Gå til innhold

Kule kattenavn?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo har en pusefrøken som heter Alva :)

Har tidligere hatt katter med navnet:

Sussi

Lurven

Svartepus

Polaris

Tigergutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg og sambo skal hente to katter fra dyrebeskyttelsen første mai, og etter å ha studert bildene av dem har vi funnet ut at det ikke kan bli noe annet enn Sigrid og Else.

Jeg gleder meg veldig til å bli kjent med dem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

Den gamle katta mi het Dronning Elizabeth V, ( siden jeg var litt bekymra for at det britiske kongehuset skulle bli litt furt hvis de plutselig fant ut at noen hadde oppkalt katta si etter en dronning, så starta jeg så høyt oppe i rekkene som den femte). Dermed ble det naturlig for meg å kalle min neste katt Dronning Elisabeth VI. Men da satte min kommende samboer ned foten. Han nekta å stå på trappa på kvelden og rope på Dronning Elisabeth, dessuten var katten en hankatt. Dette tenkte jeg vi kunne løse ved å kalle katten for Kong Elizabeth, men kjæresten var ikke så begeistra å rope det heller for det heller.... :P Så vi endte opp med idefix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Trenger noen tips til kule kattenavn. Har litt dårlig fantasi akkurat nå.

Jeg oppkalte min forrige katt etter en forfatter. Den het C S Lewis

(fint med mange s-lyder. Det liker kattene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nåværende heter Rufus. Fint navn med mange variasjonsmuligheter etter oppførsel! Rufsen, rusken etc.

Ellers har vi hatt katter som het/heter:

Bacardi

Hund

Minni

Boone

Cossi

Appelsin

Pusen

Gråpus

Tiger`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten min heter Angus McGyver. Går til daglig som McGyver, oppkalt etter MacGyver :ler: Han er en liten eventyrpus, så det var ikke så mange andre navn som passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som kjennetegner katten. Hvis katten er grå, kan du kalle han/henne for Gråpus. Hvis katten er flekkete, kall den dotty, dott, dotten, flekk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Katten min heter Angus McGyver. Går til daglig som McGyver, oppkalt etter MacGyver :ler: Han er en liten eventyrpus, så det var ikke så mange andre navn som passet.

Og McGyver ble kalt Børre før han kom til Green Lady (jeg var fostermor via Dyrebeskyttelsen for denne eventyrpusen)

Det ble en del kallenavn:

Børre-Brekkslædd - når han hadde sine børnerunder

Purre-Børre - fordi han maler så høyt når han koste

Bølle-Børre - sier seg selv

Børre-Bråkjekk - når han ville utforske ting han ikke burde utforske

Ellers het min pusefrøken Pernille. Hun ble som regel kalt for Pysa siden hun var så pysete.

Når jeg var yngre så hadde vi med oss en Åse-Gunnar på båttur. Navnet kom fordi ingen visste hva slags kjønn pusen var (det var en gutt fant vi ut når vi brått så den hadde bjeller)

Ellers passer jeg noen katter innimellom, som heter:

Foxy - rød dame

Asbjørn - stor og forsiktig hannkatt

Pusi - dronninga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Av kattenavn kan jeg huske å ha hørt:

- Samantha (etter Samantha Fox)

- Miss (sønnen vår tror alle katter heter Miss :fnise: )

- Imaginaripus

- Vidvandre

- Pusur

- Pus

- Silke

- Frodo

- Ulf

- Pusemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppkalte min forrige katt etter en forfatter. Den het C S Lewis

(fint med mange s-lyder. Det liker kattene)

Min favorittforfatter!

Brukernavnet mitt er tittelen på en av bøkene hans.

Har vurdert å kalle opp min neste katt etter en av personen fra Narnia-bøkene. For eksempel kunne Caspian eller Rilian vært fine navn på hannkatter.

Ellers synes jeg krydder og urtenavn er fine navn på katter: Hunnkatter kan hete Rosmarin, Salvie eller Lavendel. Hannkatter kan hete Timian, Merian eller Oregano

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min heter Findus! Det er en hunkatt, men mange tror det er en hann pga navnet. Oppkalt etter Findus i Gubben og Katten! :Hehe:

Onkels reaksjon: "Findus?! Da kunne hun jo like gjerne hett Fjordland eller Toro". :ler:

En katt jeg kjenner heter Spragle, og han er som navnet tilsier spraglet. Liker det navnet, selv om det av en eller annen grunn minner meg om fugler.. :P

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

De mest uvanlige kattenavnene jeg har hørt er:

- Herr/fru Bomullsen

- Frøken Lurvesen

- Gladøks

- Trøndelag

- Reidun Ruslebiffen

- Møbelkjeden Bohus

- Arne Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste pusen min het Noldus (etter husnissen i Harry Potter... Dyrlegen holdt på å le seg i hjel da han skulle få første vaksine...!)

Ellers har jeg hatt:

Obelix

Klodrik

Millie

Lucifer

Balder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkepusen min heter Prozac. Alle som kjenner meg og som er her inne vet da sikkert hvem jeg er, for jeg tror ikke det er noen andre katter som heter Prozac. Han heter det fordi han er lykkepilla til Pet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...