emma_* Skrevet 26. februar 2010 #21 Skrevet 26. februar 2010 Bruker stort sett Torky (papir) til å tørke bort søl. Klut benyttes over til slutt for å få helt rent resultat. Vi er kun to voksene, og matlaging og spising gir lite søl. Bytter klut ca 2-3 ganger i uka. Kluten skylles i zalo og henges til tørk hver gang den er brukt. Alle kluter vaskes på kokvask. Kjøre i maskinen, eller kun på 40-60 grader, hørtes litt uhygienisk ut? Det tar da ikke bakterier? Oppvaskbørste bruker vi nesten ikke - bare på krystall og porselen. Alt annet går i maskinen. Denne byttes et par ganger i måneden. På panner og ildfaste former brukes engangssvamper, som kastes etter bruk.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #22 Skrevet 26. februar 2010 Bruker ikke kjøkkenet så hyppig, de dagene det brukes "normalt" tar jeg ny klut fordi jeg ikke vet når jeg tok i bruk den andre sist. Vrir den alltid opp med litt zalo og varmt vann og hengder den til tørk. Dersom jeg bare skal tørke av brødfjølen f.eks. lukter jeg på kluten og lukter den ingenting regner jeg med den er ok. Dersom jeg bruker klut til å tørke av fjøler jeg har skjært kjøtt eller fisk henges den opp på skittentøykurven med en gang. Da vet jeg at jeg ikke roter en annen gang i hvertfall og tørker brødfjølen med den f.eks.
¤Pernille¤ Skrevet 28. februar 2010 #23 Skrevet 28. februar 2010 Oppvaskbørste bruker vi nesten ikke - bare på krystall og porselen. Alt annet går i maskinen. Skyller du ikke av matrestene da? Jeg får i hvert fall aldri vekk restene hvis ikke jeg bruker børste... Bruker du svamp?
Lillemams Skrevet 28. februar 2010 #24 Skrevet 28. februar 2010 Kan bytte flere ganger i løpet av en dag - en vane jeg har dratt med meg fra jobb der vi bytta 4-5 ganger til dagen Bedre enn en gang for mye, enn en gang for lite Vasker de på 60 grader og kosten havner i oppvaskmaskinen
Katiegirl Skrevet 1. mars 2010 #25 Skrevet 1. mars 2010 Bytter hver dag, samboeren min synes jeg er drøy på det punktet, men tror nok det er en gammel yrkesskade :-) Oppvaskbørsta går i oppvaskmaskinen hver gang jeg kjører den :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå